LİSE TANITIM GEZİMİZ
Okulumuzun Rehberlik ve Kariyer Planlama Programı çalışmaları kapsamında, 8.sınıf öğrencilerimiz Ankara Fen Lisesi tanıtım gezisini gerçekleştirdiler. Meslek seçimlerini doğru yönetmelerinde önemli bir basamak olan lise tercihlerini ve Lise Geçiş Sınavı süreçlerini şekillendirmeleri konusunda doğru rehberlik yapabilmek için planlanan gezide, öğrencilerimiz tercihleri doğrultunda belirledikleri okulları, ziyaret ettiler. Ziyaret ettikleri okulların vizyonunu, tarihini, geçmiş öykülerini, başarılarını, programlarını ziyaret edilen okulların öğrencileri, öğretmenleri ve yöneticilerinden dinleyen öğrencilerimiz aynı zaman da Fen Lisesi öğrencilerinin gözünden LGS süreçlerini ve mevcut lise yaşantılarındaki deneyimlerini dinleme şansına sahip oldular.
DİSİPLİN ANLAYIŞIMIZ
Öz disiplin, dışarıdan bir otoritenin kontrolü ve korkusu olmaksızın, kişinin içinden gelerek ve nedenlerini kavrayarak doğru davranışları seçme yeteneğidir. Bu, doğuştan sahip olunan bir özellik olmayıp yaş, deneyim ve eğitimle kazanılır.
Çocuklar, yeterince öz disiplin kazanmadıkça, büyüklerin yardımlarına muhtaçtır. Yaşamda fonksiyonel olmak isteyen bir bireyin, bağımsız düşünmek, seçimler yapmak, yaratıcı ve verimli bir varlık gösterebilmek için özgürlüğe gereksinimi vardır. Özgürlükle birlikte gelen sorumluluklar ve kararlarla sorunları alt edebilir hale gelmelerinden önce, onlara sınırsız özgürlükler ve seçenekler vermek yanlış olur. Disiplin, bir öğrenme sürecidir ve dolayısıyla zaman içinde gerçekleşir. Küçük yaşlarda dar olan özgürlük alanları, sorumluluk duygularının gelişmesine paralel olarak gittikçe genişler ve insanlar, yetişkin olduklarında yaşamlarının tüm sorumluluk ve kararlarını kendi ellerine alırlar.
Gerçek disiplin, çocuğa kayıtsız-şartsız bir sevginin ve güvenin sağladığı ortam içinde, onun her davranışının mutlaka bir sonucu olduğunun sevecen bir kesinlikle kavratılmasıdır. Amaç ,çocuğun "büyüklerin gözleri onun üzerinde değilken bile" doğru ve güzel davranışları seçen bir birey haline gelmesidir.
Emre Koleji Feza Gürsey Bilim Merkezi Gezisi
Emre Koleji Öğrencileri, Feza Gürsey Bilim Merkezi'ni ziyaretimizde öğrencilerimiz eğlenirken öğrenmenin tadını çıkardılar.. Bu gezi öğrencilerimize, bilimsel süreç becerileri edindirmek, doğa ve yakın çevrede meydana gelen olaylara ilişkin, ilgi ve merak uyandırarak olumlu tutum geliştirmelerine katkıda bulunmuştur. Merkez; elektriğin günlük yaşamımızdaki etkilerinden, sıcak hava balonuna, yerçekiminden, algılama ve uzaya ilişkin kavramlara kadar pek çok bilimsel ve teknik konuda öğrencilerimize deneyler yapma ve eğlenerek öğrenme imkânı sağlamıştır.
Güçlü Akademik Kadro
Akademik kadrosunu oluştururken oldukça seçici davranan Özel Emre Koleji Ortaokulu, işe alım ve değerlendirme süreçlerinde deneyimi ve aktarımı baz alır. Birçok farklı alanda çalışmalar yürüten öğretmenleri bir araya getiren Özel Emre Koleji, eğitim kadrosunu farklı akademik tecrübelere sahip araştırmacılardan oluşturur ve eğitimcileri deneyimlerini ortaklaşa yürütülen bilgiler ve çalışmalar ile öğrencilerine aktarır.
