fb
Özel Erenköy Akademi Deha Anaokulu

Özel Erenköy Akademi Deha Anaokulu

0 216 706 6885
Okulu Paylaş!
  • twitter share
  • facebook share
  • google+ share
  • mail share
Yaş Aralığı: 2-6
Psikolojik Danışman: Var
Sınıf Mevcudu: 20
Okul Saatleri:
Tam gün: 08:00/18:00

Özel Erenköy Akademi Deha Anaokulu Hakkında

42 yıllık okul öncesi tecrübesi ile ilklere öncülük eden Muhabbet Oğuzcan tarafından 2002 yılında kurulan Özel Erenköy Akademi Deha Anaokulu Üstün Zekalılar Eğitim Programıyla birlikte ulusal ve uluslararası gelişmelere takip ederek kendine özgü eğitim modeliyle “pedagojik doğruları” uygulayarak kendine yeten çocuk yetiştirme bilinciyle eğitim vermektedir. 2-6 yaş grubunda çocuklara eğitim veren okul, bilimsel gerçekler ve Atatürkçü bilince dayalı, özgüvenli, sorumluluk yetileri yüksek, yaşına uygun düşünme, karar verme ve iletişim kurma becerileri gelişmiş bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Yaş gruplarına göre ayrılmış sınıflarda, çocuklar bulundukları yaşın gereksinimlerini karşıyacak Bilim, Görsel Yetenek, Müzikal Yetenek ve Yabancı Dil dersleri görmekte olup ezberci eğitimden uzak yetiştirilmektedirler. Özel Erenköy Akademi Deha Anaokulu öğrenci tanıma çalışmasından sonra okula öğrenci kabul etmekte öğrenciyle birlikte anne baba eğitimleri vermekte, öğrenci gelişim düzeyini takip etmek için Gelişim Raporları hazırlamakta, süreç içerisinde öğretmen veli koordinasyonunu sağlamak amacıyla bireysel veli görüşmeleri yapmaktadır. Çocuğun yeteneklerinin ve yönelimlerinin belirlenmesi geliştirilmesi için akademisyenler ve sınıf öğretmenleri ortaklaşa çalışmakta yeteneklerinin erken yaşta ortaya çıkartılması amaçlanmaktadır. Howard Gardner’in tanımladığı sekiz temel zeka alanına bağlı çoklu zeka raporu da hazırlanmaktadır. İlkokul yaşına gelmiş öğrencilerin potansiyellerini geliştirmek, yeteneklerine ve gelişimlerine uygun okulu seçimi konularında destek olunmakta ve yaşam boyu akademik ve sosyal alanlarda gelişim mentörlüğü yapılmaktadır.

Fiziksel İmkanlar

Yemekhane
Sanat Atölyesi
Müzik Odası
Oyun Alanı
Bahçe
Hayvanat Bahçesi
Mutfak Atölyesi

Hizmetler

Güvenlik
Rehberlik
Yaz Okulu
Servis
Organik Beslenme
Oyun Grubu

Dil Olanakları

İngilizce

Sportif

Jimnastik
Beden Eğitimi

Sanatsal

Bale
Dekoratif Sanatlar
Modern Dans
Drama
Görsel Sanatlar
Tiyatro
Halk Oyunları
Dans
El Sanatları

Kulüpler

Satranç
Müzik Kulübü
Ekoloji
Akıl ve Zeka Oyunları
Değerler Eğitimi
Seramik Kulübü
Planetarium - Gök Bilimi

Okula En Çok Sorulan Sorular

● Okulun benimsediği eğitim sistemi/yaklaşımı nedir?

- MEB odaklı

● Okul gezilerinde çocuklara kimler refakat ediyor?

- Öğretmenler

- Veliler

- İdareciler

● Güvenlik nasıl sağlanıyor?

- Kamera

● Yemekler okulda mı hazırlanıyor yoksa dışardan mı getiriliyor?

- Okulda hazırlanıyor

● Çocuklarla oynanan oyunlarda, onlara hangi becerilerin kazandırılması amaçlanıyor?

- Kaba Motor Becerileri

- İnce Motor Becerileri

- El-Göz Koordinasyonu

- İletişim Becerisi

- Zeka Gelişimi

● Rehberlik servisi tarafında okulda özel ihtiyaçları (yetersizliği) olan öğrencilere yönelik ne tür çalışmalar yapılıyor?

- Aile Görüşmeleri

- Psikolojik Danışma

- Anne-Baba Eğitimleri

- Yönlendirme

- Rehberlik

- Bilgi Verici Danışmanlık

- Mesleki Rehberlik

● Tuvalet eğitimi veriliyor mu?

