KALEV Okulları hakkında detaylı bilgilere hemen ulaşın. KALEV Okulları; fiyatlarına, adreslerine veli yorumlarına ve fotoğraflarına göz atın.
KALEV Okulları’nda erken
çocukluktan itibaren uygulanan yeni nesil eğitim yaklaşımımız, verdiğimiz
eğitimin niteliğinin 21.yüzyıl ortalarındaki insan yaşamının kalitesini
belirleyeceği bilinciyle yapılandırılmıştır.
Eğitim kurumlarının
farklılıklarını ortaya çıkaran uygulamaları, yorumları ve yaklaşımlarıdır. Her
okulun kendine özgü kültürü ve iklimi vardır. Dönüşümün nesnesi değil, öznesi
durumunda kalabilmek, dönüşüm genlerine sahip, her çağın okulu olabilmek değerlidir
çünkü eğitim de canlı bir sistemdir ve değişen, dönüşen koşullar karşısında tüm
canlı sistemleri gibi yeni özellikler geliştirebilir. Nitelikli bir okulun özel
bir kültüre ihtiyacı vardır. Sahip oldukları kültür, okulların kimlikleridir ve
bir okulu diğerinden ayıran en belirgin özelliktir. Okullar fiziksel değil,
kültürel sınırlara sahiptir.
Kuruluşundan bu yana Kadıköy
Maarif sembolünün “Martı” olmasının ve mezunlarının “Martı” olarak anılmasının
nedeni martılarla özdeşleşmiş olan özgüven ve özgürlük kavramlarıdır. KALEV Okulları’nda
da özgüven, bilinçli farkındalık ve özgürlük kavramları eğitimdeki temel
hedeflerimiz arasında yer alır.
Özgüven sahibi, farkındalığı
yüksek, temel yaşam becerileri gelişmiş, bilgiyi nasıl kullanacağını bilen,
öğrenmekten ve üretmekten keyif alan bireyler hayatın her alanında mutlu
olurlar. Biz çocukluğun insanın en yaratıcı, en bilge ve en şiirsel hali
olduğuna inanırız. Bu yüzden çocukluğa ve çocuk olmaya saygı duyarız. Çocuğun
kendini tanımasına, benlik değerini geliştirmesine ve kendini fark etmesine
yardımcı olmayı en temel görevimiz olarak görür ve bir çocuğun kendi
potansiyelini gerçekleştirmesinin bize göre en önemli başarı olduğunu
düşünürüz.
Güçlü rehberlik sistemimizin en
temel işlevini çocuğu iyi tanımak ve onu kendi gerçeğiyle kabul etmek
oluşturuyor. Çocuğun kendini gerçekleştirme yolculuğunda, çocuğa özel yol
haritası çizmenin önemine inanıyoruz… Tüm çocuklarımızı, bilinen adıyla
Bireysel Eğitim Planları (BEP) / Kalev’e uyarlanmış haliyle Kalev Uçuş Planı (KUP)
ile takip ediyor ve her çocuğa kendine özgü yolculuğunda destek olan ve yolunu
aydınlatan bir rehberlik anlayışı ile hizmet veriyoruz. Farkındalık kavramının,
kişinin içinde bulunduğu ana bilerek ve yargılamadan dikkatini vermesiyle
ilgili bir anlama hali olduğunu biliyor ve çocukların doğuştan usta oldukları
farkındalık alanlarını Bilinçli Farkındalık (Mindfulness) çalışmalarıyla
destekliyoruz.
Sınıflarımız sadece bilgi
aktarımı yapılan yerler değil, bilginin deneyimlendiği öğrenme ortamlarıdır.
Öğrenme süreçleri dinamik, interaktif ve karşılıklı etkileşimin gerçekleştiği
ortamlarda hedefine ulaşır. Bilgi sahibi olmak yerine bu bilgiyi nasıl
değerlendirdiğimiz önemli. Bilgiyi kaynak olarak kullanıp onu verimli hale
getirenlerin fark yarattığı bir dünyadayız. Hevesli çocuklar ve merak
uyandıran, ilham veren öğretmenler… Eğitimin temel amaçlarından birinin
bireylerin kendilerini eğitebilecek düzeye gelmeleri olduğunu biliyoruz.
Öğrenme sürecinin dersin öncesine ve sonrasına da yayıldığı, öğrenme ortamıyla
sınırlı kalmayan uygulamalarla çocukların yaşamını zenginleştirecek ve geleceğe
ilham verecek yeteneklerini ve ilgilerini keşfetmelerine eşlik ediyoruz.
Akademik Programımızı hazırlarken
birçok teknik ve yöntemden yararlanıyor, tek bir disipline bağlı yaklaşımlardan
kaçınıyoruz…
Ekoloji eğitimi ile önceliğimiz
gelecek için sürdürülebilir bir yaşam kültürü oluşturabilmek ve
sürdürülebilirlik kavramının bütünsel bir yaklaşımla algılanmasını
sağlayabilmek. Çocukların doğayla olan bağlarını güçlendirmek için hayata
geçirilen “Ekoloji Dersi”nde çocuklar, yaşlarına uygun olarak doğadaki yaşam
döngülerini, permakültürün ve onarıcı tarımın temellerini öğrenirken doğayla
daha uyumlu bir şekilde yaşayabilmek için neler yapılabileceğini deneyimlerler.
Çocuklarımızın atık yönetimine katkılarını destekler, okul içi pek çok
uygulamada geri dönüşüm malzemelerini kullanmalarını teşvik ederiz. Çocukların
permakültür felsefesini derinden anlamalarını önemsiyoruz: “Doğada çöp yoktur,
hiçbir şey çöp değildir. Bir şey geri dönüştürülemiyorsa, yenilenemiyorsa,
yeniden kullanılamıyorsa, o şey üretilmemeli demektir.” Bu fikri anlamalarını,
hayatlarına geçirmelerini çok değerli buluyoruz.
Proje tabanlı öğrenme
sistemimizin önemli unsurlarından biri olan Üretim Tasarım dersimizde kodlama,
dijital okuryazarlık, internet güvenliği gibi içeriklerin yanı sıra çocukların
erken yaşta algoritmik düşünme becerilerini kazanmasıyla, farklı alanlarda da
sorunlarla karşılaşma durumunda yaratıcı düşünme ve problem çözebilmelerinin
kolaylaşacağını düşünüyoruz. Amacımız çocuklarımızın bir sorunu ya da bir
problemi çözmek veya belirli bir amaca ulaşmak için gerekli olan sıralı
mantıksal adımları atmayı, bir sorunun çözümü için izlenecek yolu
tanımlayabilmeyi, kısaca mevcut bilgilerden istenilenlere erişme yöntemini
kavrıyor olmaları.
Kalev Anaokulu, Kalev İlkokulu ve
Ortaokulu olarak çocukların yeteneklerini, bireysel özelliklerini ve öğrenme
stillerini eğitim-öğretim sürecinin her aşamasında göz önünde bulunduruyoruz.
KALEV Okulları kampüsleri bilgilerine ulaşın.
KALEV Okulları için tüm kampüslerine tek numara üzerinden ulaşım sağlayın!
Üye Girişi
Üye Ol