KOÇLUK SİSTEMİMİZ
İki haftada bir her beş öğrencimize atadığımız koçluk öğretmenlerimiz takip ettikleri öğrencilerimiz hakkında veli ile iletişime geçerek öğrencimizi doğru yönlendirme çalışmalarımız yapmaktadır. Koçluk programımızla öğrencilerimizin planlı olmaya alıştırılması hedeflenmektedir. İki haftada bir her beş öğrencimize atadığımız koçluk öğretmenlerimiz takip ettikleri öğrencilerimiz hakkında veli ile iletişime geçerek öğrencimizi doğru yönlendirme çalışmalarımız yapmaktadır. Öğrencilerimizin akademik ve davranışsal gelişimleri oluşturulan süreçler aracılığıyla takip edilmekte, velilerimiz ile belirli periyotlarla paylaşılmaktadır.
VİP SİSTEMİMİZ
Emre Koleji Ortaokulunda “Tam Öğrenme Eğitim Modeli” kapsamında öğretim faaliyetlerini sürdürmekte, uygulanan ölçme değerlendirme süreçleri doğrultusunda tespit edilen eksik kazanımlar VIP Özel Ders Programımız ile desteklenerek öğrencimizin bireysel ihtiyacı doğrultusunda eğitim süreçleri yapılandırılmaktadır. VIP sistemimiz bizim en güçlü olduğumuz yanlarımızdan biridir. Bu sayede bizler öğrencilerimizin eksiklerini kapatabiliyor, ihtiyaçları doğrultusunda, bireysel telafi uygulamamız öğrencilerimizin akademik performansları üzerindeki gelişmeyi deneyimlemektedir. Koçluk programımızla öğrencilerimizin planlı olmaya alıştırılması hedeflenmektedir.
ÖDEV TAMAMLAMA ETÜDÜMÜZ
Ödev yapmayı istemeyen ebeveynler için evde ödev yapma endişe verici olabiliyor. Bu süreçte ne yapacağından emin olamayan anne babalar "Çocuğuma ödevlerini hatırlatmalı mıyım?", "Ödev yaparken yanında durmalı ve ödevini kontrol etmeli miyim?", "Çocuğum neden ev ödevi yapmıyor?" ya da "Çocuğuma ev ödevi alışkanlığını nasıl kazandırabilirim?" gibi sorularla zihinlerini meşgul ediyor. Emre Kolejinde öğrencilerimizin ödev alışkanlığı kazanırken hem kendilerinin hem de anne babaların stressiz bir şekilde bu süreci atlatabilmeleri için bu sürecin okulda tamamlanması ve ödev yapmayı pek istemeyen öğrenciler için çok faydalı olmaktadır Böylece anne babaların üzerinden yük alarak onları rahatlatacaktır.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Çalışmaları
Ebeveyn olarak bir evlat yetiştirmenin en zor tarafı sağlıklı, mutlu ve özgüvenli bir birey olma yolunda onun hayatı ile ilgili en doğru kararları almaya çalışmaktır. Ebeveynlik konusunda en donanımlı anne babalar bile bazı noktalarda çocuklarının gelişim süreçlerinde güvenebilecekleri uzman kişiler tarafından kendilerine rehberlik edilmesine ihtiyaç duyarlar. Çocuklarının gelişimiyle ilgili pek çok konuda alacakları uzman destek; çocuklarının sosyal, duygusal ve akademik olarak sağlıklı gelişiminde önemlidir.
Özel Emre Koleji Ortaokulu olarak tüm öğrencilerimize ulaşabileceğimiz gelişimsel ve önleyici rehberlik çalışmalarımız sayesinde her öğrencimizin gelişim süreçlerine tam destek verirken yaşanabilecek olası sorunlarla ilgili önleyici rolümüzü de yerine getiriyoruz.
