fb
İstanbul Ankara İzmir Antalya Bursa Kocaeli Adana

Güney Kore Eğitim Sistemi

Görüntülenme Sayısı: 183761

Yüksek başarılara sahip öğrenciler yetiştiren Güney Kore eğitim sistemi oldukça zorludur. Öğrenciler günde 12 ile 16 saat arasında ders çalışmakta, okuldan sonra gidilen ve hagwon adı verilen özel derslerle birlikte bir günlerini tamamen eğitime ayırmaktadırlar. Güney Kore okul sistemi test odaklı ve hedefe yöneliktir bu yüzden öğrenciler ne öğrendiklerine değil, sonuçlara odaklanırlar. Ülkede üniversite diplomasına sahip olmayanlara ise ikinci sınıf vatandaş muamelesi gösterilmektedir.

Güney Kore Eğitim Sistemi

Güney Kore Eğitim Sistemi

Güney Kore okul sistemi, ilkokullarda 6 yıl, ortaokullarda 3 yıl, liselerde 3 yıl ve üniversitede 4 yıl ya da yüksekokulda 2 ila 3 yıl olmak üzere 6-3-3-4 sisteminden oluşmaktadır. İlk akademik dönem mart ayında, ikinci akademik dönem ise ağustos ayının sonunda başlamaktadır. Yaz tatilleri genellikle temmuz ile ağustos ayları arasında, kış tatilleri ise aralık ile şubat ayları arasındadır. İlk ve ortaokullar zorunlu eğitim kapsamındadır. Eğitimde fırsat eşitliği ilkesi uyarınca, tüm vatandaşlar, sosyal statüleri veya konumları ne olursa olsun, yeteneklerine göre ilk, orta ve yüksek eğitim almaktadır.

Güney Kore’de Okul Öncesi Eğitim

Kore'de erken çocukluk eğitimine büyük önem verilmekte ve hükümet başlangıçtan itibaren yüksek kaliteli eğitim fırsatları sunmak için çalışmaktadır. Erken çocukluk eğitimi, Eğitim Bakanlığı tarafından işletilen anaokulları ve Sağlık ve Refah Bakanlığı tarafından işletilen çocuk bakım merkezlerinden oluşan ikili bir sistem aracılığıyla yürütülmektedir. Bu kurumlar farklı idari ve mali kanun ve yönetmeliklere tabi olarak ayrı ayrı faaliyet göstermektedir. Kore'de kuruluşlarına göre üç tür anaokulu bulunmaktadır:

  • Devlet/kamu
  • Kurumsal
  • Bireysel

2022 itibariyle ülke genelinde 8.562 anaokulu bulunmaktadır. Erken çocukluk eğitimi zorunlu değildir, ancak giderek daha yaygın hale gelmektedir. 2012'de %44,2 olan anaokullarına kayıt oranı 2022'de %52,7'ye yükselmiştir. Özellikle, 3 ila 5 yaş arası çocuklar için çocuk bakım merkezleri de dahil olmak üzere erken çocukluk eğitimine kayıt oranı 2020'de %94,0'dır ve bu oran OECD ortalaması olan %87,4'ü önemli bir farkla aşmaktadır.

Kore'de erken çocukluk eğitiminin merkezinde, 2013 yılında uygulamaya konulan ulusal düzeyde ortak bir müfredat olan “Nuri Müfredatı(누리과정)” yer almaktadır. Müfredat, 3 ila 5 yaş arası çocukların fiziksel, duygusal, bilişsel ve sosyal becerilerini geliştirmek üzere tasarlanmıştır. Ebeveynler üzerindeki mali yükü hafifletmek için hükümet işletme giderleri için sübvansiyon sağlamaktadır. Son yıllarda hükümet, tüm çocuklar için eşitlik ve yüksek kaliteli eğitim ve çocuk bakımına erişimin teşvik edilmesine öncelik vererek erken çocukluk eğitimi ve bakımının birleştirilmesine öncülük etmiştir. Bu entegrasyon, anaokulları ve çocuk bakım merkezleri tarafından sağlanan kalite ve hizmetlerdeki eşitsizliği gidermeyi ve tüm çocukların erken yaşlardan itibaren yüksek kaliteli eğitim almasını sağlamayı amaçlamaktadır.

