fb
İstanbul Ankara İzmir Antalya Bursa Kocaeli Adana

Mükemmel Öğretmene Dair Doğru Bilinen Yanlışlar

Görüntülenme Sayısı: 4422

”Öğretmenimiz çok iyi, şimdiden diğer sınıflardan 2 ay öndeler.”, “Öğretmenimiz şahane çocukları hiç boş bırakmıyor her gün mutlaka 10 sayfa ödev veriyor.”, “Öğretmenimiz o kadar iyi ki anasınıfında çocukların hepsine okuma-yazmayı öğretti.”, “Öğretmenimiz çok iyi bizimki diğerlerinden ileride olduğu için öğretmenin yetişemediği çocuklara bizim çocuk yaptırıyormuş.”

Mükemmel Öğretmene Dair Doğru Bilinen Yanlışlar

Öğretmenlere dair buna benzer birçok cümle duymuşsunuzdur şimdiye kadar. Acaba duyduğunuz ve takdir ettiğiniz öğretmenlerin öğretim anlayışlarının ne kadarı pedagojik olarak öğrenciler için doğru? Birlikte inceleyelim.

Diğer Sınıflardan Önde Olmak

Öğrencilerin yaşlarına göre zihinsel gelişim hızları vardır. İtiraf edelim ki zaten hali hazırda kullanılan müfredat oldukça yoğun, her sene çocukların sene içinde öğrenmeleri gereken kazanımlar Bakanlık tarafından azaltılıyor. Durum bu iken olması gerekenden daha ileride bir program izlemek ve bunu çocuklar hazır sıkılıyorlar mantığına oturtmak, bir sınıf içindeki çocukların hepsinin zihinsel düzeylerinin aynı olmadığını da düşünürsek çok da doğru bir yaklaşım değildir. Bunun yerine çocukların zamanında öğrenmeleri gereken bilgi ve becerileri çeşitlendirmek, örneklendirmek ve hayata geçirmek çok doğru olacaktır.

Yüklü Ödevler

Özellikle ilkokulda ilk 3 sene olabildiğince az ödev çocuğun yararınadır. Çocuk yaşı gereği hareket ister ve okulda bu ister istemez kısıtlanır. Öğrenme tekrarla kalıcı olur fakat çok fazla tekrar ya da saatlerce süren ödevler çocuk için zorunlu bir öğrenme ortamı yaratacağı için öğrenmede tam olarak gerçekleşmez. Ayrıca çocukta öğrenme isteği yaratılmadığı sürece dış motivasyonla sürdürülen zorlayıcı öğrenmenin çocuğa faydası yoktur. Aksine öğrenmeye karşı olumsuz duygular oluşmasına neden olur. Bu nedenle amaca uygun olmayan, çocukların saatlerini alan ödevler çocuğun zamanını ve anne babalar olarak sizlerin de sabrını azaltmaktan öteye gidemez.

Çocuğa Yetişkin Rolü Dayatmak

Bazı çocuklar akademik anlamda sınıfta diğer çocuklardan birazcık daha ileride olabilirler. Bu hemen hemen her sınıfta öğretmenlerin karşılaştığı olağan bir durumdur. Çocukların akademik olgunlukları birbirlerinden farklıdır. Gözden kaçan nokta ise bazı durumlarda tabi onun da diğerlerinin akranı olduğudur. Öğretmenin çocuğa diğer arkadaşlarına öğretme rolü vermesi aslında çocuğa öğreten, öğretmen ve sonuçta yetişkin rolünü dayatması demektir. Bu rol ne çocuk için ne de akranları için duygusal olarak yönetebilecekleri ve anlamlandıracakları bir hal değildir. Aynı şekilde çocukların sosyal ilişkilerine de zarar verir.

Ayrıca bakınız: Zor Öğretmen İle Başa Çıkmanın Yolları

Bu makale Esin Acartürk tarafından 02 Haziran 2022 tarihinde güncellenmiştir.
Diğer Veliler ile Paylaş!

Bu makaleye henüz bir yorum yapılmamış ilk yorumu yapan sen ol! Yorum Yap
Yorum Yap
Ad Soyad *
E-Posta Adresiniz *
Yorumunuz *
PAYLAŞ
Sonraki Makaleye Göz Atın
Orff-Schulwerk Nedir? Orff eğitimi nedir? Orff schulwerk eğitim türü çocukların hangi gelişim özelliklerine katkıda bulunur? Kimler tarafından ne zaman bulunmuştur?
İstanbul Bölgesinde Yorumlanan Bazı Okullar
Özel Artı Sonsuz Koleji Anaokulu Özel Okul
Özel Artı Sonsuz Koleji Anaokulu

Bir katın tamamen anaokulu için ayrılmış olup güvenli alan yaratılmasının yanında oyun odası yemek odası etkinlik odası...

Özel Sincan Kavram Koleji Ortaokulu Özel Okul
Özel Sincan Kavram Koleji Ortaokulu

Sincan Kavran Okulları bolgemizin en iyi okullarından biridir. Ilgi alâka Eğitime bakmış açısı mükemmel. Sosyal etkinli...

Özel Bilinç Koleji İlkokulu Özel Okul
Özel Bilinç Koleji İlkokulu

Okulumuzu geçen sene okul.com.tr sitesi üzerinden bulup görüşmüştük ve ilk görüşmede bile farkını hissettirmişti. Şuan o...

Üye Girişi

Şifremi Unuttum
Üye Ol | Kurumsal Giriş

Üye Ol

Üye Girişi | Okul Kayıt | Şifremi Unuttum