- Evet

● Oyuncaklar ağırlıklı olarak hangi materyallerden yapılmış?

- Ahşap

- Geri Dönüştürülmüş Malzemeler

- Karton/Mukavva

● Branş derslerini kimler veriyor?

- Alanında Eğitimli Kişiler

● Servis hizmeti kimler tarafından ve nasıl sağlanıyor?

- Bağımsız Taşıma Firması

● Okulda görev alan öğretmenlerin branşları nelerdir?

- Sınıf Öğretmeni

- Psikolojik Danışman

- Müzik Öğretmeni

- Görsel Sanatlar Öğretmeni

- Yabancı Dil Öğretmeni

● Psikolojik danışman öğrencilerle ne sıklıkla görüşme yapıyor?

- Haftada birkaç kere

Yorumlar

  • M.

    Sene başında oğlum evimize yakın(Ümraniye ) bir anaokuluna başladı ama okulunu bir türlü sevmedi. Her gün 1,5,-2 saate varan ağlamaları , anne okulumu sevmiyorum, okulda çok sıkılıyorum, ne olur beni okula göndermeyin diye yalvarmaları oluyordu. Sabahları evden çıkmak istemiyor karın ağrısı tutuyordu. Hastalık numaraları yapıyordu. Anne hayat çok sıkıcı diyordu . Öğretmen , okul yönetimi ve okul psikologu ile görüştüğümüzde oğlumuzun bizimle inatlaştığını, otorite olarak bizi kabul etmediğini ve bizimle bir inatlaşma, bir yarış içinde olduğunu istikrarlı bir şekilde okula göndermemiz gerektiğini söylüyorlardı. Kendilerine çocuğumuzun üstün yetenekli olabileceğini , test yaptırmasak da çocuğumuzun üstün özellikleri olduğunu bazı yetkili uzmanların görüşlerinin olduğunu ilettik ama ne öğretmen ve okul yönetimi ile nede okul psikoloğu bizimle işbirliği yapmadı. Okul psikoloğu çocuğun üstün özelliklerinin , okuma yazma bilmesinin ,matematiğe olan ilgisinin, yaşıtlarından önde olmasının önemli olmadığını, çocuğun otoriteye başkaldırdığını ve önemli olanın çocuğun okula ağlamadan gelmesi olduğunu ifade etti. Bunun için de bizim ne olursa olsun çocuğu okula göndermemiz ve net olmamız gerektiğini söyledi. Bu bakış açısının bütüncül olmadığını ifade etmeme rağmen psikoloğun yöntemleri ile yol alabiliriz diye okulun istediği doğrultuda çocuğa davrandık. Oğlumu özgün ve sorgulayan bir çocuk olarak yetiştirmek için elimden geleni yapmıştım ama şimdi asi bir çocuk olarak etiketlenmişti. Ebebeynleri olarak ne yapacağımızı bilmiyorduk. Onu okula gönderdiğimiz için bize çok kızgındı. Naif sakin her problemini konuşarak çözen bir çocuk, anne babasına bağıran, yemek yemeyen, söz dinlemeyen, en ufak bir sözümüzde bize vurmaya kadar giden bir tutum sergilemeye başlamıştı . Arkadaşlarından oyuncaklarını oynamak için izin alan çocuk arkadaşlarını itmeye vurmaya başlamıştı. Oğlumuzla iletişim kuramıyorduk. Ne desek karşı saldırıya geçiyordu. Çocuğumuz ellerimizden kayıp gidiyordu adeta. Bambaşka bir çocuk olmuştu. Huyu suyu değişmişti. Çok çaresiz hissediyorduk kendimizi. En son oğlumuz okula girmemek için arabadan kaçıp yola fırladı. Eşim o sırada yoldan geçen arabadan oğlumu zor kurtardı. Öğretmene ve okul yönetimine geçirdiğimiz kazayı anlattığımızda bize bir geçmiş olsun bile demediler. Bu umarsız davranışları üzerine oğlumun bütün üstün yetenekli çocukların maruz kaldığı '' Sorunlu çocuk '' etiketi ile damgalandığını anladım. ve o an çocuğumu o okuldan aldım. Bir arkadaşımın tavsiyesi ile Akademi Deha Anaokulu sahibi Muhabbet hanım'ı