Açık Hava
Hep derslikler içinde kalmadan bahçemizin tadını çıkarıyoruz.Çocuk oynayaak öğrenir eğlenmediği ait hissetmediği yerde mutlu olamaz.Herşey Filizler çocukları için iyiki varsınız güzel çocuklarımız.Çocuklarımız birlikte tüm öğretmenlerimiz keyifli zaman geçirdiler.
Tiyatro
Okulumuzda her ay yeni bir tiyatro oyunu sergilenir.Çocuklarımız eğlenerek öğrenirler.Dakikalarca güldüğümüz eğlenip keyif alıdığımız faaliyetlerden birtaneside tiyatro günleridir.
Türkçe Dil Etkinliği
Havaların ısınmasıyla birlikte hikaye saatimizi dışarda gerçekleştirdik.Karahindiba topladık yaşam öyküsünü okurken birebir dokunarak gözlemelyerek öğrendik.Okul öncesi dönemde öğrenilen bilgilerde kalıcılık esas olmalıdır.
Bahçe Etkinlikleri
Çocuklarımızla okulumuzun tüm alanlarında kaliteli ve verimli zaman geçiriyoruz.Drama çemberinde drama etkinliğimizi bahçemizde gerçekleştirdik.Drama kişinin duygularını dışa yansıtan en verimli etkinliktir.
23 Nisan
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını coşkulu bir şekilde kutlamak için dolu dolu etkinlikler düzenledik.Bahçemizde çocuklarımızla birlikte 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını bizlere armağan eden Mustafa Kemal Atatürk portresi boyadık.
23 Nisan Etkinlikleri
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını coşkulu bir şekilde kutlamak için dolu dolu etkinlikler düzenledik.Ahşap boyama atölyesi kurarark Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk portresi boyadık.
Millet Kütüphanesi Gezisi
Kütüphaneler haftasında okulumuzda düzenlediğimiz etkinlikler dışında çocuklarımızla Millet Kütüphanesine gittik. Kütüphane kurallarını canlı canlı gözlemleyerek öğrendik.
Açık Hava Kütüphanesi
Kütüphanaler haftasında çocuklarımız için Filizler Kütüphanesini bahçemizde kurduk.
Dolu dolu geçen özel birgün oldu.Çocuklarımıza kitap sevgisini aşılarken rengarenk hazırladığımız ortamda kalıcılık sağladık.
Spor Aktiviteleri
Çocuklarımızı profesyonel eğitmenler eşliğinde cimnastik dersine götürerek;
Duruş bozuklarının düzeltilebilmesi,
· Denge sorunu yaşayan çocuklarda olumlu yönde ilerleme,
· Çocukların, yaşıtlarına oranla daha girişken ve aktif olması,
· Sporun genel olarak kattığı sorumluluk bilinci,
· Vücutlarını daha etkin ve dengeli kullanmasını sağlar.
kazanımlarının artmasını sasğlıyoruz.
Kodlama Dersi
Haftanın bir günü Kodlama Dersi alan öğrencilerimiz pratik düşünme, yer yön kavramı, görsel uzamsal zeka olarak önde ilerliyorlar.
Çocukların yaratıcı düşünce, hayal dünyası, soyut düşünmeyi destekliyoruz.
İstiklal Marşının kabulü
Milli şairimiz Mehmet Akif Ersoy'un yazdığı İstiklal Marşımızın kabulü gününde anasınıfı öğrencilerimizden Egemen'i Mehmet Akif Ersoy yaparak en etkin öğrenme yolu dramatizasyonu gerçekleştirdik.
12 Mart ''İstiklal Marş'ının'' kabulü ve Mehmet Akif Ersoy'u anma günü
Üstün bir mücadele ve kahramanlıklarla kazanılan Kurtuluş Savaş'ı sonrası, Milli şairimiz Mehmet Akif Ersoy'un ''Kahraman Ordumuza'' hitaben yazmış olduğu şiir, 12 Mart 1921 tarihinde Birinci Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından İstiklal Marşı olarak kabul edilmiştir.
