Sağlıklı yetişkinliğin en önemli temelleri erken çocukluk döneminde atılır. Özel İstanbul Eğitim Sanatı Anaokulu olarak, geleceğin yetişkinleri çocuklarımıza, bu temellerin en sağlam şekilde atılmasını sağlayan köklü bir pedagoji ile eğitim vermekteyiz.
100 yılı aşkın süredir Almanya, İsviçre, Hollanda ve Amerika başta olmak üzere pek çok ülkede başarı ile uygulanan Waldorf Pedagojisi, erken çocukluk döneminde çocuğun kendini, doğayı, döngüleri anlaması ve özümsemesi, yaşama dair tam bir güven oluşturmasını teşvik eder.
Bu dönemde öne çıkan öğeler, sevgi, sıcaklık, denge, duyular, oyun, ritimler ve rutinlerdir.
Sevgi dolu bir sıcaklık ve rehberlik ortamı, çocukların mutluluğunu, hayranlığını ve saygısını teşvik eden bir atmosferi destekler.
Her çocuğun biricikliğine olan sevgi ve kabul başlangıç noktasıdır. Çocukların basit ve doğal oyun malzemeleriyle kendi başlarına oyun oynamaları en önemli gelişim fırsatlarını yaratır. Çocukların güvenli ortamda sağlıklı sınırlarla, çevrelerini aktif olarak keşfetmeleri teşvik edilir. Çevre ve sınırlar koruma sunar, aynı zamanda riskleri denemek ve zorluklarla karşılaşmak gelişimi mümkün kılar. Dünyayla sağlıklı bir ilişki kurmalarını desteklemek için gerçek hayat deneyimlere ve işlerine odaklanılır. Çocuklar her daim, gerçek işlerle uğraşan (yaprakları süpüren, örgü ören, bulaşık yıkayan vb) yetişkinlerle çevrilidir. Burada ana gayemiz, anaokulun evin bir uzantısı gibi bir yuva hissi vermesidir. Sanatsal etkinlikler, hayal gücünün ve yaratıcılığının sağlıklı gelişimini teşvik eder. Yemek hazırlama ve pişirme, ekmek yapma, bahçe işleri, el işleri, ev işleri gibi anlamlı pratik çalışmalar, gelişen insan kapasitelerini destekleyen fırsatlar sunar. Güvenlik ve yaşamın bütünlüğü hissini sağlayan tahmin edilebilir ritimler bu dönemde çok önemlidir. Okulumuzdaki tüm akış planı, rutinler ve ritimler üzerine kuruludur: Haftanın günleri, mevsimsel ritimler ve festivaller vb.
Waldorf Pedagojisinde, çocuklar 7 yaşından önce bilişsel aktivitelere yönlendirilmezler. Fiziksel, duyusal ve irade gelişiminin önem kazandığı bu dönemde, ileri yaşlardaki bilişsel öğrenmenin önemli temelleri en sağlam şekilde atılır. Dolayısıyla okulumuzda çocuklar 7 yaşına kadar dil, matematik, sayılar gibi bilişsel konularla etkileşimde bulunmaz, onlara sayısız beceri kazandıran serbest oyuna teşvik edilirler. 7 yaş itibarıyla İngilizce ve Almanca dil eğitimi ve diğer akademik konu eğitimleri başlar.
Oyun yetisi bir bakıma inisiyatif, ilgi duyma, yaratıcılık, keşfetme sevinci, fikir zenginliği, bir grup içinde çalışma yeteneği ve toplumsal davranışların gelişebileceği bir ilk kültür tekniğidir. Bu nedenle Waldorf Pedagojisi, erken çocukluk ve ilkokul yıllarında fantezi-yoğun öğrenmeyi oyun, sanat ve pratik çalışmalarla bilinçli olarak destekler.
İstanbul Eğitim Sanatı Okulları olarak vizyonumuz, Türkiye’deki eğitim sisteminin dönüşmesi için bir tohum olmak, dünyada 64 ülkede 1100 okulda başarıyla uygulanan ve çocuğu merkeze alan bu pedagojinin 12 yıllık eğitimde Türkiye'de öncüsü olmaktır. Çocuğun fiziksel, duygusal ve zihinsel gelişim evrelerine en uygun şekilde, her bir aşamayı en etkin şekilde destekleyerek, hayatına amaç ve yön verebilen, eleştirel düşünebilen, özgüveni, yaratıcılığı ve öz-iradesi gelişkin yetişkinler yetiştirmek ana amacımızdır.
2022 yılında kar amacı gütmeyen bir kuruluş olarak kurulan okulumuzun tek gayesi, bu değerli pedagojinin daha çok çocuğa ulaşmasıdır. Okul, aileler ve öğretmenlerin işbirliği ile yürür. Öğretmenler özerktir ve çocuğun bütüncül iyiliği tek amaçtır.
Waldorf okulları yuva ve 1. sınıf ile başlayarak organik olarak büyürler ve sınıflar tek şubedir. Bu şekilde 2022 yılında Sarıyer’de başladığımız okulumuz, 2024-2025 eğitim yılında Bahçeköy'deki yeni yerleşkemizde İlkokul 1-2-3 ve yuva ile eğitim verecektir. Sonrasında yine organik olarak büyüyerek ortaokul ve lise olarak devam edecektir.
Tüm Waldorf okullarında olduğu gibi okulumuzda açık hava ve orman eğitimin önemli bir parçasıdır. Çocuklar, hava koşulları ne olursa olsun, her gün açık havada bolca vakit geçirirler. Haftada bir gün orman günüdür.
Çocuğun fiziksel iyiliğinin ruhsal ve zihinsel iyiliği kadar önemsendiği okulumuzda, çocuklar okulumuzdaki mutfağımızdan çıkan tamamıyla organik sağlıklı yemeklerle beslenirler.