High Scope Eğitim Yaklaşımı
High Scope eğitim yaklaşımı Piaget’nin gelişim teorisinden etkilenerek 1960’lı yıllarda A.B.D.’de ortaya çıkmış özel bir teçhizat, özel materyaller ya da çevre istemeyen eğitimsel bir süreç ve felsefedir. Okul öncesi eğitim denilince akla gelen belli başlı yaklaşımlardan biridir.
High Scope Eğitiminin Amacı ve Faydaları
- Kendilerinin seçtikleri çalışmaları planlayabilen, başlatabilen ve çalışması üzerinde düşünebilen,
- Bireysel olarak diğer çocuk ve yetişkinlerle etkili bir şekilde çalışabilen,
- Daha sonraki eğitimsel deneyimlerinde öğrendikleri becerileri taşıyabilen, problem çözücü ve karar verici bireyler olmak için cesaretlendirirler.
High Scope yaklaşımın ana hattı öğrenmenin; çocukların çalışmaları kendileri seçerek ve düzenleyerek planlamasıdır. Çocuğun günlük planı öğretme için bir başlangıçtır ve plan, sorgulamak, önermek ve sorunları tanımlamak için bir basamaktır. Eğitimci bu noktada her çocuğun yapmakta olduğu şeyle ilgili düşünmesine, gözlem yapmasına, ilişkileri fark etmesine ve sorunları tanımlayıp çözmesine yardımcı olmalıdır. Kaliteli bir High Scope programında kreş etkinlikleri bir eğitmene 10 öğrenci düşecek şekilde planlanır, bu öğretmenin deneyimine göre en fazla 20 öğrenciye kadar çıkar.
High Scope eğitimi veren okulları anaokulları ve kreşler bağlantısına tıklayarak keşfedebilirsiniz.
Gelişimsel Köşeler Olmalı
High Scope programında sınıf içinde çocukların ilgileri ve gelişimsel göstergeleriyle ilgili köşeler oluşturulur. Bu köşeler çok iyi tanımlanmış ve sınırları belirlenmiştir. Köşelerdeki malzemeler şeffaf kutularda ve çocukların ulaşacağı raflarda bulunur. Her kutuda çocukların rahatça bulabilmeleri amacıyla içinde bulunan nesnelerin resmi bulunur.
Müfredat Piaget’nin yapılandırmacı kuramından alınmıştır. Etkin öğrenme gerçekleşir. High Scope Yaklaşımı UNİCEF tarafından en iyi eğitim sistemi ödülünü almıştır.<
Bu yazı ilginizi çekebilir; Özel Okullarda Bazı Farklı Eğitim Anlayışları