Güney Kore İlköğretim Programı

İlköğretim, kamu eğitim sisteminin temel seviyesidir ve Koreli öğrencilere temel konular hakkında anlayış kazandırmaktadır. İlköğretim 6 yıldan oluşmaktadır ve öğrenciler eğitime 6 yaşında başlamaktadır. İlköğretim zorunlu ve ücretsizdir ve tüm vatandaşlar yeteneklerine göre eşit eğitim alma hakkına sahiptir. 2022 itibariyle ülke genelinde 73'ü özel ilkokul olmak üzere 6.163 ilkokul bulunmaktadır.

Güney Kore Ortaokul Programı

Ortaokullar devlet ortaokulları ve özel ortaokullar olarak sınıflandırılmaktadır. 2022 yılı itibarıyla 2.625 devlet ortaokulu ve 633 özel ortaokul bulunmaktadır. Zorunlu ortaokul eğitimi 1985 yılında başlatılmıştır. Hükümet 1971 yılında ortaokula giriş sınavını kaldırmış, bu da okul atamalarında öğrencinin ikametine en yakın ortaokulun tercih edildiği bir kura sistemine yol açmıştır. 2022 yılı itibariyle ortaokullara kayıt oranı %98,2'dir.

Güney Kore Eğitim Sistemi

Güney Kore Lise Eğitim Programı

Ortaokuldan mezun olan veya bir yeterlilik sınavını ve/veya eşdeğer kredinin verildiği bir değerlendirmeyi geçen bireyler liseye kayıt yaptırabilmektedir. Lise kayıt oranı 2022 yılında %94,5'e ulaşmıştır ve düz liseler, meslek liseleri, özerk liseler, özel amaçlı liseler ve üstün yetenekli öğrenciler için okullar gibi çeşitli lise türleri mevcuttur. Öğrenciler, kariyer hedefleri ve yollarının yanı sıra akademik başarı düzeylerine göre bir lise seçebilmektedir.

Lise müfredatı, ortak derslere ek olarak bir dizi seçmeli ders sunmakta ve öğrencilere istedikleri kariyer yolları ve kişisel ilgi alanlarıyla uyumlu dersleri alma seçeneği vermektedir. Lise eğitimi zorunlu değildir, ancak Güney Kore 2019'un ikinci döneminde lise üçüncü sınıf öğrencileri için ücretsiz lise eğitimi uygulamasını başlatmış ve bu uygulama 2021'de üç lise sınıfını da kapsayacak şekilde genişletilmiştir. 2022 yılı itibarıyla liseden yükseköğretim kurumlarına geçiş yapan öğrencilerin oranı %73,3'tür ve bu oran dünyadaki en yüksek orandır.

  • Genel Liseler: Çok çeşitli disiplinlerde genel eğitim veren liselerdir.
  • Özel Amaçlı Liseler: Belirli bir alanda uzmanlaşmış ve odaklanmış eğitim sunan liselerdir. Yabancı dil lisesi, Uluslararası lise, Fen lisesi, Sanat lisesi, Beden eğitimi lisesi, Meister lisesi(Özelleştirilmiş endüstri lisesi) bu kategoride yer alan liselerdendir.
  • Meslek Liseleri: Özel bir alanda yetenekleri geliştirmek amacıyla eğitim veren, alanda uygulamalı eğitime ve deneyim oluşturmaya odaklanan liselerdir.
  • Üstün Yetenekliler için Liseler: Potansiyellerini geliştirmek için yetenek ve kabiliyetlerini karşılayan özel ve özelleştirilmiş eğitime ihtiyaç duyan üstün yetenekli öğrencilere yönelik olan okullardır. Lise eğitimine eşdeğer düzeyde eğitim sunulmaktadır.