İngilizce
Haftanın 3 günü İngilizce eğitimi alan çocuklarımız 10 üniteyi 1.dönem bitirdiler. Flaş kartlar,öğretici şarkılar ve videolarla hergün pratik yaparak ilerlettiğimiz ingilizce derslerimiz oldukça başarılı ilerliyor.
Geometrik Şekiller
Geometrik şekilleri tanıtırken üçgen adamlar, kare evler,dikdörtgen arabalar gibi ekinlikler yaparak hikayeler okuyarak pekiştirmeler sağlıyoruz. Bugünde kağıt üzerinde çizilmiş olan geometrik şekilleri renkli çubuklarımız ile tamamladık.
Çalışsın küçük kaslar
Küçük kas gelişimi 0-6 yaşta tamamlanır. Rakamları öğrenip pekiştirirken ipleri minik deliklerden geçirerek kuçük kas gelişiminide destekledik. Etkinlik yapılırken çocukların tüm gelişim alanlarını desteklemek hedefimiz.
Parmak Kukla
Türkçe dil etkinliğinin bütünlüğünü sağlayan kuklalar çocuklarımız için harika bir iletişim aracı. Keçelerden kendi yaptıkları parmak kuklalar ile özgün hikayeler anlattılar çok güzel ürünler ve sohbetler çıktı.
Rakamlar
Rakamları işlemleri çocuklarımıza sevdirirsek ilerleyen yaşlarında matematiğe önyargıları olmaz diye düşünerek hergün rakamlarla ilgili görsellerle çalışmalar yapıyoruz.
Mozaik Tablom
Minik mozaik taşları ile gemi görselini büyük bir sabırla tamamlayan çocuklarımız evlerine güzel bir tablo hazırladılar. Kendileri ve aileleri için güzel anılar biriktiren miniklerimiz bir yenisini daha ekledirler.
Maskot anahtarlık yapımı
Çocuklarımız kendi maskot anahtarlıklarını yaptılar. El emeği olan anahtarlıklarımızı büyük bir heyecanla tamamladılar. Tasarımlarını tamamen kendileri yaptılar ve yaparken büyük keyif aldılar.
Uzayda Astronot Gece Lambası
Çocuklarımıza görsel sanatlar atölyesi kurduk ve kendilerine gece lambası yaptılar. Gezegenler görselleri müzikli ışık gösterileriyle yaptıkları astronot gece lambası oldukça güzel oldu.
Spor Zamanı
Haftanın bir günü çocuklarımızla profesyonel eğitmenler eşliğinde spor yapıyoruz. Çocuklarımızın bedensel ve ruhsal gelişimlerini tam destekliyoruz. Okul öncesi dönemden başlayarak zinde,çevik,aklını iyi kullanan yeni nesiller yetiştiriyoruz.
2024 Yeni yıl kutlaması
Çocuklarımızla bir hafta boyunca yeni yıl etkinlikleri yaptık,kurabiye adam,kapı süsleri,pano hazırlıkları ve sonraaaa kar spreyiyle doyasıya eğlence. Hep barış hep huzur hep başarı diledik.
Hoşgeldin 2024
2023'ü sağlıcakla bitirmenin huzuru ve yeni gelen yılın bize mutluluk,başarı,barış getirmesi dileğiyle 2024'e girerken tüm hazırlıklar tamam.Çocuklarımızla birlikte yeni yıl etkinlikleri yapıp tüm okulumuzu süsledik.
Mutfak Etkinliği
Yeni yıla özel kurabiye adamlarımızı çocuklarımızla yapıp süsledik. Haftanın bir günü muhakkak mutfak etkinliği alarak çocuklarımızın keyifli ve becerikli zaman geçirmesini sağlıyoruz.
YEMEKLERİİMİZ
Bugün öğle yemeğimizde şehriye çorbası ve hamsi tava vardı. Çocuklarımız için büyük bir özveriyle hazırladığımız yemek listesini velilerimize aylık olarak ulaştırıyoruz.
Kodlama
Çocuklarımız sınıfa gelmeden hazırladığımız güzel etkinliklerden biri Kodlama. Kodlama dersi analitik düşünmeyi sağlarken çocukların görsel uzamsal zekalarını geliştirir.
