Videolar mevcut değil.
Lütfen Bekleyin...
Ana Sınıfı Programının Amaç ve Hedefleri Ana sınıfı programı, beş yaşındaki çocuklar için çocuk merkezli, gelişim açısından uygun olarak hazırlanmıştır. Programın amacı, ilk yıllarda öğrenme için güçlü bir temel oluşturmak ve tüm çocukların fiziksel, sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimini destekleyen güvenli ve duyarlı, oyun temelli bir ortam hazırlamaktır. Programının temel hedefleri şöyledir: İlk yıllarda öğrenme için güçlü bir temel oluşturmak, Oyun oynamaya ve sorgulamaya dayalı bir öğrenme ortamı sağlamak, Çocukların evden ana sınıfına, ana sınıfından 1. sınıfa daha yumuşak geçiş yapmalarına yardımcı olmak, Çocukları hayat boyu öğrenme yolunda hazırlamak, bugünün ve yarının dünyasında gelişmesi gereken yeteneklerini beslemektir. Program, çocukların yetenekli ve yetkin öğrenciler olduklarını ve öğrenme haklarına sahip çıkmaya hazır oldukları inancını yansıtır. Çocukları toplum içinde yaşayan ve öğrenen eşsiz bireyler olarak görür. Bu nedenlerle ana sınıfı programı; Tüm çocukların kendi benzersiz düşünme ve öğrenme yöntemlerini uygulamada mutlu hissetmelerini sağlayan bir öğrenme ortamı yaratmayı desteklemektedir, Bireysel farklılıklara cevap verecek kadar esnektir, Her çocuğa gelişmesi için ihtiyaç duyduğu yardımı sağlar, Öz denetim, sağlıklı olma, güvenli hissetme, duygusal ve sosyal yeterlilik, yaratıcılık, çeşitliliği kabul etme vb. noktalarda gelişimlerini destekler, Çocuklarının devam eden öğrenme süreçleri ve gelişimiyle ilgili ailelerle işbirliğini destekler. Oyun ve sorgulama temelli ana sınıfı programındaki öğrenme süreci, çocukların öğrenmesinin doğal olarak oluştuğuna ve öğrenmenin, çocuk gelişimi için kritik olan yönlerine odaklanır. Bunlar: aitlik ve paylaşım, öz denetim ve sağlıklı olma, okuryazarlık ve matematik davranışlarını gösterme, sorun çözmedir. ERKEN YAŞ DÖNEMİNDE ÖĞRENME SÜRECİNİN ÖNEMİ Erken yaş, çocukların öğrenme ve gelişiminde kritik bir dönemdir. Çocuklar ana sınıfına belirli kültürel ve sosyal geçmişleri, kişisel yetenekleri ve günlük deneyimleriyle ve gelişimin farklı aşamalarında şekillendirilmiş benzersiz bireyler olarak gelirler. Bu faktörlerin tümü, potansiyellerini tam olarak elde etme yeteneklerini etkiler. İlk yıllardaki deneyimler, gelecekteki fiziksel, zihinsel ve duygusal sağlığını ve öğrenme becerilerini kuvvetle etkiler. Bu nedenlerden dolayı, çocukların okuldaki erken deneyimleri büyük önem taşır. Yaşam boyu öğrenenlerin özelliklerini belirleyen bilişsel yetenekler, beceriler ve zihin alışkanlıkları, kritik ilk yılların temellerini oluşturur. Buna ek olarak, program, çocukların neler bildiklerini, ne düşündükleri ve merak ettikleri, öğrenme sürecinde nerede olduklarını ve nereye gitmeleri gerektiğini ortaya koyan değerlendirme bilgilerine dayanan çeşitli öğrenme fırsatları ve deneyimleri sağlamalıdır. Güçlü yönleri, ilgi ve ihtiyaçlarına göre pedagojik yaklaşımlarla değerlendirilen çocuklar öğrenme ve gelişim sürecinde desteklenirler. Program hazırlanırken öğrenme ve gelişmenin; çocuk, aile ve eğitimciler arasındaki ilişkiler bağlamında gerçekleştiği göz önünde bulundurulmuştur. KEŞFETME, OYUN VE SORGULAMA YOLUYLA ÖĞRENME Oyun ve sorgulayarak öğrenen çocukların yenilikçi olma, karmaşık problem çözme, eleştirel ve yaratıcı olma gibi birçok beceri ve yeteneği gelişmektedir. Aynı zamanda başkalarıyla işbirliği içinde çalışabilen, öğrendiklerini değişen dünyada ihtiyaç duyulan farklı durumlarda uygulayabilen bireyler haline gelirler. OYUN TEMELLİ ÖĞRENMENİN İLKELERİ Çeşitli alanlardan öğrenmeye ilişkin