fb
İstanbul Ankara İzmir Antalya Bursa Kocaeli Adana

Orff-Schulwerk Nedir?

Görüntülenme Sayısı: 32468

Elementer Müzik ve Hareket eğitimi müziğe bir giriş yolu arayan çocukların, gençlerin ve yetişkinlerin müzik ve dansla ilgili çeşitli temel deneyimler edinmelerini sağlamayı hedefler. Orff’a göre, müzik ve hareket eğitiminde söz konusu olan yalnızca müzik eğitimi değildir, insanın yetiştirilmesidir. (Jungmair, Das Elementare, S. 246,1992)

Orff-Schulwerk Nedir?

Carl Orff ve Gunild Keetman

Ünlü Carmina Burana eserinin bestecisi Carl Orff ve dansçı Gunild Keetman tarafından oluşturulmuş, ritm, hareket, müzik ve dans etmenlerini birleştiren bir eğitim yaklaşımıdır. Şu anda dünyada 40 ‘dan fazla ülkede uygulanmakta olan metotun temelleri 1948 yılında Bavyera radyosunda yayınlanan bir çocuk programında duyulmaya başlandı.

Orff Kavramı Nereden Geliyor?

Orff eğitimi daha çok Schulwerk kavramı üzerine yoğunlaşmıştır. Almanca olan bu kavramanın birebir olarak İngilizce ya da Türkçeye çevrilememesinden ötürü Orff-Schulwerk olarak tanımlanması uygun bulunmuştur. Schule=okul, werk=iş/uğraş demektir. Çocuklar aktiftir, hareketlidir, uğraşırlar. Materyallerle ilgilenirler ve bu yaklaşımla yaratıcı bir şekilde sanat eseri çıkarabilirler. Bu nedenle Orff’un okullarda uygulanması esastır.

Orff’un en temel fikri; her çocuğun kendini dans ve dil ile ifade etme potansiyeli olduğudur. Orff bu potansiyeli çocukların en doğal hakkı olarak görür.

İlk Deneme

"Çocuğun ilk yaratı denemeleri, kendi bulduğu bir melodi, bir dans hareketi çoğunlukla dahice çözümler olarak gözükebilir. Ritim, melodi ve dans örneklerinin çalışılması ve içselleştirilmesiyle, ritimde güven duygusunun artmasıyla oluşan belli sonuçları, çocuk, kullanabileceği malzeme diye değerlendirir." (Jungmair: Das Elementare, s. 215)

Orff-Schulwerk Nedir?

Kimse Öne Çıkamaz

Orff schulwerk'un en önemli prensiplerinden biri sınıfta yetenekli çocukları ön plana çıkarmayıp her çocuğun kendini ifade etme ritmine göre, hareket ve ritimle katılımını sağlamasıdır. Tüm öğrencileri kabul eder. Bu en önemli pedagojik yaklaşımıdır.

Doğaçlamayla renklenen derslerde çocukların oluşturduğu enstrümanlarla başlayan ritimler zamanla notalara, gerçek enstrümanlara ve dansa dönüşür. Çocuğun psikolojik gelişimine önemli katkıları olan yaklaşım süreç odaklıdır.

Ayrıca bakınız: Özel Okullarda Bazı Farklı Uygulamalar

Bu makale Esin Acartürk tarafından 02 Haziran 2022 tarihinde güncellenmiştir.
Diğer Veliler ile Paylaş!

Bu makaleye henüz bir yorum yapılmamış ilk yorumu yapan sen ol! Yorum Yap
Yorum Yap
Ad Soyad *
E-Posta Adresiniz *
Yorumunuz *
Sonraki Makaleye Göz Atın
Bitmeyen Çile: Ödevler Ödev yapmak istemeyen çocuklara anne ve babaların yaklaşımları nasıl olmalıdır ? Ödev yapmama durumlarında çocuklara nasıl davranılmalıdır ? Çocukların ödevlerini severek yapması için hangi yol izlenmelidir ?
İstanbul Bölgesinde Yorumlanan Bazı Okullar
Özel Sevimli Çiçekler Anaokulu Özel Okul
Özel Sevimli Çiçekler Anaokulu

İki kızımı okulunuzda okuttum bir evladım daha olsa yine gönderirim duyarlı sevgi dolu öğretmen ve yönetim kadrosundan ç...

Özel Merdivenköy Çilek Ağacı Anaokulu Özel Okul
Özel Merdivenköy Çilek Ağacı Anaokulu

geniş iç mekanı ile oldukça fazla çocuğun geniş alanda oyun oynamasına olanak sağlıyorlar. binaları bahceleri ile de çoc...

Özel Şişli Sınav Koleji Ortaokulu Özel Okul
Özel Şişli Sınav Koleji Ortaokulu

fiziksel şartları öğrenci öğretmen iletişimi çok iyi öğretmenler çok iyi

Üye Girişi

Şifremi Unuttum

veya

Facebook İle Giriş Yap Üye Ol | Kurumsal Giriş

Üye Ol

veya

Facebook İle Üye Ol Üye Girişi | Okul Kayıt | Şifremi Unuttum