fb

Çocuğunuza Kendini Koruma Yollarını Öğretin

Görüntülenme Sayısı: 3084

Son günlerde çocuk istismarı haberleri çoğaldı. Bu haberler hepimizi çok üzdü ve ister istemez aklımıza şu soruyu getirdi. Çocuklarımıza kendilerini korumayı nasıl öğreteceğiz?

Çocuğunuza Kendini Koruma Yollarını Öğretin

Aile olarak çocuklarımızın güvenli bir ortamda büyümelerini sağlamak birincil görevimiz. Maalesef iş, güvenliği sağlamakla bitmiyor. Çocuklara istismara karşı kendilerini korumayı öğretmemiz gerekmektedir. Sadece öğretmekle kalmayıp aile içinde çocuklarımızla kurduğumuz ilişkiyi de gözden geçirmemizde fayda var.

Özel Bölge Kavramı

Çocuğunuza özel bölgelerini mutlaka öğretin. İç çamaşırının içinde kalan kısımlarının özel bölgesi olduğunu ve özel bölgelerine anne-baba (bakımını sağlayan kişiler anneanne, bakıcı abla vb.) ve muayene sırasında doktor dışında kimsenin dokunamayacağını çocuğunuza öğretmelisiniz.

İyi Dokunuş-Kötü Dokunuş

Çocuğunuzun özel bölgelerini bilmesi, bu konuda anne-baba olarak işimizin bittiği anlamına gelmiyor. Çocuklara iyi dokunuş ve kötü dokunuş kavramlarını öğretmelisiniz.

Çocuğun kendini güvende hissettiği, onu rahatsız etmeyen tüm dokunuşlar iyi dokunuştur. Anne-baba ya da büyüklerin sarılıp öpmesi, öğretmenin başını okşaması, doktorun iyileştirmek için muayene ederken dokunması, tanıdıkların güzel bir davranışı karşısında aferin anlamında saçını karıştırması, ailenin yakın tanıdıklarının yanağından öpmesi, bunların hepsi iyi dokunuştur.

Çocuğun kendini güvende hissetmediği, onu rahatsız eden, korkutan, kaygılandıran, canını yakan dokunuşların hepsi kötü dokunuştur. Özel bölgelerine dokunmak, çocuğa bu dokunuşlardan bahsetmemesini söylemek, çocuğu kucağına oturtmak, dudaklarından öpmek ya da öpmesini istemek bunların hepsi kötü dokunuşa girer.

Çocukluk Kabusu: Zorbalık adlı makalemizi de inceleyebilirsiniz!

Çocuğunuza Kendini Koruma Yollarını Öğretin-1

Hassas Denge

Çocuğunuza bu eğitimi çocuğu kaygılandırmadan, ayrıntıya girmeden net cümlelerle vermeniz gerekir. Gereksiz ayrıntı çocuğu endişelendirir ve her şeyden korkmasına neden olur. Bu nedenle sürekli tekrarlarla ve ayrıntılarla değil, yalın bir dille anlatın. Durumu olduğundan önemsiz hale de getirmemeye çalışın.

Çocuğunuza Kendini Koruma Yollarını Öğretin-2

Kendini Koruma

Çocuğunuza yukarda bahsedilen eğitimleri verdikten sonra mutlaka böyle bir durumla karşılaştığında ne yapması gerektiğini öğretmelisiniz.

  • Sana söylemeden bizim dışımızda kimse seni okulundan alamaz. Okuldan tanıdığımız biri seni alacak olursa mutlaka bizim sana söylememiz gerekir. Senin vücudun sana ait. İzinsiz kimse dokunamaz. Özel bölgelerine izin alarak dahi kimse dokunamaz.
  • Sana biri kötü dokunuşta bulunursa ve bunu sır olarak saklamanı isterse mutlaka hemen bize söylemelisin.
  • Biri seni rahatsız eden şekilde dokunursa ondan buna hemen son vermesini iste ve uzaklaş. Uzaklaşmanı engellerse çevrenden yardım iste, seslen.

Çocuğunuzun Sosyal Medya Hesabı Olmalı mı? adlı makalemizi de inceleyebilirsiniz!

Bu makale Erdem Kırbıyık tarafından 01 Aralık 2016 tarihinde yazılmıştır.
Diğer Veliler ile Paylaş!

Bu makaleye henüz bir yorum yapılmamış ilk yorumu yapan sen ol! Yorum Yap
Yorum Yap
Ad Soyad *
E-Posta Adresiniz *
Yorumunuz *
Sonraki Makaleye Göz Atın
Çocuklar Neden Şımartılmamalı? Anne ve babaların hangi tutumları çocukları şımarık yapar? Şımarık çocuklar ilerde ne gibi sıkıntılar yaşamaktadır?
İstanbul Bölgesinde Yorumlanan Bazı Okullar
Özel Düşler Evi Anaokulu Özel Okul
Özel Düşler Evi Anaokulu

Okulda en önemli nokta 5 gün tecrübeli bir psikolojik danışmanın bulunması.Eğitimi ve profesyonel bakış açısı hemen hiss...

Özel Şirinler Anaokulu Özel Okul
Özel Şirinler Anaokulu

Öğretmenleri çok ilgili ve güleryüzlü Branş derslerine olduğu kadar sosyal faaliyetlere de önem veriliyor. Bahçe etkinli...

Özel Yağmurca Anaokulu Özel Okul
Özel Yağmurca Anaokulu

Bu bölgedeki en güzel okul diyebilirim okul seçiminde ilk kriterim eğitmen profiliydi bu okuldaki öğretmenlerin hepsi de...

Üye Ol

veya

Facebook İle Üye Ol Üye Girişi | Okul Kayıt | Şifremi Unuttum