küresel konuşmalar ve perspektifler, yukarıda açıklanan pedagojik yaklaşımların arasında, oyun temelli öğrenimin bir odak noktası olarak ortaya çıktığı ve her yaştan çocuğun öğrenmesi için kanıtlanmış faydalarla ve hatta ergenlik dönemi ve yetişkin öğrenciler arasında doğruladığını doğrulamaktadır. Yararlı pedagojik yaklaşımlar üzerine yapılan araştırmalarda, oyun temelli öğrenme perspektifinden, tekrar eden temaları yakalamak için aşağıdaki temel ilkeler geliştirilmiştir. Oyun bir çocuğun hakkı olarak tanınır ve çocuğun optimal gelişiminde esas teşkil eder. Oyun, çocukların bilişsel, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişimi için gereklidir. Özellikle ergenlik dönemine kadar çocukların öğrenme sürecinde ve gelişiminde kritik önem taşır. Tüm çocuklar, yetenekli, meraklı, karmaşık düşünme yeteneğine sahip, potansiyel ve deneyim bakımından zengindir. Oyun temelli öğrenmede, eğitimciler, öğrenme sürecinde yeni kimlikler kazanma deneyimi de dahi olmak üzere her çocuğun görüşlerini, fikirlerini ve teorilerini onurlandırır; hayal gücü ve yaratıcılıklarını, ilgi alanlarını ve deneyimlerini onurlandırır. Doğal merak ve keşfetme, oynama, sorgulama arzusu çocuklar için öğrenmenin temel öğesidir. Bunlar sayesinde çocuklar daha aktif olarak dikkatlerini yoğunlaştırır ve öğrenmelerine destek olur. Çocukların oyun seçimleri, çocuğun birlikte öğrenmesini sağlamak için en iyi başlangıç noktalardır. Öğrenme ortamı, bir çocuğun ne ve nasıl öğrendiği konusunda önemli bir rol oynamaktadır. Hem sınıfta hem de dışarıda, öğrenme ortamı zaman, mekân ve materyallerin esnek ve yaratıcı biçimde kullanılmasını sağlar. Güvenli bir öğrenme ortamı, bireyin kimliğinin geliştirilmesini teşvik ederek ve herkes için aidiyet hissi ve özgürlük kazandırarak çocukların refah ve öğrenme yeteneklerini desteklemektedir. Oyun temelli öğrenme programlarında değerlendirme, çocuğun öğrenmesini ve özerkliğini öğrenci olarak desteklemektedir. Eğitimciler, çocuklar ve aile üyeleri, çocukların öğrenmesini, bilişsel, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişimlerini ve öğrenmeyi desteklemek için devam eden değerlendirmelerde işbirliği yapmaktadırlar. Oyun temelli öğrenmede değerlendirme, çocuğun ne söylediği, yaptığı ve oyunda temsil ettiği ve sorguladığı şeyleri belgeleyerek ve yansıtarak düşünce ve öğrenmeyi görünür kılmayı içerir. SORUGULAMA TEMELLİ ÖĞRENMENİN İLKELERİ Soruyu sorma ve anlayışı genişletme konusunda bilgi sahibi olma, tüm sorgulamanın özünde yer almaktadır. Anaokulu programı, çocukların doğal merakı, doğuştan edindiği şaşkınlık ve huşu duygularını ve çevrelerini hissetme arzusunu kullanarak yüksek düzeyli düşünme becerilerinin gelişimini teşvik eder. Bir araştırma yaklaşımı, çocukların doğal merakını besler. Eğitimciler, çocuklara ilginç, önemli ve onlarla alâkalı sorulara cevap bulmak için fırsatlar verdikçe, müfredat içeriğini "gerçek dünya" entegre ederek ele almalarını ve daha üst düzey düşünme becerilerini geliştirmelerini ve uygulamanızı sağlarlar Sorgulamanın odağı; çocukların düşünme, merak ve teorilerinin yanı sıra ilgilerini çeken fikirleri ortaya çıkarmaktır. Sorgulamanın süresi genellikle esnektir. Uygulamalar, materyaller, düşünme süreçleri çocuklar ile birlikte yapılandırılır. Öğrenme bireyseldir ve sorgulama bireysel farklılıklara cevap verir. Çocukların kendi teorilerini test etmelerine, kendi sorularına ve meraklarına cevap bulmalarına fırsatlar sunmaya odaklanılmıştır. Çocuklar, kendi sorularını ve düşüncelerini daha derin, doğrudan keşfederler. Bu nedenle üst düzey düşüncelere daha kolay ulaşırlar.
