DANSEDEN YUMURTA
Yumurta akının içine karışan kimyasallar ile nasıl yanardağ gibi yükseldiği, hatta dans ettiği öğrencilerimiz ile birlikte deneyimleyerek gözlendi. Fen Deneyleri kapsamında yapılan bu çalışma çocuklarımızı hem eğlendirdi hem de öğretici oldu
AYIN RESSAMI
Vincent Willem Van Gogh, Hollandalı ard izlenimci ressamdır. Batı dünyası sanat tarihinin en tanınmış ve en etkili şahsiyetlerinden biridir. On yıldan biraz fazla bir süre içinde aralarında 860 yağlı boya tablonun da olduğu 2.100 kadar resim ve çizim çalışması üretti ve bunların çoğu yaşamının son iki yılında yapmıştır.
OKul öncesi öğrencilerimiz ile bu ay Van Gogh'u işledik ve onlara ressamın ünlü eserlerini tanıttık. Ve öğrencilerimiz ile birlikte onun bir eserini çalıştık.
10 KASIM ATATÜRK'ÜN ANMA
10 Kasım 1938 günü saat 09.05'te yaşamını yitiren, Türkiye'nin kurucusu ve ilk Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk anısına her yıl tutulan ulusal yas gününde biz de okulumuz da çocuklarımız ile birlikte Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'ü andık. Saygı duruşu sonrasında İstiklal Marşımızı hep birlikte okuduk. Çocuklarımıza Atatürk'ün sesinden videolar izleterek onlarla beraber Atamıza saygımızı sunduk
KIZILAY HAFTASI
Türk Kızılay ya da resmî adıyla Türkiye Kızılay Derneği, Türkiye'deki en büyük insani yardım kuruluşudur ve Uluslararası Kızılhaç ve Kızılay Hareketinin bir parçasıdır. Türk Kızılay, kâr amacı gütmeyen, yardım ve hizmetleri karşılıksız olarak sağlayan ve kamu yararına çalışan bir gönüllü sosyal hizmet kuruluşudur. İlk ismi ile Hilal-İ Ahmer olan kuruluş daha sonra Mustafa kemal Atatürk tarafından KIZILAY adını almıştır.
Kızılay Haftası kapsamında çocuklarımıza Kızılay'ın kuruluş amacı ve çalışmaları hakkında bilgiler verildi. Drama çalışması yaptırıldı
TAMİR ATÖLYESİ
Tamir atölyemiz çocuklarımızın, zeka gelişimlerini, fiziksel gelişimlerini, görsel algılarını, mantıksal gelişimlerini, hafıza ve işitsel algı gelişimlerini, kaba motor gelişimlerini, İnce motor gelişimlerini destekleyen bir çalışma olmuştur.
Mevsimlerden SONBAHAR
Çocuklardan camdan dışarı bakmalarını istedik. Okula başladığımız zamanla şimdiki zaman arasında havada, ağaçlarda nasıl değişiklikler olduğu sorduk ?
Çocukların verdiği cevaplar üzerinden giderek; Dünya’nın Güneş’in etrafında döndüğünü ve bu dönüşünü 1 yılda tamamladığını ve mevsimlerinde bunun sonucunda oluştuğunu anlattık.
İlk sunumdan yola çıkarak her mevsim için ‘’Hava nasıl olur? Hangi kıyafetleri giyeriz? Hangi sebzeleri yeriz? Hangi meyveleri yeriz? soruları teker teker soruldu her soru için çocukların tahminleri alındı ve gerçek sonuçlar sunumlarla gösterilerek çocukların tahminlerini karşılaştırmaları sağlandı.
Değerlendirme:
Bir yılda kaç mevsim vardır?
Yaz mevsiminde hava nasıl olur?
Ağaçlar mevsimlerde nasıl değişir?
En sevdiğiniz mevsim hangisi / neden?