aradım. Muhabbet hanım telefonda '' Lütfen çocuğu bana anlatmayın. Getirin ben bir göreyim'' dedi. Muhabbet hoca oğlumla 15 20 dk kadar zaman geçirdi ve yanımıza gelip oğlumuzun yaşıtlarından en az 1,5 - 2 yaş üstün olduğunu ve diğer kişisel özelliklerini bize tek tek anlattı. Eşimle şok olmuştuk . Eski okul yönetimine , öğretmene , psikoloğa saatlerce anlatmaya çalıştığımız şeyleri Muhabbet hoca bize tek tek aktardı. hem de bizden çocukla ilgili hiç bir bilgi almadan.Ben Muhabbet hocanın oğlum hakkındaki yorumlarını duyunca ağlamaya başladım. Sorun, acımasızca etiketledikleri çocuğumda değildi. Oğlumun sadece anlaşılmaya ihtiyacı vardı. Muhabbet hanım bize okulu , sınıfları oğlumla beraber tek tek gezdirdi. Çocukların yaptıkları tabloları, ürettiklerini , artık materyallerle yaptıkları harukulade şeyleri , aldıkları akademik bilgiyi, birde çocukların mutluluklarını görünce hayran kaldık. Yemekhaneye inen ve çıkan her çocuk Muhabbet hoca 'ya sarılmadan öpmeden geçmiyor, çocuklar Muhabbet hoca yı öpmek için sıraya giriyorlardı. Çocuk merkezli bi okul olduğu her halinden belliydi. Oğlum ertesi gün sabah kalkar kalmaz anne ne güzel bir okuldu dimi beni yine oraya götürür müsün dedi ? Çocuğumuzun mutluluğu ( Ümraniye de oturduğumuz için kendi aracımızla her gün çocuğu Erenköy'e bırakıp almamız gerekiyordu ) buna değerdi . İlk günler okulu sevse de sınıfa girmek istemedi oğlum.Spor yapmak istediğini söylüyordu. Oğlum ilk günler parande atmış , tek elle şınav çekmiş ve michael jackson dansı yapmış. Muhabbet hoca oğlumu yavaş yavaş sıkmadan ona değerli olduğunu hissettirerek , ama okulun kuralları olduğunu öyle güzel bir yöntemle ve iletişimle anlattı ki oğlum cumartesi günleri bile yataktan kalkar kalkmaz , anne okulumu çok seviyorum keşke cumartesi günleri de okul olsa demeye başladı. Okulda verilen eğitimin bir çocuğu nasıl değiştirdiğini anlatmam gerekirse; yanlış okul tercihimiz sakin,mutlu,huzurlu, saygılı, bilgiye aç bir çocuğu, hırçın, mutsuz, yılışık denilecek derecede arsız davranışlar sergileyen, bilgiden ve okuldan nefret eden bir çocuk haline dönüştürdü. Akademi Deha ise çocuğumuzu yeniden eski özelliklerine dönüştürmekle kalmadı sorumluluk sahibi, öz güvenli, okulu seven, kurallara uyan, akademik olarak her gün öğrendiği yeni bilgileri anne babasıyla mutlulukla paylaşan bir çocuğa dönüştü.Oğluma test yaptırdım ve testte de Üstün Yetenekli olduğu çıktı. Akademi Deha bütün çocukları potansiyel deha olarak görüyor ve kurumda çok yönlü bir eğitim veriliyor. Ülkemizde devlet okullarında ve özel okullarda üstün yetenekli çocuklar sorunlu olarak etiketlenerek çocuklar hayata küstürülüyor, kapılar üstün yetenekli çocukların ve ailelerin üstlerine kapanıyor. Akademi Deha ise üstün yetenekli çocukları kucaklıyor. Zihinleri bilgiye aç olan çocukları bilgiye doyuruyor. Mutlu bireyler haline dönüştürüyor. Muhabbet hanım ile tanıştığımız için çok şanslı olduğumuzu düşünüyorum. Muhabbet hanım'ın 42 yıllık deneyimi ve eğitimci kimliği karşısında saygıyla eğiliyor , Akademi Deha daki eğitimin diğer devlet ve özel eğitim kurumlarına örnek olmasını temenni ediyorum.

  • D. A.

