İstanbul Tuzla’da Fen Koleji ana kampüsünde bulunan Buğra Anaokulu “Öğrenmenin en iyi yolu oyundur” felsefesinden dola çıkarak oluşturduğumuz planlama ile öğrencilerimizin görsel, işitsel, duygusal, mantıksal, ritmik, sözel ve etkileşimli kılmayı sağlamaktayız. High scope, Reggio Emilia, Waldorf, PYP, Montessori metodları ile öğrenme odaklı bir yaklaşım benimsenmektedir. Tematik çalışmalar, oyun, sanatsal faaliyetler, matematik çalışmaları, fen doğa ve bilim, doğada dikkat ve odaklanma, okuma yazma hazırlık çalışmaları yapılmaktadır. Ayrıca müzik, akıl ve zeka oyunları, tiyatro, satranç, jimnastik, yüzme, el sanatları, bilişim kulübü, görsel sanatlar, jimnastik, dans, halk oyunları, modern dans, kodlama ve kod okuma gibi birçok etkinliğe de yer verilmektedir.
Okul öncesi kampüs ana binada derslikler özel olarak tasarlanıp planlamıştır. Öğrenme dersliklerin doğru şekilde planlanması üzerine gerçekleşir. Dersliklerin içerisinde keşfederek öğrenmelerini sağlayacakları materyaller bulunmaktadır.
Çocuk oyun yolu ile özel yaşamındaki sorunları çözebilir, duygu ve gereksinimlerini ifade etme olanağı bulur. Çocukların okula uyumlarını takip eden rehberlik birimi, her öğrencinin bilişsel ve duygusal gelişimi yakından takip etmekte ve buna uygun raporlamalar yapmaktadır. Ayrıca Mathazone Programını kullanan okulumuz, çocukların erken yaşta analitik becerilerinin gelişmesine önem verir. Mathazone Programı uygulanırken öğrenciler akılda kalıcı ve mantık becerisini geliştirmeye yönelik temel beceri geliştirir. Mathazone Programı bu temel becerileri, çocukların analitik düşünme aşamalarını anlamalarına ve günlük yaşamlarında ortaya çıkan sorunları çözmelerine yardımcı olan bir müfredatı takip ederek kurmaktadır. Müfredatımızda yer verilen çalışmalardan bir tanesi ise bakmak ve görmek çalışmasıdır. Özellikle görsel zekâyı geliştiren bu çalışma aynı zamanda dikkat ve odaklanmayı da arttırmaktadır. Okuma yazma çalışmaları ile sesi hissetme, sesi anlama, farkındalık kazanma, hece okuma çalışmaları ile ilkokula hazırlık yapılmaktadır. Dijital çağın sağladığı olanaklar ile bilgisayar laboratuvarı bu dönemde aktif olarak kullanılmaktadır.
Günümüzde öğrencilerin en çok ihtiyaç duydukları eğitim ise duygu eğitimidir. Öğrencilerimiz çalışmaları yaparken kendilerini nasıl hissettikleri, mutlu, üzgün, kızgın, şaşkın gibi duygu durumlarını rahatça ifade edebilmeyi ve nasıl yönetecekleri uzman eğitimciler tarafından sağlanmaktadır.
Özel Tuzla Buğra Anaokulu'nda çocukların derslere en iyi şekilde adapte olabilmesi amacıyla tanışma çalışmaları, adaptasyon süreci çalışmaları yapılmaktadır. Her öğrencinin gelişimleri takip edilmesi doğrultusunda rehberlik servisi tarafından gelişim sürecini değerlendirme, dönem ve yılsonu değerlendirmeleri ve veli görüşmeleri gerçekleştirilmektedir. Öğrencilere sunulan 3 öğün yemek okulda hazırlanmakta olup, Tuzla şubesinin mutfağından diğer şubelere dağıtılmaktadır. Çocuklara en uygun menüler uzmanlar tarafından onların günlük kalori ihtiyacı göz önüne alınarak hazırlanmıştır. Hijyen koşulları ve yemekhane hizmetleri sık aralıklarla hem iç hem de dış denetimlerden geçirilmektedir. Özel Fen Koleji Anaokulu 'nun ulaşım ve servis ihtiyacı okulun servis organizasyonu tarafından üstlenilmiş olup, Servis Sürücüleri; öğrenci taşımacılığı konusunda tecrübeli, mülakat yapılarak görevlendirilmiş, valilikçe verilen yetki belgesine sahip kişilerden oluşmaktadır.
Özel Tuzla Buğra Anaokulu'nda yaz okulu programı bulunmaktadır. Yaz okulunda çocuklarla birlikte yüzme, eğitsel oyunlar, basketbol, jimnastik, müzik, dans, görsel sanat, İngilizce, drama aktiviteleri yapılmaktadır.