Dilimizin Zenginlikleri: ANAHTAR
Dilimizin Zenginlikleri Projesi okulumuz da uygulanmaktadır. Bu proje ile amacımız söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerimizin dilimizin zenginliklerini tanıması, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşması, buna bağlı olarak dili iyi kullanmaları ve düşünce dünyalarını geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
TİYATRO GÜNÜ
Bugün çocuklarımızla beraberNazım Hikmet Kültür Merkezinde tiyatro izlemeye gittik. Öncesi çok heyecanlı olan çocuklarımız tiyatroyu büyük bir dikkat ile izlediler ve çok keyif aldırlar. Tiyatro izlemenin çocuklara birçok faydası bulunmaktadır. empati kurmayı öğrenip, iletişim becerilerini geliştirir tiyatro. Takım çalışmasına yatkınlığı artar. Bu yararları gözönünde bulundurursak çocuklar hep tiyatro izlemeli :)
SICAK ÇİKOLATA PARTİSİ
Sonbaharın gelmesi ile beraber çocuklarımız ile bahçesinin o hafif rüzgarlı halinin tadını doyasıya çıkartıyoruz. Sıcak Çikolata partisi ile içimizi ısıtırken, içeceklerimizi kendimi hazırlayarak onlara mutfakta sorumluluk vermenin önemini vurguladık. Organik kakaodan yaptığımız Sıcak Çikolatalarımız ile güne sıcacık bir mola verdik.
KÜÇÜK KASLARI ÇALIŞTIRIYORUZ
El-göz koordinasyonu olarak tanımlanan, ellerin ve gözlerin istemli bir hareket doğrultusunda belli bir eşgüdüm içerisinde çalışmasını sağlayan beceriler okul öncesi gelişim alanın çok önemli bir yapı taşını oluşturmaktadır. Bu nedenle çocuklarımızla gazeteleri inceledik, ters olanların farkına vardık, üzerlerini boyadık, kopardık, yırttık, kestik
KOKU ATÖLYESİ
Çocuğun eğitiminde ilk aşama onun kendini tanımasıyla olur. İkinci aşama ise fiziksel özelliklerini anlamlandıracağı somut unsurların anlatımıyla başlar. Göz, kulak, burun gibi çeşitli duyu organlarının; tekerlemeler, şarkılar, zihin ve dil faaliyetlerine imkân sağlayacak kitaplar yardımıyla kavranması sağlanır. Koku duyusu, diğer duyu organlarından daha bilinçsizce ve farkında olmadan öğrenilir. Koku duyusu, işlevini doğru yapan organ için bir refleks olmasına rağmen küçük yaşta kokulara karşı farkındalık kazandırmak önem arz eder. “Kişinin sevmediği ona zarar verme ihtimali olan koku aldığında uzaklaşma, sevdiği ve güven veren ihtiyacına ulaştıracak kokuya ise yaklaşma eğilimi göstermektedir. Bu durumda organizma bilinen ve hoş bir deneyimle kodlanmış koku algıladığında, bilinmeyen yani tehlike riski taşıyan koku algılandığından daha farklı reaksiyon geliştirmektedir,” (Ünver 749). Bir yenidoğanın annesiyle kurduğu bağ, onun kokusunda büyümesiyle ve güven duygusunun kazanılmasıyla ilişkilidir. Çocukların anne kokusunda kendini daha güvende hissetmesi, deneyimledikleri koku ile açıklanır. Bu bağlamda, çocuğun duyular eğitiminde kokuları doğru şekilde deneyimletmek, okul öncesi çocuğunu hayata hazırlarken daha sonra sürdüreceği alışkanlıkların temelini oluşturur.
SCAMPER ÇALIŞMASI
Okul öncesi dönemden başlayarak tüm yaş gruplarında kullanılabilen uygulaması kolay, eğlenceli bir tekniktir. Yöntem çocuklara farklı düşünmeyi, problemlere alternatif çözümler üretmeyi, sezgilerini kullanmayı öğretir. Zihinsel kalıpların dışına çıkma becerisi kazandırır ve çocuğun hayal gücünü geliştirir.
PİJAMA PARTİSİ
Okula pijamayla gelmek mi?" dediler... çok şaşırdılar, sonra çok heyecanlandılar. Öğretmenlerini de pijamayla görünce bizim çocuklar anladılar harika bir güne başladıklarını.. "Pijamayla geldiğimize göre okulda uyuyacak mıyız acaba?" dediler.. Uyku üzerine bir drama geçekleştirdik. Uyku oyuncaklarımız da bizimleydi o gün. Sandalyenin üstünde, masanın altında, bazen arkamızda, bazen başımızın üstünde tutarak mekanda konum çalışması bile yaptık. Parti dansımız, oyunlarımız ve izlediğimiz kısa animasyonumuz vardı bir de pijama partimizde... Şaşırdığımız, heyecanlandığımız kadar da eğlendik diyerek bir haftamızı daha keyifle bitirdik.