    Akademi Deha’da şuan 2. Çocuğum okuyor. Birincisini geçen yıl mezun ettik. O deneyimlerimin bana verdiği huzurla çok rahat bir şekilde İkinci çocuğumu da buraya başlattım. Çocuğum güvendiğim bir ortamda. Ona eğitim verecek kişilerin bilgisine, dağarcığına, hayat bakışına ve vizyonuna güvendiğim bir ortamda olması benim ilklerim arasındaydı. Bu noktada en temel olarak en doğru ortamda olduğunu düşünüyorum. Gerek eğitim konusunda gerekse bilimsel, sanatsal yönlendirme açısından çok iyi bir kurum. Sosyo kültürel açıdan çocukların donanım elde ettiğine şahit de oldum. Sadece sanat, eğitim değil herşeyi öğrensin ama bunun yanında vizyonunuda geniş tutucak bir alt yapıdaki insanlarla birlikte olsun temeli benim için çok önemliydi. Öncelikle ben bunun tatminini çok fazla yaşıyorum bu okulda. Diğer velilerlede konuştuğumuzda görüyorum. Çocuklar çok küçük yaştan itibaren fen ve astronomi görüyorlar. Çok küçük yaştan itibaren bilgiyi, sanatı, sanatçıları takip ederek devam ediyorlar Aslında bazen tereddüt ediyorum bu kadar küçük yaşta algılarına uygun mu diye ama şuan 1. sınıfa giden oğlumu gördükçe çok emin oluyorum. Bundan önceki bulunduğumuz okulda beni rahatsız eden birşeyler vardı eğitimsel olarak. Çocuğumun doğru yerde olduğunu düşünüyordum. Tesadüfen birisi referans oldu burası için. Verirken aslında bu kadar olumlu sonuçlar alacağını bende bilmiyordum. Aslında ben çocuğumun üstün zekalı olduğunu da burada öğrendim. Algısının yüksek olduğunu biliyordum ama üst düzey olduğunu burada öğrendim. 2. Çocuğum daha yeni başladı ama çocuklar burada eğitim alınca diğer çocuklardan ne kadar farklı özelliklere sahip oluyorlar ben onu görebiliyorum. Burada öğrendikleriyle diğer ortamlarda liderlik vasfı kazanıyorlar. İlkokul 1. Sınıfa çok şey bilerek gidiyorlar. Ne konuşursanız cevap verebilecek düzeyde bilgileri var. Etrafta gözlemledikleri şeyler hakkında size anlatacakları şeyleri var. Satranç oynuyorlar. Yaşıtlarından ayırt edilicek güzel özellikler kazandırıyor burası onlara. Buradan çıkan çocuk 2-0 önde başlıyor ilkokula. İlla özel okula gitmesi gibi bir zorunluluğu yok yani bu okulun devamında. 3. Çocuğum da olsa burası yine tercihim olur. İlk başta da söylediğim gibi bir çocuğun vizyonu geniş insanlarla bir arada olması ciddi bir kazanım. Bu benim için çok önemli. İkincisi eğitim açısından da çok iyiler. Hem bilimsel hem sanatsal taraflarını çok geliştirerek devam edebilecekleri bir ortam. Çok güvenle gönderebilecekleri bir yer. Çocukların sevgi ortamında bulunduğu gözü gibi bakıldığı bir yer. Bana yansıyan herhangi bir kötü tarafı olmadı. Çocuklarına verecekleri eğitimlerde başka öncelikleri olan insanlar vardır. Herkesin beklentisi bakışı aynı yönde olmayabilir. Ama benımle aynı noktadan bakan ınsanlar için burası çok uygun bir yer. Herşey yolunda. Ben ilk kayıt yaptırdıgımda bu kadar ıyı olacagını düşünmemiştim. Çünkü böyle şeyleri baştan anlayamıyorsunuz herkes kurumuna güzel diyor. Hatta ben buraya verirken bir çocuğu akademik yönden bu kadar zorlamaya gerek var mı diye de düşündüm. Doğru mu yapıyorum diye celişki yasadım ama hersey o kadar dengeledi ki kendini çocukta zaten bunu gözlemleyebiliyorsunuz o yüzden benim beklentılerimin üstünde bir sonuç aldım bu okuldan.

  • Z. ş.