Güney Kore’de Mesleki Eğitim

Kore'de mesleki eğitim lisede başlamakta olup, öncelikle meslek liseleri tarafından verilmektedir. Meslek liseleri iki kategoriye ayrılmaktadır:

  • İhtisas liseleri
  • Meister liseleri

Meister liseleri sanayi sektörlerinin ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanmıştır. Halihazırda faaliyette olan 583 meslek lisesinin %80'ini 464 okulla ihtisas liseleri oluşturmaktadır. Genel liselerin yaklaşık %12'si mesleki eğitim verirken, Meister liseleri toplamın %8'ini temsil etmektedir. Mesleki eğitimin temel amacı, işgücündeki endüstriyel talepleri kolayca karşılayabilecek vasıflı profesyoneller yetiştirmektir. 2010'da kurulan Meister liseleri, belirli endüstriyel talepleri karşılayabilecek teknik uzmanlar ya da "Meister'lar" yetiştirerek mesleki eğitimin gelişimine öncülük etmektedir.

Hükümet, özellikle istihdama vurgu yaparak mesleki eğitimin desteklenmesinde kritik bir rol oynamaktadır. Bu amaçla, mezunların beceri ve uzmanlıklarını iş fırsatlarına uygulayabilmeleri için merkezi hükümet, bölgesel hükümet ve okulları birbirine bağlayan bir destek sistemi kurulmuştur. Milli Eğitim Bakanlığı ile Büyükşehir ve İl Eğitim Müdürlükleri, meslek lisesi mezunlarına kaliteli iş bulma konusunda yardımcı olmak üzere İstihdam Destek Merkezleri oluşturmuştur. Buna ek olarak, "Önce İş, Sonra Üniversite" sistemi uygulanmakta ve yükseköğretim kurumları, halihazırda çalışmakta olan bireyler için özel bir kabul yolu sunmakta ve daha sonra üniversite diploması alanlara üniversite harcı için sübvansiyon sağlamaktadır. Sonuç olarak, öğrenciler liseden mezun olduktan hemen sonra iş bulsalar bile, istedikleri zaman yüksek öğrenim yoluyla yeteneklerini geliştirmeye devam edebilmektedir.

Güney Kore Yükseköğretim Kurumları 2-6 yıl

Yükseköğrenim, lise mezunları veya Kore'deki ilgili yasalar tarafından onaylanmış eşdeğer akademik yeterliliğe sahip bireyler için mümkündür. Ancak, yükseköğretim kurumlarına kabul, Kolej Skolastik Yetenek Testi puanları, okul kayıtları vb. gibi birçok faktöre göre belirlenmektedir.

Çeşitli yükseköğretim kurumları bulunmaktadır:

  • Normal dört yıllık kapsamlı üniversiteler
  • İlkokul öğretmenleri için eğitim üniversiteleri
  • Uzaktan eğitim ve çevrimiçi öğrenme için açık üniversite ve siber kolejler
  • Yaşam boyu eğitim için endüstriyel kolejler
  • Junior kolejler
  • Şirketler tarafından çalışanlarını eğitmek için kurulan şirket içi üniversiteler
  • İşle ilgili beceri eğitimi için politeknik kolejler

2022 itibariyle, 9'u ulusal kamu kurumu olmak üzere 134 yüksekokul bulunmaktadır. Bunlar, hem teori hem de pratik beceriler konusunda sağlam bir temele sahip orta düzey teknisyenler yetiştirmeyi amaçlayan ortaöğretim sonrası eğitim programları sunmaktadır. Öğrenciler mezun olduktan sonra işgücüne katılabilmekte veya dört yıllık bir üniversiteye geçiş yapabilmektedir. Kore'de lisans programları sunan yaklaşık 200 dört yıllık kapsamlı üniversite bulunmaktadır. Bu kurumların çoğunluğu kendi akademik yönetmeliklerine sahip özel kurumlardır. Tıp, Kore tıbbı, diş hekimliği ve eczacılık fakülteleri uzmanlaşmış beceri ve bilgiler için altı yıllık bir program sunmaktadır.