Matematik
Kurumumuzda tüm çocuklarımızın yaş grubuna uygun matematik etkinlikleri yapılır. Rakam kadar nesne çalışması ile matematik dersinin temellerini atıyoruz.
Hayvan Sevgisi
Toplumsal yaşam kurallarından olan diğer canlıların yaşama hakkına saygılı bir nesil yetiştiriyoruz. Tüm canlıların yaşama,barınma,beslenme ihtiyaçlarını bilerek öğreterek elimizden gelen yardımı yaparak sorumluluklarımızı yerine getiriyoruz.
Yapı-kurulum-inşaa
Huzurlu sıcacık evleri gibi hissettikleri sınıflarımızda çocuklarımızla yapı inşaa çalışmalarıda yapıyoruz. Hayal gücümüzü kullanarak yeni inşaalar oluşturuyoruz.
MTA Gezisi
Ara tatilde çocuklarımızla Şehit Cuma Dağ Tabiat tarihi müzesine gittik. Dinazor fosilleri,yer altı zenginlikleri,enerji ve elektrik üretimini inceleyerek öğrendik.
100.yıl
CUMHURİYETİMİZİN 100. yılına yakışır şekilde kutlamamızı yaptık. 100.yıl pastamızı kendi okulumuzda yaparak çocuklarımızla birlikte kestik ve yedik. Cumhuriyetimiz 100 yaşında.
CUMHURİYETİMİZİN 100.YIL KUTLAMASI
C U M H U R İ Y E T 100 Yaşında. Cumhuriyetimizin 100.yılını büyük bir coşku ve gururla kutladık. Gözün arkada kalmasın Atam Cumhuriyetimiz emin ellerde.
Matematik
Okul öncesi dönemde rakamları ne kadar sevdirirsek ilerleyen yıllarda önyargı oluşmadan derslerde başarabileceklerini bilen yeni nesiller yetiştiriyoruz.
Kızılay Haftası
Çocuklarda yaparak yaşayarak öğrenmenin etkinliğinin farkında olarak Kızılay Haftasında drama yaparak Kızılay'ın önemini işledik. Kızılay içim yaptığımız bağışların bir gün ihtiyacımız olduğunda bizlere geri döneceğini anlattık.
Cimnastik Dersi
Eryaman'da bulunan okulumuzda yine Eryaman'da bulunan simya spor kulübüne giderek çocuklarımızın bedensel gelişimlerini destekliyoruz. Cimnastik zamanla çocukların vücut kas kitlelerini sağlar ve boylarına göre orantılı bir kilo dağılımı yapar. Jimnastik yapan çocuklar kısa sürede; çabukluk, denge, sinir kas koordinasyonu, kuvvet, kontrol ve vücudunu bilinçli bir şekilde kullanmaya başlar.
Atölye Çalışmaları (10 Kasım)
Özel Filizler Anaokulu çocukları büyük bir özen ve dikkatle Atatürk Portresi yaptılar. Atamızı özlem, saygı, sevgi ve minnetle anarken küçük kaslarımızı çalıştırdık.
Seramik Tablom 10 Kasım
10 Kasım'da Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ü saygı, sevgi ve minnetle anarken Seramik Tablom Atölyesi ile tüm çocuklarımıza Atatürk Portresi yaptırdık. Özel Filizler Anaokuluna gelen tüm çocuklar çok önemli ve özeldir.
Kurum Psikoloğumuz
Özel Filizler Anaokulu olarak çocuklarımızın bedensel, ruhsal tüm takiplerini sağladığımız güçlü kadrosuyla sizlere hizmet vermekteyiz. Psikolog Betül Karaca Hanımefendi her hafta çocuklarımızın gözlemlerini sağlayarak veli görüşmelerimizi yapıyor. Özel Filizler Anaokulu olarak Çocuklarımızı yakından takip edip desteklememiz gereken tüm alanlarında yanlarında olmaya devam edeceğiz.
Okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları
Ankara Eryamanda 15 yıllık tecrübemizle bizlere emanet edilen nesilleri büyük bir özveriyle yetiştiriyoruz. Okula hazırlık çalışmalarında ''Mor Elma'' yayıncılığın kitaplarını kullanarak çocuklarımızın tüm gelişimlerini destekliyoruz.
24 Kasım Öğretmenler Günü
Başta Başöğretmenimiz Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm öğretmenlerimizin günü kutlu olsun. Çocuklarımızla bu en günümüzü Özel Filizler Anaokulu olarak çok mutlu bir şekilde kutladık. Tüm velilerimize ve çocuklarımıza bizi bir kez daha özel hissettirdikleri için teşekkür ederiz. Yetiştirdiğimiz yeni nesillerle gurur duyuyoruz.
Yenilikler
Çocuklarımız için kendimizi sürekli yeniliyoruz.Filizler çocukların dünyasına açılan kocaman bir masallar diyarı.
Her güne bambaşka yenilikle uyanan çocuklarımızın tüm gelişim alanlarını desteklerken hayal gücü,yaratıcılık,yeteneklerini geliştiriyoruz.
Filizler Bahçe
Çocuklar açık havada oynayarak çevrelerini ve doğayı tanıma imkanı buluyor. Açık havada oynanan oyunlar çocukların uykusunun düzene girmesine yardımcı oluyor. Empati, hoşgörü, anlayış ve işbirliğine teşvik ediyor. İnce ve kalın motor beceriler için gerekli kasların çalışmasına destek oluyor.Filizler bahçe çocuklarımızın tüm gelişim alanları için hazır.
Müzik&Orf
Güzel hava varsa ritim etkinliğini bahçede yaparız.
:)
Okul öncesi dönemde Ritim çalışmalarında yaratıcı yönlerini keşfetmeleri, zihinsel olarak rahatlamaları ve sosyalleşmeleri amaçlanarak takım çalışması, koordinasyon, konsantrasyon süresinde uzama, stres atma vb. kazanımlar olur.
23 Nisan Kutlamaları
Okulumuzda 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını birbirinden güzel gösterilerle kutladık. Her grubun özenle hazırladığı gösterinin videolarını ailelerimizle paylaştık.
Türkiye Büyük Millet Meclisi Ziyareti
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsamında düzenlenen etkinliklere katılmak için çocuklarımızla Türkiye Büyük Millet Meclisine gittik.
Çocuklarımızla 23 Nisan çoşkusunu doyasıya yaşadık.
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
23 Nisan 1920, Türk milletinin iradesini temsil eden Birinci Büyük Millet Meclisi'nin açıldığı ve Türk halkının egemenliğini ilân ettiği tarihtir.
Atatürk, 23 Nisan 1924'te '23 Nisan' gününün bayram olarak kutlanmasına karar vermiştir. Bu tarihten 5 yıl sonra 23 Nisan 1929'da Atatürk bu bayramı çocuklara armağan etmiştir ve 23 Nisan ilk defa 1929 yılında Çocuk Bayramı olarak da kutlanmaya başlanmıştır. 1979'da, yine ilk olarak altı ülkenin katılmasıyla uluslararası boyuta taşıdığımız bu millî bayramımıza, ortalama olarak her yıl kırkın üzerinde ülkeden gelen ve Türk çocuklarının misafiri olan yabancı ülke çocukları da katılmaktadır. Dünya'da çocuklarına bayram hediye eden ve bu bayramı bütün dünya ile paylaşan ilk ve tek ülke Türkiye'dir.
Türk milletinin gönlünde, onun bağımsızlığının sarsılmaz ifadesi olarak en önemli yeri işgâl eden 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, her yıl yurdumuzda ve yurtdışındaki temsilciliklerimizde, bütün kurumlarımızda, okullarımızda ve her evde çeşitli etkinliklerle kutlanarak millî birliğimizin kenetlenmiş ifadesini temsil etmektedir.