    Ben 1980 doğumluyum ve kendi dönemimde İstanbul’un en güzel okullarında okudum. İlkokul öğretmenim muhteşem bir kadındı. Okulumuzun içinde tiyatro salonu vardı. Bizi çok ahlaklı yetiştirdiler ve çok iyi eğitim aldık. Eğitim ve öğretimin farklı şeyler olduğunu düşünürsek özellikle ilkokul bu konuda çok önemlidir. Çocuğumunda benim gibi bir eğitim almasını istedim. Ben kreşe ve anaokuluna gitmedim. Benim çocukluğumda bu kadar yaygın değildi ama kendi çocuğumu göndermek istedim. Çünkü artık bu eğitiminlerin önemnini daha çok farkındayız. Küçük yaştan alabildiği bütün bilgiyi almalı bence bir çocuk. Dil eğitimi, kültürel ve sosyal aktivitelere bu yaştan başlamalılar. Bu okulun sevdiğim özelliklerinden biri Atatürkçü olması. Beni bu okula yönlendiren de benim ilk okul arkadaşımdı. Onun da oğlu burada okuyor. O yüzden ben diğer ebeveynler gibi çok fazla okul gezmedim. Piyasada çok fazla okul var ama ben pek o çok iyi gözüken okullara göndermek istemedim çocuğumu. Şekilden ziyade içerik önemlidir. Okulda verilen eğitim belli bir seviyenin üzerinde olmalıdır. Bu okulun sahibi Muhabbet hocanın Köy Enstitülü olması da benim burayı tercih etmem için büyük bir etken oldu. Arkadaşlarımdan 3 okul hakkında bilgi almıştım. Hepsinin kurucuları hakkında bana bilgi vermişlerdi. Muhabbet hocayıda bireysel olarak tanımıyordum. Kendi branşında çok ünlü bir hoca ama ben bunu daha sonradan öğrendim. Çocuğumu da buraya getirdikten sonra eğitim sistemlerini, ezberci olmayışlarını çok beğendim. Çocuklar burada araştırmayı, soru sormayı öğreniyorlar. Buraya gelen çocuklarda belli sosyo-ekonomik kültürel seviyeleri olan ailelerin çocukları Çocuğumunda bizim gibi ailelerin çocularıyla kaynaşmasını istedim. Ben de moda-feneryolu-göztepe üçgeninde büyüdüm. Ailem hala burada oturuyor. O yüzden çcocuğumu bu bölgedeki bir okula getirdim. Çocuğumun burdan büyük bir donanımla çıkacağını düşünüyorum. Atatürk sevgisine sahip olan, milli değerleri önemseyen, zekasını kullanabilen bir birey olacağından şüphem yok. Sosyal yönünün yükselmesi de benim için önemli. Bir çocuğumun çekingen bir yapısı. 1 buçuk yaşındayken başka bir okulda eğitime başlatmıştım ama zatüre olduğu için evde bakıma aldık. Yani bu eğitime çok daha erken başlayacakken ancak 3 yaşında başlayabildi. Bana kalsa en geç 2 buçuk yaşında başlamalıydı. Evde teknolojiyle büyütmedim çünkü ben onu burada dil öğrensin doğaya, gezegene saygılı bir çocuk olsun istedim. Muhabbet hocaya güvenim tam ve diğer anne babalara da burayı çok rahatlıkla tavsiye edebilirim. Burada üstün zekalı çocuklar da var ama her çocuk için birebir eğitim veriliyor zaten. Beni tedirdin edecek hiçbir şey olmadı burada. Kayıt yaptırdıktan sonra düşüncelerimde de olumlu artışlar oldu. Oğlum burada okuduğu için gayet mutluyum. İlk girdiğimde daha önceki çocukların yaptıkları eserleri görünce çok şaşırmıştım ve iyi bir kurumda olduğumu hissetmiştim. Çocuğumun da pozitif bir bilim insanı olmasını istiyorum. Bu okul onun hünerlerini sergileyebilmesi için çok uygun bir ortama sahip. Bu kuruma güvenim sonsuz.

  • M. K.

