fb

Reggio Emilia Yaklaşımı

Görüntülenme Sayısı: 12889

1970 yılında İtalya’da okul öncesi eğitim programlarında reform yapmak amacıyla ortaya çıkmış, aktif eğitim modelini uygulayan Reggio Emilia yaklaşımı; aynı zamanda çocuğun nasıl öğrendiği ile ilgilenen ve çocuğun okulda bağımsız ve hareketli olmasını destekleyen, sosyal ilişki ağına oldukça önem veren bir yaklaşımdır.

Reggio Emilia Yaklaşımı

Reggio Emilia Yaklaşımı Organizasyon Temellidir

Reggio Emilia yaklaşımında öğretmen öğreten değil bir liderdir. Bir Reggio Emilia okulunda öğretmen gerektiğinde farklı problemler yaratarak öğrenme ortamları yaratan bir rehberdir. Araştırıp veri toplayarak öğrenme yaşantıları oluşturur. Sistemde aile ile güçlü bir işbirliği vardır. Aile bir ortaktır. Reggio Emilia Yaklaşımı organizasyon temellidir. Uygulandığı okullarda günlük etkinlikler, belgelendirme ve değerlendirme çok etkili bir organizasyon gerektirir. Panolarda öğrencilerin günlük aktiviteleri mutlaka sergilenir.

Reggio Emilia Yaklaşımında Atölyeler Bulunur

Reggio Emilia’nın uygulandığı okullarda eğitim ortamı ve fiziksel yapılandırma çok önemlidir. Sınıflarda çok fazla mobilya bulunmaz ve tüm sınıflar Piazza denilen bir avluya açılır. Her avluda bir drama köşesi vardır. Ayrıca okullarda mutlaka bir atölye bulunur ve bu konuda özel bir eğitim almış atölye öğretmeni “Atelierista” sanat çalışmalarını yürütür. Her okulda bir tane atölye öğretmeni bulunur ve çocukların sanat çalışmalarını programlar. Sınıfları geniş pencereli ve aydınlıktır, malzemelerin ve yer döşemesinin ahşap olması, ortama sıcaklık kattığı için tercih edilir. Çocukların kendilerini görmeleri ve çeşitli açılardan değerlendirmeleri için tavanlarda çeşitli büyüklükte aynalar bulunur.

Reggio Emilia Yaklaşımı Duvarları Ortadan Kaldırır

Her çocuğun kendine ait, tanımaları için üstünde fotoğrafları bulunan bir posta kutusu bulunur. Posta kutularında günlük etkinlikleri yer alır ve her gün yeniden düzenlenir. Reggio Emilia yaklaşımının amacı büyüme çağındaki çocuğun gelişimini engelleyen duvarın ortadan kaldırılmasıdır. Bu duvarı temsil eden şey ise geleneksel eğitim yaklaşımıdır. Bu nedenle Reggio Emilia geleneksel ve katı kurallardan uzak, özgün ve çocuğu araştırmaya yönelten etkili bir eğitim modelidir.

Bu yazı ilginizi çekebilir; Özel Okullarda Eğitim Farklı Eğitim Anlayışları

Bu makale Esin Acartürk tarafından 15 Aralık 2015 tarihinde yazılmıştır.
Diğer Veliler ile Paylaş!

Bu makaleye henüz bir yorum yapılmamış ilk yorumu yapan sen ol! Yorum Yap
Yorum Yap
Ad Soyad *
E-Posta Adresiniz *
Yorumunuz *
PAYLAŞ
Sonraki Makaleye Göz Atın
0-3 Yaş Okul Öncesi Eğitim Programı 0-3 yaş aralığındaki çocuklar için okul öncesi eğitim programı nasıl olmalı? Okul öncesi eğitim ortamının fiziksel ve uyarıcı gereklilikleri nelerdir?
İstanbul Bölgesinde Yorumlanan Bazı Okullar
Özel İnci Taneleri Anaokulu Özel Okul
Özel İnci Taneleri Anaokulu

Çocuklarımızın geleceği için eğitimi gerçek eğitmenlerin verdiği bir ortam. Yemekleri lezzetli çocuğum benim yemekleriml...

Özel Güzelkent Güler Çocuk Anaokulu Özel Okul
Özel Güzelkent Güler Çocuk Anaokulu

Çocukların evlerinden sonra yuva diyebileceği samimiyette, güvenli huzurlu bir ana okulu.

Özel Paşabahçe Kardelen Anaokulu Özel Okul
Özel Paşabahçe Kardelen Anaokulu

Güler yüzlü idarecileri ve öğretmenleriyle Kardelen Anaokulu gönül rahatlığıyla kızımı emanet ettiğim bir okul. Okulun h...

Üye Girişi

Şifremi Unuttum

veya

Facebook İle Giriş Yap Üye Ol | Kurumsal Giriş

Üye Ol

veya

Facebook İle Üye Ol Üye Girişi | Okul Kayıt | Şifremi Unuttum