İNGİLİZCE EĞİTİMİMİZ
Yaratıcılık, eğlence ve oyun okul öncesi İngilizce eğitiminin olmazsa olmazıdır. Dil eğitiminde uyguladığımız yöntemler yapılandırılmış oyunları yaratıcı ve eğlenceli öğrenme zamanı ile birleştirir.
Öğrencilerimiz okul binamıza girdiği andan itibaren sınıflardan koridorlara, tuvaletlerden yemekhaneye kadar birçok alanda bulunan materyaller sayesinde İngilizceyle tüm gün yaşamış olurlar. Öğrencilerimizin maksimum oranda fayda sağlamaları adına tasarlanmış oyun odalarında da İngilizceyi doğal ortamında anlamlı bir şekilde kullanırlar.Bunun yanı sıra ingilizce öğretmenlerimiz derste ve okul binası içerisinde ingilizce konuşmaktadırlar.
SATRANÇ VE AKIL OYUNLARI EĞİTİMİMİZ
Emre Koleji akıl oyunları çocukların eğlenirken zekasını geliştirmesi, zihnini açması ve yeni bir şeyler öğrenmesi için hazırlanmış oyunlardır. Çocuklar bu oyunlarda var olan zihinsel ve bilişsel yeteneklerini geliştirebildikleri gibi yeni yetenekler de kazanırlar.
Akıl oyunları dersi ile öğrencilerin, karşılaştıkları problemler karşısında orijinal ve yeni çözüm yolları geliştirmesi, pratik düşünmesi gibi bir dizi beceri ve yeterliliklerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Akıl oyunları'nın ana hedefi, öğrencilerin bu oyunlar sayesinde sahip oldukları zeka potansiyellerinin farkına varmalarını ve bu potansiyeli daha da geliştirmeleri sağlamaktır.
Okulumuzda bulunan akıl oyunları ;
Mangala , Becerikli yapılar , Look look , Meta- Forms , Reversi ,Q-bitz, Skippity(Zıp zıp), Dizios
Akıl ve zeka oyunlarının faydaları:
Harfler, sayılar, renkler gibi kavramları daha kolay öğrenmelerini sağlar.
Planlı hareket etmeyi öğretir.
Doğru ve çabuk düşünebilmeyi geliştirir.
Kendini ve yeteneklerini daha iyi tanımasını sağlar.
Belirli bir konuya odaklanma alışkanlığı sağlar.
Düşünen sorgulayan ve çözümleyen bireylerin yetişmesini sağlayarak yaratıcı düşüncelerin daha özgürce sunulabildiği bir ortam hazırlar.
Kuralları anlamayı, kurallara uymayı öğretir.
KULÜP ÇALIŞMALARIMIZ
Emre Koleji eğitim ve öğretim faaliyetimizin ayrılmaz bir parçası olan kulüp çalışmalarımız ile sosyal, kültürel, zihinsel, bedensel birçok alana yer vererek öğrencilerimiz için hem gelişimsel hem de keyifli ve verimli süreçlerin gerçekleşmesini hedeflemekteyiz.
Öğrencilerimizin yoğun ders temposu içinde rahatlamaları, öz güven kazanabilmeleri, bedenlerine ve kişiliklerine karşı olumlu tutum geliştirebilmeleri, yaratıcılık, üretkenlik, estetik gelişim kaydedebilmeleri etkinliklerle mümkündür. Öğrencilerimiz ilgi, istek ve ihtiyaçları doğrultusunda seçtikleri bir kulüpte çalışmalarını sürdürürler. Alanında uzman öğretmen ve öğreticilerle sürdürülen çalışmalar sonunda düzenlediğimiz geceler, törenler ve etkinliklerde görev alan öğrencilerimiz sorumluluk sahibi olmayı öğrenirler.