    Ben 2 buçuk yaşında anaokuluna başladım. Şuan benim çalıştığım gibi benim annem de çalışıyordu. Kendi işi vardı ve çok yoğundu. Kader sanırım ki ben de aynı annem gibiyim. Bir lojistik firmam var ve yoğun olarak çalışıyorum. Oğlum doğduktan sonra anneme bakması için verdiğimde daha 2 buçuk aylıktı. Anneme yardımcı olan bir de dadımız vardı. Bir süre bu şekilde idare ettik. Annemler oğluma baktı ve bende işlerimi yürütmeye çalıştım. Ama oğlumun anaokuluna gitme vakti geldiğinde hemen harekete geçtim. Oğlumla ilgili olan yönlendirmeleri kendi eğitimime bakarak yaptım. Çünkü kendi aldığım eğitime baktığımda tüm tercihlerimde etkili olan Muhabbet hocam vardı karşımda. Anaokulunu onun okulunda okudum ve ilkokula da beni o yönlendirdi. Ben İstek Acıbadem Okulundan mezun oldum. Puanlarımın çok iyi olmasına rağmen orayı tercih ettim çünkü hem Muhabbet hoca baş etkendi hem de o dönemki hoca kadrosu çok iyidi. Muhabbet hocanın eli ben üniversiteye gidene kadar hep üzerimde olmuştur. Aslında ben 2 buçuk yaşında anaokuluna başlayarak tüm eğitimimi çok profesyonel bir hocanın eline bırakmış oldum. Aynı şekilde oğlum Kerim’inde böyle yetişmesini istiyorum. Onu çok küçük yaşta annemin ve dadının yanına bıraktım ama orada alacağı eğitim çok sınırlı. O yüzden oğlumu bu okula getirdim. Oğlumun derslerine Muhabbet hoca değil başka bir öğretmen giriyor ama ben biliyorum ki onun eli aynı bende olduğu gibi benim oğlumunda üzerinde. Annem bana hiçbir zaman ders çalış demedi. Ben her zaman dersini çalışan, ödevini ve sorumluluğunu bilen, ezberci sisteme karşı olan bir insan olarak büyüdüm. O yüzden her zaman mantığıma yatan şeyleri yaparım. O yüzden de 30 yaşında şirket sahibiyim. Çok uzun yıllar TNT’de yönetici pozisyonunda çalıştım. Dünya 3.lük ve 4.lüklerim, Türkiye’de de 1.likleri olan bir satışcıydım ve 5 sene içerisinde çok fazla kademe atladım. Burası bir deha okulu ama tüm öğrenciler üstün zekalı değil. Ben de üstünzekalı olduğumu düşünmüyorum. Akıl ve fikir aynı noktadaysa kesilikle başarıyı getirir. İyi bir eğitim aldığım için başarılı oldum. Üstün zekalı olmak zaten bir bakımdandezavantajdır. Mesela benim eşiminde zeka seviyesi çok yüksektir ama istediği düzeyde okuyamamış. 3 mühendis olacak kadar beyin kapasitesine sahip ama bir mğhendislik diplomasını alabilmiş sadece. Çünkü öğretmenlerinden, okulundan, yaşadığı kötü tecrübelerden dolayı iki defa okulu bırakmış. Üniversiteyi bırakmış bir kez sonra başka yerde tekrar başlamış. Yani öğretmen faktörü çok önemli. Sadece zeka değil eğitim de çok önemli. Ben çok zeki bir insan olduğum için değil akıllı ve denileni anlayabilen bir insan olduğum için şuan iyi bir konuma sahibim. Verilen eğitimi ve o sistemi kavrayabiliyorsak zaten herley kendiliğinden oluşuyor. Zaten bu dönemin çocukları çok zeki. Benim oğlum da öyle. Ben 83 doğumluyum ve bu durumlar bizim zamanımızdaki gibi değil. Artık çocuklar herşeyi daha iyi biliyor ve algılıyorlar. Eğer iyi eğitim alırsa her çocuğun çok başarılı olacağını düşünüyorum. Ben oğlumu buraya ilk getirdiğim Muhabbet hoca bana Kerem eğer iyi eğitilmezse sıkıntılı bir çocuk olabilir dedi. Dediği gib de 6 aydır çok büyük problemler yaşadık. Oğlumu hiçbir şey tatmin etmiyordu. Şimdi herşey çok daha iyi. Kuralları var ve bunlara