Güney Kore Lisansüstü Okulları 3-5 yıl

Güney Kore Lisansüstü Okulları 3-5 yıl

Lisansüstü okullar, belirli bir alanda bilgi ve uzmanlıklarını genişletmek isteyen bireyler için uzmanlık eğitimi sağlayarak ileri düzeyde eğitim sunmaktadır. Üç tür lisansüstü okul vardır:

  • Genel Lisansüstü Okul: Genel lisansüstü okullar öncelikle akademik araştırmalara odaklanmaktadır.
  • Profesyonel Lisansüstü Okul: Profesyonel lisansüstü okullar profesyonel alanda yetenekleri geliştirmeyi amaçlamaktadır.
  • Uzmanlaşmış Lisansüstü Okul: Uzmanlaşmış lisansüstü okullar, çalışan profesyonellere ve yetişkin öğrencilere eğitimlerini ve mesleki gelişimlerini ilerletmeleri için sürekli eğitim veya mesleki gelişim fırsatları sunmaktadır. Bugün, uzmanlaşmış lisansüstü okullar eğitim, işletme, endüstri, teoloji, uluslararası, çevre, yorumlama, tıp, finans ve hukuk dahil olmak üzere geniş bir aralıkta programlar sunmaktadır.

2022 itibariyle ülke çapında 1.167 lisansüstü okul faaliyet göstermektedir. Kore'de 25-64 yaş arası yetişkinlerin yükseköğretimi tamamlama oranı nispeten yüksektir ve 2021 yılında %51,7'ye ulaşarak OECD ortalamasını aşmıştır. Özellikle 25-34 yaş arası gençlerin yükseköğretimi tamamlama oranı %69,3 ile OECD ortalaması olan %46,9'un oldukça üzerinde olup Kore, OECD üyesi ülkeler arasında ilk sırada yer almaktadır.

Güney Kore’de Yaşam Boyu Eğitim

Kore'nin yaşam boyu eğitimi altı alanda sınıflandırılabilecek eğitim faaliyetlerini kapsamaktadır:

  • Tamamlayıcı eğitim
  • Yetişkin okuryazarlık eğitimi
  • Mesleki eğitim
  • Liberal sanatlar-kültür/sanat eğitimi
  • Sivil katılım eğitimi

Hükümet, 1990 yılında kendi kendine çalışma diploma sisteminin uygulamaya konmasından bu yana yaşam boyu eğitimi teşvik etmek için sürekli çaba sarf etmiştir. Hayat boyu eğitimi herkes için erişilebilir kılmak amacıyla hükümet 2006 yılında Hayat Boyu Öğrenme Hesapları(ALL) ve 2008 yılında Hayat Boyu Öğrenen Üniversite Projesi gibi esnek sistemleri uygulamaya koymuştur. Ayrıca, yarı yaygın hayat boyu eğitim kurumları ve çevrimiçi hayat boyu öğrenme sistemleri zaman ve mekan engellerinin ötesinde sunulmaktadır. Düşük gelirli ve dezavantajlı gruplardan bireyleri desteklemek amacıyla 2018 yılında uygulamaya konulan Hayat Boyu Eğitim Kuponu Sistemi, kesinti olmadan öğrenmeye devam edebilmeleri için desteği ölçeklendirmiştir.

Merkezi İdari Eğitim Yönetim Sistemi

Merkezi idari eğitim yönetimi, Cumhurbaşkanı, Başbakan, Eğitim Bakanlığı ve bağlı enstitüler de dahil olmak üzere birçok kilit aktörden oluşmaktadır. Eğitim Bakanlığı merkezi bir idari organ olarak hizmet vermekte olup, Bakan Sosyal İşlerden Sorumlu Başbakan Yardımcısı rolüne sahiptir. Eğitim Bakanı ulusal düzeyde insan sermayesi geliştirme politikalarını, okul eğitimini, yaşam boyu eğitimi ve akademik işleri denetlemektedir.

