Özel Geleceğin Yıldızları Anaokulu'nda 36-66 ay arası çocuklara eğitim ve öğretim verilmektedir. Tam gün ve yarım gün programlarının yanı sıra yaz okulu programlarımız bulunmaktadır. Tam gün programındaki çocuklarımız için sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve ikindi kahvaltısı verilmektedir. Sabah,öğlen ve akşam okul servisimiz ile ulaşım sağlanmaktadır. Özel Geleceğin Yıldızları Anaokulu'muzda; Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı, sorgulayan, yaratıcı düşünebilen, duygusal zekası yüksek, problem çözebilme becerileri gelişmiş, çevresine duyarlı, doğayı ve hayvanları seven, farklılıklara saygı duyan, kendisine güvenen, kendisini etkili biçimde ifade edebilen ve en önemlisi 'MUTLU ÇOCUKLAR' yetiştirmektir.
Özel Geleceğin Yıldızları Anaokulu'muz Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı olarak çalışıp, toplam 2 kattan oluşmakta olup 168 m2 bahçe alanı, 272 m2 kullanım alanına sahiptir. Binamız; deprem yönetmeliğine uygun olarak inşaa edilmiştir. Çocuklarımızın güvenliği düşünülerek tüm merdiven başlarında kilitli kapı sistemi kullanılmıştır. Katlar arasında geçiş öğretmen gözetiminde sağlanmaktadır. Güvenlik için 24 saat kameralarla tüm okulumuz izlenmektedir. Tüm katlarda 1 adet yangın çıkışı ve yangın merdiveni bulunmaktadır. Sınıflarımız, oyun ve etkinlik odalarımız eğitim programlarına uygun materyallerle donatılmıştır. 168 m2 bahçemizde çocuklarımız rahat ve güvenli bir şekilde oyun oynayabilecekleri materyallere sahiptir.
Özel Geleceğin Yıldızları Anaokulu düzenli olarak ilaçlatılmaktadır. Her akşam tüm çocuklar okulu terk ettikten sonra temizlik görevlimiz tarafından tüm okul, çocukların temas ettikleri tüm yüzeyler antibakteriyel ürünlerle temizlenmektedir. Mutfağımız, çocuklarımızın rahat ve güvenli bir şekilde yemek yiyebilecekleri şekilde düzenlenmiştir. Oyuncaklarımız ve diğer eğitim materyalleri düzenli olarak steril şekilde temizlenmektedir. Eğitim ve etkinliklerimizde; ana dil etkinlikleri, okuma yazma hazırlık, kavram çalışmaları, drama, ingilizce, satranç, dans, fen doğa, matematik, ritim çalışmaları, görsel ve işitsel dikkat, yaratıcı düşünce ve problem çözme, aile eğitimleri, sürekli pedagog desteği.
"cocuk,siz istediginiz icin birsey bilmesin;anladigi icin bilsin.."j.j.Rousseau
Sorumluluk bireyin topluma uyum saglamasi,üzerine düsen görevleri yerine getirmesi kendine ait bir olayin sonuclarini üstlenmesi,baskalarinin haklarina saygi göstermesi ve kendi davranisinin sonuclarina sahip cikabilmesidir.
Şüphesiz bircok aile cocuklarinin en iyi sekilde sorumluluk bilincine sahip olup büyümesini isterler...
Cocuklari sorumsuzluga iten etkenlerin başinda aşiri şimartilma,aşiri koruma ve aşiri kurallar gelir.
Koruyucu aileler,cocuklarin her ihtiyacini cocuklari yerine kendileri getirir, yaşına ve gelisimine göre yapmasi gereken günlük basit isleri bile cocuklarinin yapmalarina izin vermeyip bütün islerle bizzat kendileri ilgilenirler. Aşırı koruyucu aileler ise her şeyin mükemmel ve kurallar çerçevesinde olmasini isterler. Bu yüzden çocukların yaptığı çoğu şeyi begenmez ve her işlerine karışır, çocukların is yapma isteğini kırarlar.
Sorumluluk duygusuyla donatilmayan cocuklar,ana babalarinin isteklerini yerine getiremezler,yardim etmeyi sevmez,arkadas ilişkilerinde ve isteklerinde yetersiz,sosyal kurallara pek uymazlar. Sorumluluk bilincini öğrenen cocuklar öncelikli olarak kendi işlerini yapabilme yetisine sahip, bircok alanda ana babalaıina yardim eder, arkadaş iliskilerinde iyi, derslerine düzenli çalışır,grup çalışmalarında aktif ve okula zamanında giderler.
*Çocuklara Sorumluluk Kazandırma Yolları*
Bazen cocugun tasimak istedigi tabak veya kaplar tasirken kirilabilir,dökülebilir...buna rağmen cocugun yardim etme çabasi,yardim etme istegi asla kirilmamali,çaba ve istegi çesitli pekiştireçler ile devam ettirilmelidir.söz konusu çocugun sorumluluk duygusunu kazanmasidir,kirilan,dökülen hicbir sey onlardan önemli degildir...
Ev ortami cocuk icin uygun bir hale getirilir,cocuga ait bir oda yoksa alan olusturulmali,
kendi özel esyalarini koyabilecegi bir dolabi olmalidir.
Çocuğa yasina,gelisimine göre işler verilmeli,yaptigi isler övülmeli,olumlu geri bildirimle desteklenmelidir.
En önemlisi anne babanin cocuklarin yaninda yaşama dair işlerden şikayet etmesi dogru degildir,anne babanin yasama dair yaptigi islerden zevk almiyorsa bunu cocuga asla hissettirmemelidirler.
Ev icinde cocukla yasayan herkes iyi bir model olmalidir cünkü cocuk kendi hayatina dair hemen hemen bircok seyi cevresindeki insanlari rol model alarak sekillendirir,anlamlandirir ve kendi dogrusu olarak kabullenir.evdeki her bireyin is paylasiminda katkida bulunmasi,cocugun da kendi gorev ve sorumluluklarini yapmasina tesvik eder.
Özellikle de cocugun kendi odasini toplamasi saglanmalidir.bazi ana babalar çocuğun bu isi iyi yapamadigini dusunerek kendileri begenmeyip yeniden yaparlar,bu durum cocugun bu konuda istegini ve güvenini azaltir.
Çocuğun elbiseleri ve ayakkabilari giydirilirken cocugunda katkisi eklenmelidir.ayni durum yemek yerken gecerlidir,iki yasindan sonra cocuk kendi yemegini kendisi yemelidir.
Özellikle evle ilgili ve cocugu ilgilendiren konularda cocugun fikri kesin alinmalidir.örnegin eve bir tuzluk alirken bile en azindan rengi ona sorulmalidir.
Kisisel haklarina ,alanlarina saygi duyulmali,bir birey oldugu unutulmayip ona da hissettirilmelidir.