Büyük önder Atatürk'ün düşüncesinde çocuklar, milletin geleceğidir. Onlara duyduğu sarsılmaz güvenin ve büyük sevginin ifadesi olarak, millî bayramımız olan 23 Nisanlar'ı çocuklara armağan etmiştir. Tarihimizin gurur dolu sayfalarının yeni nesillerce öğrenilmesi ve Türk Devleti'nin devamını emanet edeceğimiz yeni Cumhuriyet bekçilerinin bu bilinçle yetişmesi amacıyla 23 Nisanlar, önemli birer vesiledir.
Geometrik Şekiller
Geometrik şekilleri tanır ve kenar köşe sayılarını bilir Filizler Çocukları.Deneme yanılma yöntemiyle okulumuzda olan her materyali aktif kullanarak sınırsız bir eğitim ortamı oluşturuyoruz.
MATEMATİK
Matematik sevgisi küçük yaşlarda sevdirilmedir. Çocuklarımız ritmik sayma,rakamları sıralama,toplama ve çıkarma işlemini kağıt üzerinde değil sevdikleri farklı birçok materyalle gerçekleştirirler.Oyunla öğrenme yöntemini uygulayarak Matematiği sevdiriyoruz.
Satranç
Kişilik olarak temkinli,kuşkucu ,risk almaktan kaçınan, düzenli, kurallara aşırı bağlı çocuklarla,atak risk almaktan çekinmeyen çocukların bu özelliklerini oyunlarında da görmek olasıdır. Sadece oyun anlayışları değil, oynayış biçimleri de onların kişilikleri hakkında bilgi verir Kendinden emin bir çocuğun taşı hareket ettirmesi ile şüpheci bir bir çocuğun taşı oynatması farklıdır..
Onlar çocuklarımız bile olsa acaba yeterince tanıyor muyuz. Çocuklarımızın standart tepkilerini belki çok iyi biliyor olabiliriz Ama önemli olan duygularını en üst seviyede yaşayan çocuğun tepkilerinin ne olduğudur.Sevincini, mutluluğunu kızgınlığım. öfkesini yaşayan çocuğumuzun tepkisini biliyor muyuz?Böyle anlarda çocuğumuzu tanımakta zorlandığımız oluyor mu? Çocuklarımızın normal koşullarda nasıl davrandıkların dan daha önemlisi ,zor anlarda neler yaptığıdır.
Montessori
Maria Montessori , günlük hayat çalışmalarının meditasyon özelliği sonucu; çocuğun uysal bir davranış biçimi geliştirdiğini ve iç huzura kavuştuğunu söyler.Eğitimcinin dikkatli gözlemi sonucu gelişimini tamamlayan çocuk , işi seven ,sorumluk duygusu taşıyan ,güçlüklerden yılmayan, sorunlarla başa çıkabilen, kendisi ve çevresiyle barışık bir kişilik geliştirir.
Bu etkinlik günlük yaşam becerilerinin yanında el göz koordinasyonunun gelişimine katkı sağlayan bir etkinliktir. Çocukların el-göz koordinasyonu ne kadar iyi gelişirse ellerini o kadar iyi kullanabilirler.Ellerini, parmaklarını iyi kullanamayan çocuklar günlük yaşam becerilerini yerine getirmekte zorlandığı gibi okul hayatı da olumsuz etkilenmekte, yazı yazmakta zorlanmaktadır.Akademik başarısızlığın sebep olduğu özgüven yetersizliği de çocuğun sosyal gelişimini olumsuz etkilemektedir.
MUTFAK ETKİNLİKLERİ
Çocuk kendi denediği,kendi yaptığı herşeyi büyük bir zevkle yapar ve daha kolay öğrenir.Çocuklarımızın kendi yaptığı havuçlu bisküvili atıştırmalık topları denemeye değerdi :)
PROJELERİMİZ
Her ay yeni bir projeye ailelerimizi dahil ederek öğrendiğimiz yeni bilgilerin kalıcı olmasını sağlıyoruz.Bu ay uzaya yolculuk eden Türk astronotları olduk.