Yerel İdari Eğitim Yönetimi

1991 yılında Yerel Eğitim Özerklik Yasası yürürlüğe girmiş ve Eğitim Bakanlığı'nın bütçesinin ve yerel eğitimle ilgili önemli idari kararların merkezi olmaktan çıkarılmasına önayak olmuştur. Bu değişim, merkezi olmayan bir yerel eğitim özerklik sisteminin kurulması ve yetkilerin yerel yönetimlere devredilmesi ile sonuçlanmıştır.

Eğitim Komitesi, müzakere ve karar alma organı olarak görev yapmaktadır. Büyükşehir ve İl Eğitim Ofislerinin Eğitim Valileri doğrudan bölge sakinleri tarafından seçilmekte ve üç döneme kadar yeniden seçilebilme imkanı ile birlikte 4 yıllık bir süre için görev yapmaktadır. Görev süresi boyunca Eğitim Müdürü; eğitim, sanat ve bilimler de dahil olmak üzere genel yerel eğitim yönetiminden sorumlu olarak karar verme yetkisine sahiptir. Yerel Eğitim Ofisleri, Büyükşehir ve İl Eğitim Ofislerinin alt düzey eğitim idari kurumlarıdır. Öğrencileri, velileri ve okulları eğitimin ön saflarında desteklemekle görevlidir. 2023 yılı itibariyle 17 Büyükşehir ve İl Eğitim Müdürlüğü ve 176 Yerel Eğitim Müdürlüğü bulunmaktadır.

Güney Kore Eğitim Sistemi Nasıl?

Güney Kore'de okul öncesi eğitim zorunlu değilken çocukların % 95'i anaokulu veya kreşe gönderilmektedir. Ülkede birçok devlet anaokulu varken son 10 yılda özel anaokulu sayısı da hızla artmıştır. Ülkede 3 ile 5 yaş arasındaki çocuklar için yarım gün ücretsiz eğitim veren anaokulları da bulunmaktadır. 6 yaşına gelen bir Güney Koreli öğrencinin ilkokula başlaması zorunludur. Eğer Güney Kore'de 6 yaşında bir çocuğunuz varsa çocuğunuzun hangi okula gideceğiyle ilgili bir mektup alırsınız. Çocuğunuzun evde eğitim almasını veya özel bir okula gitmesini istiyorsanız yetkililere dilekçe yazmanız gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin ilkokula başlayabilmesi için çeşitli aşıları olması gerekmektedir.

İlkokul eğitimi devlet tarafından ücretsiz verilmekte ve 6 yıl sürmektedir. İlkokulun ilk iki senesinde öğrencilere Korece, matematik ve yaşam becerileri ile ilgili dersler verilmektedir. Üçüncü sınıftan itibaren ise haftada bir veya iki saat İngilizce eğitimi ve fen bilimleri, sosyal bilgiler, ahlak eğitimi, müzik gibi dersler verilmeye başlanmaktadır.

Kore'de Okula Gitmek

Güney Kore eğitim sisteminde öğrenciler ortaokula 12 yaşında başlamakta ve 15 yaşında bu eğitimi bitirmektedir. Ortaokul eğitimi ücretsiz verilirken bu eğitim seviyesi zorunlu tutulmaktadır. Bu aşamadaki müfredat matematik, Korece, İngilizce, sosyal bilgiler, bilim, sanat ve beden eğitimi konularını kapsamaktadır. Ayrıca ilkokulda olduğu gibi bu seviyede de ahlaki eğitim dersleri verilmektedir. Ortaokulda öğrencilerin üzerinde baskı artmakta ve sınavlardan aldığı puanların düşük olması onları depresyona sokabilmektedir.