GEZİLERİMİZ
Emre Kolejinde geziler, her şeyin sanal ortama taşındığı bir dünyada; çocukların dokunarak, doğal ortamında duyumsayarak, eleştirerek, eğlenerek, paylaşarak, gözlemleyerek, öğrenmesine, kendisini ve çevresini keşfetmesine fırsatlar sunmaktadır. Bu fırsatlar çocukların öğrenmeyi kısıtlayıcı bir görev olarak görmelerinden ziyade keyif aldıkları bir seyahat olarak algılamalarını kolaylaştırmaktadır.
VELİ VE ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ
Aile eğitimİ sürecinin temel taşlarından biridir. Özel Emre Koleji olarak buna yürekten inanıyoruz. Eğitimden verimli sonuçlar alabilmek ve çocuklarımızı geleceğe tam donanımlı hazırlayabilmek ancak okul ile ailenin işbirliği içinde hareket etmesiyle mümkündür. Bu vizyon doğrultusunda Özel Emre Koleji okulunda öğrencilerimizin gelişimini siz velilerimiz ile iletişim halinde takip etmek, sizleri eğitim anlayışımız, eğitim uygulamalarız ve eğitimde anne babanın rolü konusunda bilgilendirmek amacıyla yıl boyunca seminerler düzenliyoruz.
YARIŞMA VE ŞENLİKLERİMİZ
Emre Kolejin'de her sene belli hafta ve günlerde ve eğitim-öğretim yılının sonunda hazırlanmakta olan sportif faaliyetler,
konuşma, şiir, oratoryo, tiyatro, drama, dans ve şarkılar içeren milli bayramlar, öğretmenler günü programı,
mezuniyet töreni, okul bayramı benzeri farklı isimler ile anılan okul gösterilerinin amacı hem öğrencilerin bireysel
deneyim ve tecrübelerini hem de okuldaki kültürel deneyim ve tecrübelerini ve gelişimlerini yansıtmaktır.
Gösteriler ayrıca öğrencilere çevresel, kültürel ve toplumsal duyarlılık, estetik ve sanatsal bir bakış ve bedensel
dayanıklılık kazandırılması bakımından da fazlasıyla önem arz etmektedir.Okul gösterileri, dersler haricinde de onaylanan, özgüveni ve benlik saygısını
artıran, eğlenceli, arkadaş edinmeyi kolay bir hale getiren fırsat ve imkanlar sunabilmektedir. Gösterini kadar gösteriye hazırlık süreci de kişilerin gelişimlerine katkı sağlamaktadır. Öğrenciler gösterilere hazırlık süreci içerisinde, konusunda uzman olan yetişkin bireyler ile
çalıştıkları zaman yeni ilgi alanları keşfetmekte, kişisel farklılıklara saygı duymayı öğrenmekte, farklı bakış açıları
ile tanışmakta ve bedenlerini tanımaya başlamaktadırlar. Bunun haricinde, öğrenciler yaşamları boyunca
kullanabilecek oldukları öncelik ve hedeflerini belirleme, takım çalışması, liderlik, analitik düşünme, problem
çözme, kendini farklı şekillerde ifade etme, topluluk önünde konuşma, zaman yönetimi becerilerini de
kazanabilmektedirler
YAZAR ATÖLYE ÇALIŞMALARIMIZ
Okullarımızda kitap okuma etkinlikleri düzenleyerek okuyan, okuduğunu anlayan, gelecek
kuşaklar için okumayı bir yaşam kültürü haline getiren bir okul modeli oluşturulması hedeflenmektedir.
Öğrencilerimiz yoluyla ailelerini de etkileyerek geleceğin okuyan nesilleri olan bir toplum yapısını
okullarımızdan başlayarak kazandırdığımız okuma alışkanlıkları ile gerçekleştirilecektir. Bu çalışmayı daha etkili ve kalıcı hale getirebilmek için yazarlarımızı okulumuzda ağırlayarak öğrencilerimize ışık tutup, farkındalık kazandırmaları amaçlanmaktadır.