DRAMA
. Drama aritmetik becerilerini destekler. Bir şarkıdaki vuruş sayısını saymak, bir kamp gezisinde yıldızları saymak veya bir pastanın içine kaç tane yumurta koyacağınızı anlamak, bir dramaya dahil olmanın nasıl aritmetik becerilerini geliştirmeye yardımcı olabileceğinin sadece birkaç örneğidir.
. Drama çocukların çevrelerindeki dünyayı anlamalarına yardımcı olur. Bir dizi farklı temayı keşfediyoruz ve çocukları her hafta çeşitli gerçek ve hayali durumlarla tanıştırıyoruz, yaşadıkları dünyaya olan ilgilerini artırarak ve onları daha meraklı (ve dolayısıyla daha ilginç!) Insanlar haline getiriyoruz.
. Drama duygusal zekâyı geliştirir.
. Drama fiziksel gelişime yardımcı olur. Her seansta, basit perküsyon enstrümanları çalar, basit hareket dizileri yaratır ve drama oyunları oynarız ki bunların hepsi çocukların büyüyen bedenleri üzerinde ustalık kazanmalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
. Drama yaratıcılığı geliştirir. Yaratıcı insanlar olayları yeni şekillerde ve farklı açılardan görebilirler ve yeni fikirler üretebilirler. Çocukların yönettiği doğaçlama ve rol yapma oyununa yaklaşımımız, çocuklar dramanın kendilerine yön verdikçe, roldeki sorunlara çözümler ürettikleri ve çeşitli taklit durumlarına yaratıcı bir şekilde yanıt verdikçe yaratıcılığın gelişimini teşvik eder.
. Drama dostlukları besler. Doğası gereği drama, çocuklar gün geçtikçe gülüyor, öğreniyor ve birlikte büyüyorken güçlü bağlar oluşturabilir!
DRAMA
. Drama güven yaratır. En utangaç çocuklar bile benlik saygısını nazikçe oluşturmak için sadece birkaç hafta alır ve çok geçmeden oturumlarda tam ve aktif bir rol üstleneceklerinden emin olurlar. Birkaç hafta yeter.
. Drama konsantrasyona yardımcı olur. Her oturumda çocuklar birbirlerinin fikirlerini ve düşüncelerini dinlemeye ve sırayla kullanmaya teşvik edilir. Bu faaliyetler çocukların konsantrasyonun değerini anlamalarını sağlar; evlerinin dışındaki dünyada hayati bir beceri sağlar.
.Drama, dil ve iletişim becerilerini geliştirmeye yardımcı olur. Yeni şarkılar öğrenmek, yeni oyunlar oynamak ve taklit oyuna katılmak (çocukların oynadıkları rolün dilini almaları gerektiğinde), hepsi bir çocuğun gelişmekte olan kelime dağarcığına katkıda bulunur. Kendilerini hem sözlü olarak hem de yüz ifadesi ve beden dili ile ifade etmeye teşvik edilirler; onları daha iyi iletişimciler haline getirmenin anahtarıdır.
.Drama, çocukları iş birliğine teşvik eder. Drama oyunlarından doğaçlamaya, birlikte şarkı söylemeye kadar her pijama draması işbirliği gerektirir. Çocuklar, seanslardan en iyi şekilde yararlanmak için iş birliğinin çok ihtiyaç duyulan bir beceri olduğunu çabucak fark ederler!
Tasarım Zamanı
Farklı tasarım oyunları belirli kasları çalıştırır ve el becerisini kuvvetlendirir. Yaratıcılığı güçlendirir. Tamamen kendi hayal gücü ve çabasıyla bir eser ortaya koyan çocuğun başarı bilinci oluşur ve özgüveni artar. Problem çözme yeteneği gelişir ve farklı perspektiflerden bakmayı öğrenir.
TÜRKÇE-DİL DERSİ
Empati ne demektir? Hayatımızın hangi noktalarında vardır? 0-6 yaş döneminde soyut ifadeleri anlatırken somutlaştırmak şarttır.Biz bugün çocuklarımızla Empati Gözlüğümüzü kendimiz yaptık.