Ülkede lise eğitimi 15 ile 18 yaş arasındaki öğrencileri kapsamaktadır. Bu seviye zorunlu değilken eğitim ücretlidir. Güney Kore lise eğitiminde öğrencilere için birkaç farklı seçenek sunulmaktadır. Örneğin, öğrenciler yabancı dil, sanat veya müzik konusunda uzmanlaşmış bir okula gitmeyi seçebilirler, ancak burada katı bir rekabetle karşılaşacaklar ve kayıt yaptırmak için sınavlara gireceklerdir. Bunun dışında girişin ev adresinize göre düzenlendiği genel bir liseye de gidebilmektedir. Buna ek olarak, istihdam odaklı eğitim veren uzmanlaşmış meslek liseleri de çeşitli sektörlere kalifiye eleman yetiştirmek için hizmet vermektedir.

Güney Kore Okul Kuralları

Güney Kore eğitim modelinde öğrenciler liseden mezun olmak için herhangi bir sınava girmezler. Ancak üniversiteye geçmek isteyen öğrenciler son derece zor bir sınav olan College Scholastic Ability Test'e (CSAT) girmek zorundadırlar. Öğrencilerin çoğu bu sınavda başarılı olmak için özel ders almaktadır. 2013'de çıkarılan bir yasa ile meslek lisesi öğrencilerini üniversite okumaya teşvik etmek ve üniversiteye geçişlerini kolaylaştırmak için Kolej Skolastik Yetenek Testi (CSAT) isteğe bağlı hale getirildi.

Güney Kore Eğitim Sistemi Farklılıkları

  • Ülkede, öğrenci yeni bir eğitim seviyesine her başladığında, yine “birinci sınıf” olarak adlandırılır. Örneğin yedinci sınıf öğrencilerine "birinci sınıf ortaokul öğrencileri" denir.
  • Çocuklar günlerinin çoğunu okulda geçirirler, bu yüzden sınıflarında evlerindeymiş gibi muamele görürler. Öğrenciler derslerden önce veya sonra sınıflarını temizler. Ayrıca çoğu çocuk sınıfa terlik veya iç ayakkabı ile girer.
  • Güney Kore'de öğrenciler nadiren grup halinde çalışırlar.
  • Okul üniformalar tüm ortaokul ve liselerde zorunludur.
  • Öğrenciler okula gitmediği veya okulu ektiği gün sayısı oldukça azdır.
  • Öğretmenlerin öğrencilere herhangi bir sebepten dolayı ceza vermesi yasaktır.
  • Güney Kore'de eğitim cumartesi günleri de devam etmekteydi. Ancak 2012 yılında çıkan yasa ile bu yasaklandı.

Bu yazı ilginizi çekebilir; Japon Eğitim Sistemi'nin Farkları

Güney Kore Eğitim Sistemi Nasıl?

Güney Kore Öğretim Yılı ve Ders Saatleri

Kore'de akademik yıl mart ayında başlayıp şubat ayında son bulur. İlk dönem, mart-temmuz aylarında beş ay sürer ve bunu bir aylık yaz tatili izler. İkinci dönem eylül ayında başlar ve şubat ayında sona erer ve Aralık ayının ortasında başlayan ve Ocak ayı sonunda son bulan bir buçuk aylık bir kış tatili olur.

Bir öğrencinin okulda geçirdiği süre, içinde bulundukları okul seviyesine bağlı olarak değişmektedir. İlkokul öğrencileri derse saat 08.00'de başlar ve 13.00 civarında ders biter. Ortaokul ve lise öğrencileri 08.00 ile 16.30 saatleri arasında okulda bulunmaktadırlar. Dersler 45 dakika sürmekte her ders bitiminde Güney Kore eğitim sisteminde 10 dakikalık teneffüsler verilmektedir. Derslerdeki ilk 30 dakika öğrencilerin kendi kendilerine çalışması için ayrılmıştır. Bu zaman zarfında öğretmen öğrencileri kontrol etmektedir.