harfiye uyuyor. Şuan 3 yaşında ama 5-6 yaşındaki bir çocuğun seviyesinde. Çocuk zeki olabilir ama bunu kullanmak kesinlikle okulun ve öğretmenin elinde. Tabi bir de butik eğitim çok önemli. Her öğrenciye farklı davranılması lazım. Herkese aynı davranıldığında pek de başarı oluşmuyor. Kurallar olması lazım buna bene karşı değilim ama her öğrenci farklı bir kafa yapısına bağlı. Kimi çocuk mühendis kafasına sahipken kimi çocuk şair olur. Hepsinin farklı farklı meziyetleri vardır ve ona göre yönlendirilmelidir. Burada her sınıfınbir öğretmeni var. Mesela benim oğlumun olduğu sınıf ‘Minik Deahalar’ diye geçiyor. 6-7 kişiler ve birebir eğitim alıyorlar. Ama bir sonraki sınıfa geçtiklerinde başka bir öğretmenle devam ediyorlar eğitime. Eğitim hayatına bir öğretmenle başlayıp onunla devam etmiyor. Çünkü öğretme eğilimi farklıdır. Bu durumun çocuklara daha faydalı olduğunu düşünüyorum. Birçok farklı eğitim yaklaşım modeli var ama burada çocuklara ilk olarak öğretilen şey insan olmak. Ben oğlumla bir ortama girdiğimde onunla çok guru duyuyorum. Daha 3 yaşında olmasına rağmen yetişkin bir birey gibi davaranabiiyor. Mantığına yatmayan hiçbir şeyi kabul etmiyor. Mantığıyla hareket eden insanlar her zaman doğruyu bulan insanlardır. Biz ebeveynler olarak Salı günlei buraya gösteri hazırlığı için çalışmaya geliyoruz. Çocuklarımızla birlikte bizde birşeyler öğreniyoruz. Bu şekilde olunca aileyle çocuğun arasındaki bağda artıyor. Kayıt yaptırmadan öncesiyle sonrasına baktığımda düşüncelerimde olumlu olarak büyükdeğişiklikler oldu. Oğlum mesela sürekli en iyi okulun onunki olduğunu söylüyor. Ben den onu böyle gördükçe çok mutlu oluyorum. Okulda her zaman mükemmel vakit geçirmiyorlar aslında. Bu kapıdan çok ağlayarak ve azar işiterek çıktığımız oldu. Çünkü burada sert ve disiplinli bir eğitim var. Biz veliler olarak bile işimizi bırakarak sırf çocuklarımıza gösteri yapmak için buraya proaya geliyoruz. Bunlrın temel sebebi Muhabbet hoca. Çünkü o çok disiplinli ve sert bir öğretmendir. Saygının ve onun istediği şeyi yapamamanın verdiği bir korkuyu taşır onu tanıyanlar Bizlere o kadar çok güven veriyorki bizde ona karşı mahçup olmaktan korkuyoruz aslında. Ben bu yaşıma geldim hala ona danışırım.Çok büyük bir tecrübeye sahip çünkü. Bu zamanda böyle tecrübeli öğretmen bulmak çok zor. Yeni yetişen öğretmenlere de fırsat verilmeli tabi ki ama tecrübeli öğretmenlerin yaptıkları aktarım çok mühim. Öğretmen çocuğa baktığı zaman anlayıp bundan bu olur tesbitini yapabilmelidir. Muhabbet hoca bana her zaman sen hukukçu olacaksın olamazsan da ya iyi bir firmada üst düzey yönetici ya da bir şirket sahibi olacak derdi. Dediği gibi de oldu. Çocuğum hakkında da Muhabet hocanın yapacağı yönlendirme çok önemli. Dediklerini mutlaka dikkate alarak devam edeceğiz yolumuza. Birçok okula baktım buraya gelmeden önce çok da iyi eğitim veren yerler vardı ama buradaki eğitim çok daha başka. Çocukla aile arasındaki bağın da kopmaması çok önemli ve burası bunu çok iyi sağlıyor. Ben de aynı eğitimle yetiştiğim için annemle olan diyaloğum çok iyi. Hep arkadaş gibi olduk. Hala da öyleyiz. Çocuğum için de aynı şeyi sağlamaya çalışıyorum. Bu okul ve Muhabbet hoca bir çocuğun eğitim için başına gelebilecek en güzel şeylerden biri diye düşünüyorum.