Yapı inşaa oyunları
Çocuğun doğasında oyun vardır,dokunmak,hissetmek vardır.Kendi deneyerek,dokunarak öğrenen çocuk kalıcı bilgiye daha hakimdir.Bugün çocuklarımız kendi yapılarını inşaa ettiler.
BAHÇE OYUNLARI
Filizlerde İlkbahar gelince başlarız bahçe etkinliklerine :) Duramayız artık sınıflarda :) Grup ve parkur oyunları en sevdiklerimiz. Çocuklar oynayarak öğrenir.
DONDURMA ŞENLİĞİ
Filizler Anaokulunda her gün ayrı güzel her etkinlik ayrı özeldir.Çocuklarımız için hazırladığımız her etkinlik kalite ve özveri gerektirir.Renkli dakikalar geçirdiğimiz şenliklerden biriside dondurma şenliği.
ŞENLİKLERİMİZ (KARPUZ ŞENLİĞİ)
Çocuklarımızın okula severek ve isteyerek gelmesi herşeyden önemlidir. Vazgeçemediğimiz şenliklerle çocuklarımız arkadaşlarıyla keyifli dakikalar geçiriyor.
AÇIK BÜFE KAHVALTILAR
Çocuklarımız için tasarlanmış bahçemizde düzenlediğimiz açık büfe kahvaltıların bizler içinde büyük mutluluk kaynağı olduğu gerçektir. Akranlarıyla birlikte kaliteli zaman geçirirken organik ürünlerimizle sağlıklı ve huzurla büyüyorlar.
EKOLOJİK TARIM
Bahçe toprak işleriyle uğraşan çocukların, sosyal konularda becerisi yüksek okuma ve yazmada matematik çözmede bahçe işleriyle uğraşmayanlara göre daha başarılı olmaktalar.
Çocuklar üzerinde yapılan araştırma için 1300 öğretmen gözlemci olarak görev yapmıştır. Öğretmenler toprakla uğraşıp üreten çocukların kelime hazinelerinin daha genişlediğini, gıda üretimiyle alakalı bilgilerinin geliştiğini matemetik yeteneklerinin açığa çıktığını ve özgüvenlerinin arttığını gözlemlemişler.
Çocukların bahçeyle uğraşmasından sonra uğradıkları bu olumlu değişime daha doğrusu birçok önemli gelişmelerin kaydına toprak sebep olmuştur. Çünkü toprakla uğraşmak çocukların vücutlarındaki tüm negetif enerjiyi alarak daha akılcı düşünmeye yöneltmişve daha sağlılklı olmalarına imkan tanımıştır.
Çocukların toprakla iç içe olması ekmiş olduğu çiçeklerin harika görünümlerine şahit olması, yetiştirdiği sebze ve meyvelerin beğenilmesi onun kendi başına neler yapabileceği hakkında cesaretlendirici ve öz güven detekleyici olarak onu motive edecektir.
Ruh sağlığı açısından da toprak bahçe işleriyle uğraşmanın faydaları bilinen bir gerçektir. Her mevsim uğraşabileceği toprak strese karşıda oldukça etkilidir.
Teknolojinin birçok olumlu etkisinin yanısıra olumsuzluklarıda vardır, bunlardan biride insanın topraktan uzaklaşmış olmasıdır. Oysa toprak duygularımıza hitap eden bize duygu kontrolü imkanı tanıyan harika bir terapi aracıdır.
MONTESSORİ
Montessori ile; Çocuk, kendi bireysel beceri ve ilgi alanında kendi hızıyla gelişir.
Dikkatini yoğunlaştırmayı öğrenir.
Çalışma isteğini ve zevkini geliştirir.
Üretken olur.
Toplumsal bir varlık olur.
Kaygılarını en doğru şekilde nasıl dışa vurabileceğini öğrenir.
Özgüvenini ve sorumluluk duygusunu geliştirir.
Disiplini içselleştirir.
Bir problemi nasıl tanımlayacağını ve onu çözmek için nasıl çalışılacağını öğrenir.
Kendisine ve başkalarına karşı saygı duyar.