Bu makale Zafer Kuş tarafından 08 Şubat 2024 tarihinde güncellenmiştir.
Diğer Veliler ile Paylaş!

Sedanur kaya

Çok güzel anlatmışsınız baya iyi bir şekilde anladım ellerinize sağlık.

İrem tekin

Baya iyi keşke türkiyedede böyle olsa

Nur demir

Çok güzel anlatılmış ellerinize sağlık .Bilgiler iyi düzenlenmiş ve verimli . Diğer sitelere göre daha iyi.

Hayrunnisa azot

Harika anlatmış çok teşekürler

Ayça Akın

Gerçekten her ülkeye ait kurallar vardır bunlarada saygı duyuyorum güzel bir eğitim uygulaması benim düşüncem ama tabikide Türkiye'den olduğum için çok mutlu ve huzurluyum

Berivan Şahbaz

Çok iyi keşke Türkiyede de böyle olsa ve Güney Kore gibi disiplinli olsa

Mihrican Özen

güney kore eğitim sisteminin detaylı olarak incelenmesi gerekli bence öğrencilerin oldukça mutsuz olduğu bir ülke

Ece

BTS geldi aklıma direk . Oradaki başarılı RM . Demekki bundan dolayıymış

Gokyuzu Dunyam

Ben Güney koreye gidip üniversiteyi ortamı okusam hem disiplinli hem eğitim açısından çok iyi

Eylül İrem Keskin

Ben daha önce başka bir siteden bakmıştım ama buradaki lerden daha farklıydı bu sitede okuduktarımla başka sitelere de baktım ve burada yazanlatın doğru olduğunu anladım keşke bu sistem Türkiye'de de olsa neyse bu bilgiler için teşekkürler araştırıp bir araya getirmiş ve çok uğraşmişsınız elinize sağlık

Zümra

Çok güzel, proje ödevime yardımcı oldu.Herkeze tesekkurler

azizekurt

Güney Kore ögretici

serra

Nesi iyi yahu, hayat okuldaki derslerden ibaret değil. korelilere üzülüyorum

Rümeysa Aplar

Çok güzel anlatım teşekkürler

Yaren keskin

Chatten herkesin ödev için güney Kore'yi seçtiğini anladım mxhxjx

zeynep zuhal

çok güzel açıklamış teşekkür ederim

Em

Çok iyi ama çok uzun ama mükemmel bir yazı

Yorum Yap
Ad Soyad *
E-Posta Adresiniz *
Yorumunuz *
PAYLAŞ
Sonraki Makaleye Göz Atın
Uzaktan Eğitim Veren Okullar Uzaktan eğitim veren özel okul ve kolejlerin listesine ve online eğitimde hangi sistemleri kullandıklarına hemen ulaşabilirsiniz.
İstanbul Bölgesinde Yorumlanan Bazı Okullar
Özel Esenkent Final Okulları Ortaokulu Özel Okul
Özel Esenkent Final Okulları Ortaokulu

Çok memnunuz. Kurucusundan öğretmenlerine kadar çok ilgililer. Hem akademik açıdan hem sosyalite.

Özel Köşk Anaokulu Özel Okul
Özel Köşk Anaokulu

bu anaokulunun eğitimi yavruma gerçekten de hayatının ilerki aşamalarında da eğitim öğretim hayatına başlangıcı için de...

Özel Pembe Mavi Yuvam Anaokulu Özel Okul
Özel Pembe Mavi Yuvam Anaokulu

KIZIM 2 YILDIR SEVEREK DEVAM ETMEKTE. BÖLGEMİZDEKİ EN KALİTELİ KURUM.OKUL GEREK FİZİKİ YAPISI GEREKSE KURUCULARININ EĞİT...

Üye Girişi

Şifremi Unuttum

veya

Facebook İle Giriş Yap Üye Ol | Kurumsal Giriş

Üye Ol

veya

Facebook İle Üye Ol Üye Girişi | Okul Kayıt | Şifremi Unuttum