  • S. Y.

    Ben anaokuluna gitmedim. Yani bireysel olarak böyle bir deneyimi yaşamadım. Oğlum için anaokulu ararken hem internetten hem de gezerek çok araştırma yaptım. En son bütün seçenekleri eleyerek birkaç okul arasında tercih yapmaya karar verdim. Bu okula ilk girdiğimde beni etkileyen birçok şey oldu. Bunlardan birisi ben okul hakkında görüşme yaparken bahçede oynayan oğlum Barışla nöbetçi öğretmenin ilgilenmesiydi. Daha ilk dakikadan Barışa olan yaklaşımları beni çok mutlu etti. Görüşmeye gittiğim diğer okullarda nöbetçi öğretmenlerin çocuklarla bu kadar ilgilenmediğini fark ettim. Bu okulun henüz velisi olmamama rağmen çocuğumla bu kadar ilgilenilmesi hoşuma gitmişti. Bir diğer sebep deburanın Atatürk ilkelerini benimseyen bir okul olmasıydı. Son olarak da burada çok farklı bir eğitim sistemi var. Diğer okullara göre daha ciddi bir eğitim veriliyor. Benim çocukluk dönemime göre şimdiki anne babalar yani bizler daha bilinçliyiz. Çocukların temel gelişimi 6-7 yaşlarına kadar devam ediyor. Bu yaşlarda yabancı dil olsun diğer beceriler olsun öğrenilmesi çok önemli. Yani çocuk ne öğrenirse aslında bu yaşlarda öğreniyor. İlk başta burayı çok beğenmekle birlikte tereddüt de ettim aslında. Çünkü çok sıkı bir eğitm veriliyor ve bu eğitim çocuklara ağır mı gelir diye düşünmeden edemedim. Daha sonra okulu gezerken duvarda asılı olan fotoğrafları gördüm. Fotoğraflarda tüm eğitimin oyunla karışık olarak öğretildiğini fark ettim. Tabi ki bu sistem de her çocuğa uygun olmayabilir. Her çocuk farklıdır çünkü. Ama benim oğlumun burada mutlu olabileceğini gördüm. Gezdiğim okullardan birisinde sınıfları görmek istediğimde bana göstermediler. Kameradan gösterebiliriz dediler. Ben o kamera görüntülerinin gerçek mi sahte mi olduğunu bilemem ki nasıl güvenip çocuğumu o tarz bir okula birakayım. Buraya geldiğimde ise sınıfta ders işlenirken bile bana sınıfları gezdirdiler. Bütün çocuklar yemek yerken yemekhaneye indim orayı da gördüm. Oğlum burada ilk eğitime başladığı zamanlar ben de yanında durdum. Birkaç saat boyunca ortamı ve oğlumu gözlemledim. Gözlemlemeleri yaptıkça buradaki yaklaşım daha da çok hoşuma gitti. Öğretmenlerin çocuklara olan yaklaşımı muazzamdı. Mesela Barış burada eğitim almaya başladığından beri çok büyük ilerleme kaydetti. İlk geldiğimizde neredeyse hiç konuşamıyordu. Barış daha 5 yaşında ve ben 5 yaşında sokakta sek sek bile oynayamazken o ingilizce şarkılar söylüyor. Dünyanın oluşumunu anlatıyor.100’e kadar sayıyor. Birçok konuda enteresan fikirler ortaya atıyor. Bunlar çok güzel şeyler. Bugün burada öğrendiği şeyleri belkı önümüzdeki yıl unutacak ama daha ileride bu tarz bi konu geçtiğinde bilinçaltından o konuyu çekip çıkaracak. Çünkü temel eğitimi çok iyi almış olacak. Benim hoşuma giden bir diğer konuda okulun her zaman temiz olması. Bazen akşamları ebeveynler olarak okula gösteri hazırlıkları için çalışmaya geliyoruz ve okul tertemiz kokuyor. Çok hassas olduğum bir konu daha var. Oğlum 2 yaşında başladı bu okula ve ben o yaşına kadar marketten ambalajlı hiçbir ürün yedirmedim. Burada bu konuya da çok dikkat ediyorlar. Yine gezdiğim diğer okullardan birisi bana ‘Canım cuma günleri ekmeğe nutella sürüp veriyoruz. O kadarcıkta olsun ne olucak’ gibi bir cümle kurdu. Tabi ki o okuldan arkama bile bakmadan kaçtım. Buradaki öğretmenin pazardan, aktardan herşeyin en iyisini aldığını gözlerimle de gördüm. Bu sebepler benim bu okulu tercih etmemi sağladı. Herkese de tavsiye derim. Eğer aileler çocukları için hem akademik bir eğitim alsın hem de oyun oynasın istiyorlarsa burası doğru adres. Ben ilk geldiğimde Muhabbet öğretmen çocuğumu 1 dakika görmek istediğini söyledi. Sonra birkaç dakika Barışın yanında durdu ve o birkaç dakikada görüp yaptığı tespitlerin hepsni ben şimdi Barışta görüyorum. Hem Muhabbet hoca hem de diğer öğretmenler çocukların o kadar farkındalar ki bir şey olduğu zaman hemen kontrolü ele alıyorlar. O yüzden beklentimin çok daha üstünde bir karşılık aldım bu okuldan. Sadece çocuklarla değil biz velilerle de çok ilgililer. Ben normalde çok problemlere takılan bir insan değilim ama evde Barışla ilgili bireysel bir sıkıntı yaşadığımda okula gelip öğretmenime sorup onlardan yardım alabiliyorum. Uzun lafın kısası oğlum bu okulda eğitim aldığı için çok memnunum.

"Özel Erenköy Akademi Deha Anaokulu" Hakkında Yorum Yap

Ad Soyad *
Okulla ilgili olumlu bulduğun yanlar:
Okulla ilgili olumsuz bulduğun yanlar:

Özel Erenköy Akademi Deha Anaokulu İletişim Bilgileri

Erenköy Mah. Şemsettin Günaltay Caddesi Çobanyildizi Sokak No: 6/1 Kadiköy/istanbul
0 216 706 6885
Okul Hemen Sizi Arasın!
Fiyat bilgileri, erken kayıt avantajları, randevu talepleri ve sorularınız için formu ücretsiz doldurun. Okul sizi hemen arasın.

Aradığınız Okul ile Hemen Ücretsiz İletişime Geçin!
Sizi arayalım.

Okul Seçerken
Yardıma mı İhtiyacınız Var?
Hemen Arayın!

0212 963 08 28

Üye Girişi

Şifremi Unuttum

veya

Facebook İle Giriş Yap Üye Ol | Kurumsal Giriş

Üye Ol

veya

Facebook İle Üye Ol Üye Girişi | Okul Kayıt | Şifremi Unuttum