Okulun benimsediği eğitim sistemi/yaklaşımı nelerdir?
Aktif Öğrenme Sistemi
Tuvalet eğitimi veriliyor mu?
Hayır
Oyuncaklar ağırlıklı olarak hangi materyallerden yapılmış?
- Ahşap
- Keçe
- Geri Dönüştürülmüş Malzemeler
- Karton/Mukavva
Branş derslerini kimler veriyor?
- Sınıf Öğretmenleri
- Alanında Eğitimli Branş Öğretmenleri
Servis hizmeti kimler tarafından ve nasıl sağlanıyor?
Bağımsız Taşıma Firması
Okul gezilerinde çocuklara kimler refakat ediyor?
- İdareciler
- Öğretmenler
- Stajyer/Yardımcı Öğretmenler
Güvenlik nasıl sağlanıyor?
- Güvenlik Görevlisi
- Kamera
Yemekler okulda mı hazırlanıyor yoksa dışardan mı getiriliyor?
Okulda hazırlanıyor
Okulda görev alan öğretmenlerin branşları nelerdir?
- Sınıf Öğretmeni
- Yardımcı/Stajyer Öğretmen
- Psikolojik Danışman
- Müzik Öğretmeni
- Beden Eğitimi Öğretmeni
- Görsel Sanatlar Öğretmeni
- Yabancı Dil Öğretmeni
- Okul Öncesi Öğretmeni
- Yüzme Öğretmeni
- Temel Cimnastik Öğretmeni
- Yoga Öğretmeni
- Bale ve Dans Öğretmeni
- Robotik Kodlama Eğitmeni
- Satranç Öğretmeni
- Drama Eğitmeni
- Native Öğretmen
Çocuklarla oynanan oyunlarda, onlara hangi becerilerin kazandırılması amaçlanıyor?
- Kaba Motor Becerileri
- İnce Motor Becerileri
- El-Göz Koordinasyonu
- Muhakeme Becerisi
- İletişim Becerisi
- Zeka Gelişimi
- Duygu Gelişimi
- Dil/Konuşma Gelişimi
- Benlik Gelişimi
- Bağımsızlık
- Ahlak Gelişimi
- Denge ve Koordinasyon
Psikolojik danışman öğrencilerle ne sıklıkla görüşme yapıyor?
Her gün
Rehberlik servisi tarafında okulda özel ihtiyaçları (yetersizliği) olan öğrencilere yönelik ne tür çalışmalar yapılıyor?
- Aile Görüşmeleri
- Anne-Baba Eğitimleri
- Yönlendirme
- Rehberlik
- Psikolojik Danışma
- Bilgi Verici Danışmanlık
- Mesleki Rehberlik
- Bireyi Tanımaya Yönelik Testler/Uygulamalar
Okulda Bulunan Eğitim Materyalleri Nelerdir?
- Gems Materyalleri
- Fen ve Matematik Eğitici Materyaller
- Akıl ve Zeka Kutu Oyunları
- Robotik Kodlama Materyalleri
- Sudoku
- Montessori Materyalleri
- Resim Araç ve Gereçleri
- Lego ve Yapı Blokları
- Çocuk Spor Aletleri
- Koordinasyon Aletleri
- Çocuk Oyun Parkı
- Müzik Aletleri
- Akıllı Düğmeler
Kızım 3 Yaşında okuldayken o kadar mutlu ki öğretmenleri ve çalışan personel çok ilgili, eğitim sürecinde iyiki bu okulu seçmişim diyorum bize çok şey kattı.
Çocuğum burada okumaktan çok mutlu. İlk geldiğinde İngilizcesi zayıftı şuan ana dili gibi konuşuyor
Gerek eğitimi gerekse öğretmenleri kalitesi bakımından çok memnun olduğum. Çocuğumun okula gitmek için can attığı bir okul. Kanada ekolü ile eğitim veriyorlar. Daha doğrusu kanada eğitimini Türk müfredatıyla birleştirip imkansızı başarıyorlar.
Bu okul hakkındaki yorumunu çok merak ediyoruz!
Videolar mevcut değil.
Özel Florya CND Okulları Anaokulu
İstanbul / Bakırköy
Üye Girişi
Üye Ol