Özel Öğrenme Güçlüğü Tanısı Nasıl Konulur?
Özel öğrenme güçlüğü belirtilerinden bazıları okul öncesi dönemde gözlemlenebilir ancak özel öğrenme güçlüğü akademik becerilerdeki sorunlar ile dikkate çekmektedir, bu yüzden tanı koyma süreci genellikle ilkokul dönemidir.
Süreç İki Basamaktan Oluşur
Bu özellikteki çocukların genellikle psikiyatristlere akademik alandaki başarısızlık ve okula uyum sorunları yaşamaları sebebiyle başvurdukları görülmektedir. Tanı koyma sürecinin psiko-pedogojik ve tıbbi değerlendirme olarak iki basamağı vardır.
Psiko-Pedogojik Değerlendirme Süreci: Bu süreçte çocuğun gelişim özelliklerinin, görsel işitsel algının, davranışın, okuma yazma matematik becerilerinin değerlendirilmesini kapsamaktadır. Bu değerlendirmeler öncelikle sınıf öğretmeni ve okul rehber öğretmeni tarafından yapılmaktadır. Ancak zeka ve bazı bireysel test-ölçeklerin kullanılması için bu alanlarda uzman psikolog ve psikolojik danışmanlardan özel olarak destek alınması gerekebilir.
Tıbbi Değerlendirme: Okul tarafından veliye çocuğun öğrenmedeki zorlukları ile ilgili bilgi verildikten sonra bu zorluklara sebep olacak fiziksel bir sorunun var olabileceği düşünülerek öncelikle çocuğun sağlık kontrolünden geçmesi gerekmektedir.
Birçok Alandan Doktorla Görüşülmeli
Sağlık kontrolünde işitme ile ilgili bir problem olup olmadığını belirlemek için KBB doktorundan, görme ile ilgili bir problem olup olmadığını belirlemek için Göz doktorundan ve nörolojik açıdan bir sorun olup olmadığını belirlemek için nörologdan randevu alarak, çocuğun muayene olması sağlanmalıdır. Tüm bu değerlendirmeler sonunda öğrenmeyi etkileyecek bir sorun yoksa tanı konabilmesi için bir psikiyatristten destek alınmalıdır.