fb

Orff-Schulwerk Nedir?

Görüntülenme Sayısı: 4154

Elementer Müzik ve Hareket eğitimi müziğe bir giriş yolu arayan çocukların, gençlerin ve yetişkinlerin müzik ve dansla ilgili çeşitli temel deneyimler edinmelerini sağlamayı hedefler. Orff’a göre, müzik ve hareket eğitiminde söz konusu olan yalnızca müzik eğitimi değildir, insanın yetiştirilmesidir. (Jungmair, Das Elementare, S. 246,1992)

Orff-Schulwerk Nedir?

Carl Orff ve Gunild Keetman

Ünlü Carmina Burana eserinin bestecisi Carl Orff ve dansçı Gunild Keetman tarafından oluşturulmuş, ritm, hareket, müzik ve dans etmenlerini birleştiren bir eğitim yaklaşımıdır. Şu anda dünyada 40 ‘dan fazla ülkede uygulanmakta olan metotun temelleri 1948 yılında Bavyera radyosunda yayınlanan bir çocuk programında duyulmaya başlandı.

Orff Kavramı Nereden Geliyor?

Orff eğitimi daha çok Schulwerk kavramı üzerine yoğunlaşmıştır. Almanca olan bu kavramanın birebir olarak İngilizce ya da Türkçeye çevrilememesinden ötürü Orff-Schulwerk olarak tanımlanması uygun bulunmuştur. Schule=okul, werk=iş/uğraş demektir. Çocuklar aktiftir, hareketlidir, uğraşırlar. Materyallerle ilgilenirler ve bu yaklaşımla yaratıcı bir şekilde sanat eseri çıkarabilirler. Bu nedenle Orff’un okullarda uygulanması esastır.

Orff’un en temel fikri; her çocuğun kendini dans ve dil ile ifade etme potansiyeli olduğudur. Orff bu potansiyeli çocukların en doğal hakkı olarak görür.

İlk Deneme

"Çocuğun ilk yaratı denemeleri, kendi bulduğu bir melodi, bir dans hareketi çoğunlukla dahice çözümler olarak gözükebilir. Ritim, melodi ve dans örneklerinin çalışılması ve içselleştirilmesiyle, ritimde güven duygusunun artmasıyla oluşan belli sonuçları, çocuk, kullanabileceği malzeme diye değerlendirir." (Jungmair: Das Elementare, s. 215)

Orff-Schulwerk Nedir?

Kimse Öne Çıkamaz

Orff’un en önemli prensiplerinden biri sınıfta yetenekli çocukları ön plana çıkarmayıp her çocuğun kendini ifade etme ritmine göre, hareket ve ritimle katılımını sağlamasıdır. Tüm öğrencileri kabul eder. Bu en önemli pedagojik yaklaşımıdır.

Doğaçlamayla renklenen derslerde çocukların oluşturduğu enstrümanlarla başlayan ritimler zamanla notalara, gerçek enstrümanlara ve dansa dönüşür. Çocuğun psikolojik gelişimine önemli katkıları olan yaklaşım süreç odaklıdır.

Ayrıca bakınız: Özel Okullarda Bazı Farklı Uygulamalar

Bu makale Esin Acartürk tarafından 25 Ekim 2016 tarihinde yazılmıştır.
Diğer Veliler ile Paylaş!

Bu makaleye henüz bir yorum yapılmamış ilk yorumu yapan sen ol! Yorum Yap
Yorum Yap
Ad Soyad *
E-Posta Adresiniz *
Yorumunuz *
PAYLAŞ
Sonraki Makaleye Göz Atın
Hayaller Mutlu Çocuk, Hayatlar TEOG Aileler TEOG döneminde nelere dikkat etmeli? TEOG sürecinde çocukların yanında olmanın önemi nedir?
İstanbul Bölgesinde Yorumlanan Bazı Okullar
Kadıköy Anadolu Lisesi Eğitim Vakfı KALEV Anaokulu Özel Okul
Kadıköy Anadolu Lisesi Eğitim Vakfı KALEV Anaokulu

Atatürk ilkelerine bağlı, milli kültürkerine ve golabal değerlere saygılı, kendi diline hakim, yabancı dil olan ingilizc...

Özel Oynuyorum Anaokulu Özel Okul
Özel Oynuyorum Anaokulu

Çocuğumu gönül rahatlığıyla emanet edebildiğim tek yer. Öğretmenler çocuklara kendi çocuğumu gibi bakıyor hem iyi eğitim...

Özel Harikalar Diyarı Vadi Anaokulu Özel Okul
Özel Harikalar Diyarı Vadi Anaokulu

Okulda her ayrıntı çocuklar için düşünülmüş bahçesiyle okulun içindeki mobilyalarla. Öğretmenler ilgili ve çocuklar içi...

Üye Girişi

Şifremi Unuttum

veya

Facebook İle Giriş Yap Üye Ol | Kurumsal Giriş

Üye Ol

veya

Facebook İle Üye Ol Üye Girişi | Okul Kayıt | Şifremi Unuttum