fb

Reggio Emilia Yaklaşımı

Görüntülenme Sayısı: 3694

1970 yılında İtalya’da okul öncesi eğitim programlarında reform yapmak amacıyla ortaya çıkmış, aktif eğitim yaklaşımını uygulayan; çocuğun nasıl öğrendiği ile ilgilenen ve çocuğun okulda bağımsız ve hareketli olmasını destekleyen, sosyal ilişki ağına oldukça önem veren bir yaklaşımdır.

Reggio Emilia Yaklaşımı

Organizasyon Temellidir

Reggio Emilia yaklaşımında öğretmen öğreten değil bir liderdir. Bir Reggio Emilia okulunda öğretmen gerektiğinde farklı problemler yaratarak öğrenme ortamları yaratan bir rehberdir. Araştırıp veri toplayarak öğrenme yaşantıları oluşturur. Sistemde aile ile güçlü bir işbirliği vardır. Aile bir ortaktır. Reggio Emilia Yaklaşımı organizasyon temellidir. Uygulandığı okullarda günlük etkinlikler, belgelendirme ve değerlendirme çok etkili bir organizasyon gerektirir. Panolarda öğrencilerin günlük aktiviteleri mutlaka sergilenir.

Mutlaka Bir Atölye Bulunur

Reggio Emilia’nın uygulandığı okullarda eğitim ortamı ve fiziksel yapılandırma çok önemlidir. Sınıflarda çok fazla mobilya bulunmaz ve tüm sınıflar Piazza denilen bir avluya açılır. Her avluda bir drama köşesi vardır. Ayrıca okullarda mutlaka bir atölye bulunur ve bu konuda özel bir eğitim almış atölye öğretmeni “Atelierista” sanat çalışmalarını yürütür. Her okulda bir tane atölye öğretmeni bulunur ve çocukların sanat çalışmalarını programlar. Sınıfları geniş pencereli ve aydınlıktır, malzemelerin ve yer döşemesinin ahşap olması, ortama sıcaklık kattığı için tercih edilir. Çocukların kendilerini görmeleri ve çeşitli açılardan değerlendirmeleri için tavanlarda çeşitli büyüklükte aynalar bulunur.

Çocuğun gelişimini engelleyen duvarın ortadan kaldırmak

Her çocuğun kendine ait, tanımaları için üstünde fotoğrafları bulunan bir posta kutusu bulunur. Posta kutularında günlük etkinlikleri yer alır ve her gün yeniden düzenlenir. Reggio Emilia yaklaşımının amacı büyüme çağındaki çocuğun gelişimini engelleyen duvarın ortadan kaldırılmasıdır. Bu duvarı temsil eden şey ise geleneksel eğitim yaklaşımıdır. Bu nedenle Reggio Emilia geleneksel ve katı kurallardan uzak, özgün ve çocuğu araştırmaya yönelten etkili bir eğitim modelidir.

Bu yazı ilginizi çekebilir; Özel Okullarda Eğitim Farklı Eğitim Anlayışları

Bu makale Esin Acartürk tarafından 15 Aralık 2015 tarihinde yazılmıştır.
Diğer Veliler ile Paylaş!

Bu makaleye henüz bir yorum yapılmamış ilk yorumu yapan sen ol! Yorum Yap
Yorum Yap
Ad Soyad *
E-Posta Adresiniz *
Yorumunuz *
PAYLAŞ
Sonraki Makaleye Göz Atın
0-3 Yaş Okul Öncesi Eğitim Programı 0-3 yaş aralığındaki çocuklar için okul öncesi eğitim programı nasıl olmalı? Okul öncesi eğitim ortamının fiziksel ve uyarıcı gereklilikleri nelerdir?
İstanbul Bölgesinde Yorumlanan Bazı Okullar
Özel Minik Kaşifler Anaokulu Özel Okul
Özel Minik Kaşifler Anaokulu

Her sabah okula gitmekten sevinç duyan bir çocuk kazandırdınız bize. Teşekkür ederiz. O kadar seviyor biz de o kadar içi...

Maple Bear Çekmeköy Anaokulu Özel Okul
Maple Bear Çekmeköy Anaokulu

Verdikleri hizmetlerde en iyisini yapmayı, kendisiyle barışık, topluma faydalı bireyler yetiştirmeyi ve öğrencilerinin e...

Özel Sevimli Yumurcak Anaokulu Özel Okul
Özel Sevimli Yumurcak Anaokulu

Rengarenk sınıflarıyla geniş bahçesiyle ve eğitmen kadrosuyla tam bir anaokulu daha kayıt yaptırmaya gittiğimizde çocuğu...

Üye Girişi

Şifremi Unuttum

veya

Facebook İle Giriş Yap Üye Ol | Kurumsal Giriş

Üye Ol

veya

Facebook İle Üye Ol Üye Girişi | Okul Kayıt | Şifremi Unuttum