ÇOCUKLAR VE DEPREM
Deprem çocukların güvenlik hissinin zedelenmesine ve geleceğe ilişkin endişelerinin artmasına neden olabilir.
Depreme bağlı olarak okul öncesi çocuklarda yeme ve uyku sorunları, alt ıslatma, tırnak yeme, ebeveyniyle ayrılmaktan kaygılanma, korku, hırçınlık görülebilir.Deprem sonrası çocuklarla konuşulmalıdır. Çocuklarla konuşmamak onların endişe ve korkularının artmasına neden olabilir. Konuşma yapılmadan önce çocukların deprem konusundaki düşünce ve kaygılarını dinlemek iyi olacaktır.
Duygularını ifade etmekte zorlanan çocuklar için resim çizmek ve oyun oynamak; korku ve kaygılarını aktarmasına yardımcı olur.Çocukların yaşına uygun bir şekilde deprem hakkında bilgi verilmeli ve deprem sırasında neler yapılabileceği anlatılmalıdır. Okul öncesi çocuklar için deprem; ahşap blok veya legolarla somutlaştırarak anlatılabilir. Ahşap blokları dizerken; “Toprağın altına büyük kayalar var, bazen bu kayalar çürüyüp parçalanabiliyor, parçalanınca diğer kayalar yerinden oynuyor ve her yer sallanıyor, buna deprem deniliyor.” açıklaması yapılabilir.
Bu süreçte süreçte televizyonda depremle ilgili haberler ve depremle ilgili sohbet ortamları çocukların endişe ve korkularının artmasına neden olabilir.
Okul, çocuklar için bu süreçte onarıcı etkiye sahip olabilir. Kendi yaşıtlarıyla birlikte olmak, onlarla paylaşmak, öğretmenlerin çocukları desteklemesi kendilerini daha iyi hissetmesine yardımcı olabilir.