Okullarda Akreditasyon
Okul araştırmaları yaparken bazı okulların kendileri ile ilgili bilgi verdikleri linklerde “Akreditasyon” kelimesine rastlayabilirsiniz.
Akreditasyon Nedir?
Akreditasyon; farklı hizmet alanlarında karşımıza çıkabilecek bir kavramdır. Kurumların hizmet verdikleri alanlarda, verdikleri hizmetin uluslararası standartlardaki kriterlere uygun olup olmadığını denetleyen topluluklara dahil olması durumudur.
Okullarda Akreditasyon Ne Anlama Geliyor?
Okullarda akreditasyon, çocuğunuzu göndereceğiniz kurumdaki eğitim programlarının, öğretmen eğitimlerinin dünya standartlarına uygun olup olmadığını değerlendirebileceğiniz bir kriter olarak düşünülebilir. Yani daha basit bir ifadeyle, okulun dünyadaki aynı topluluklara dahil okullarla eğitim kalitesi açısından denk olduğunu anlayabilirsiniz.
Bu kuruluşun eğitim kurumlarına sunduğu hizmetler aşağıdaki gibidir:
- Okullara, öğretim kadrolarını oluşturmada yardımcı olmak,
- Öğretmenler için hizmet-içi eğitim etkinlikleri düzenlemek,
- Hazırladığı yayınlar ve kaynaklarla bilgilendirme işlevini yerine getirmek,
- Okulları akredite (ECIS bu işlevini 1972’den beri sürdürmektedir) etmektedir.
CIS, konsey üyesi olan okulları dünya standartlarında kalite kriterleri ile değerlendirmektedir. Kriterlere uygun okullara Türkçe'de “denklik” olarak ifade edebileceğimiz “akreditasyon” belgesi vermektedir. Belirli aralıklar ile yaptığı denetimlerde, okulun eğitim kalitesinin standartlara uygunluğunu değerlendirerek yeniden belgelendirmektedir. Eğitim dünyasında kurumların yakaladıkları kaliteyi sürdürebilmelerini sağlaması açısında önemli bir kriter kabul edilebilir.
Bir okulun akreditasyon almasının okul gelişimine katkıları nelerdir?
- Bir okulun akreditasyon alması, yurt içi ve dışında, akademik olan-olmayan tüm çevrelerde okulla ilgili olumlu görüşlerin oluşmasını sağlar
- Akreditasyon sürecinin önemli bir basamağı, titizlikle hazırlanan öz-değerlendirme raporudur. Belli aralıklarla hazırlanan bu raporlar okulun gelişimine çok önemli katkı sağlar.
- Akreditasyon süreci, okulun çeşitli bölümleri arasındaki uyumu ve iletişimi güçlendirmektedir.
- Okul dışındaki bir kurum tarafından nesnel bir değerlendirmenin yapılıyor olması, okuldaki olumsuz ve olumlu yanların daha doğru değerlendirmesini sağlar. Böylece eğitim kurumuna birçok yararlı ve yapıcı öneri getirerek kurumun gelişmesine katkı sağlar.
- Kurumda bulunan herkes işleyiş ile ilgili kendini ve kurumu sorgular, değerlendirir. Eksikler ve hatalar görülerek, giderilmesi için çaba harcanır.
- Akreditasyon sürecinde okul uluslararası düzeyde kalite sağlamaya çalışır, bu durum okulun, dünyadaki diğer okullarla iletişim kurmasına fırsat tanır.
- Akreditasyon sürecinde yapılan öz-değerlendirme çalışmaları ve inceleme ziyaretleri sonrasında CIS okula raporlar sunar. Bu raporlardan faydalanarak okul ileriye dönük planlar hazırlayabilir. Böylece okulun hizmetleri yüksek standartlara uyarlanır.
Bu yazı ilginizi çekebilir; Özel Okullarda Eğitim Farklı Eğitim Anlayışları