FEN VE DOĞA DERSİ
İnsanın doğal çevresiyle etkileşime geçtiği andan itibaren fenle ilişkisi başlamakta ve tüm yaşamı boyunca devam etmektedir. Çocukların fen ve doğa etkinliklerinde bulunmaları, onların çevrelerini daha iyi algılamalarına ve değer vermelerine dolayısıyla yaşama daha sıkı bağlanmalarına yol açmaktadır. Özellikle çocukların doğaya olan ilgilerini pekiştirmek için dokunarak, görerek, duyarak kısacası duyularını kullanarak nesne ya da canlı ile etkileşim kurmaları mümkün olmaktadır.
Her dokunuşta farklı bir şey hisseder, gördükleri nesnelerin birbirine benzer özellikleri olduğunu görür ve böylece ayırt etme, sınıflama, eşleştirme gibi bilişsel süreçleri kazanmaya başlarlar. Çocuklar dört yaşından itibaren soru sormaya başlarlar. Genellikle “Niçin?” sorusunu sormakta ve bu yaşta soru sorma en üst seviyeye ulaşmaktadır.
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin amacı, yaşanılan dünyada çocuğu temel yaşam becerileriyle donatmaktır. Ayrıca bu karmaşık dünyada kendisini korumayı ve çevresini tanımayı öğretmektir. Tüm bunların yanısıra toplumda herkes, günlük yaşamında gerekli olan bilgiyi öğrenmek zorundadır. Örneğin; içtiğimiz suyun özelliklerinden soluduğumuz havaya, yediğimiz besinlerin üretimi ve pişirilmesine kadar hepsi fen eğitiminde kazandığımız bilgilerle ilgilidir. Ayrıca yapılan araştırmalar, küçük çocuklara araştırma yapma şansı verildiğinde meraklarının ve motivasyonlarının arttığını göstermektedir.
MÜZİK&ORF DERSİ
Ritim duygusunun gelişmesini sağlayan Orff eğitimi ile çocuklar yaparak ve yaşayarak öğrenirler. Orff eğitimi çocuklarda sorumluluk duygusunun gelişmesini sağlar. Müzik çocuğun hayal dünyasının gelişmesini sağlar, kendini rahatlıkla ifade edebilir, kişisel gelişimi hızlanır ve özgürce hareket etme imkanı yakalar.
GÖRSEL SANAT DERSİ
Sanatın en önemli özelliği, çocukların tüm gelişimlerini aynı anda destekleyen bir etkinlik olmasıdır. Sadece duygusal rahatlığı değil aynı zamanda düşüncelerin aktarımını, fiziksel becerilerin kullanılmasını sağlar. Çocuklar sanat çalışmaları ile renk, çizgi, biçim, alan, dizayn, boyut, desen ve dokunun kalitesini ve oranlarını öğrenirler. Sanatsal süreçte çocuklar, sadece deneyimleri ile iletişim kurmazlar, görsel problemleri de çözerler. Düşüncelerini boyalarla kâğıda aktardıkça resim aracılığı ile düşünme ve konuşmayı öğrenirler. Grup olarak yaptığı projeler ile paylaşma, yardımlaşma, işbirliği içinde çalışma becerileri kazanırlar.
TİYATRO GÜNÜ
Tiyatroda seyredilen her oyun çocuklara hayata dair farklı konularda yeni şeyler öğretmekte, onların kişisel gelişimlerine doğrudan katkı sağlamaktadır. Tiyatro çocuklara yaşadığı toplumun bir üyesi olma bilincini aşılar. Olaylara farklı açılardan bakabilme becerisi kazandırır. İşbirliği ve dayanışmayı öğretir.
STEM ÇALIŞMALARI
STEM açılımı İngilizce olarak Science(Fen), Technology(Teknoloji), Engineering(Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Bunun Türkçe karşılığı olarak FeTeMM kısaltması da kullanılmaktadır.
STEM eğitimini amacı fen, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerini bütüncül olarak bir araya getirmektir. Böylece STEM eğitimi soru soran, yaratıcı düşünce ile çözümler üreten, çözümleri ürünlere dönüştürebilen bireyler yetiştirmeyi hedefler.
Okul öncesi eğitimde STEM’in hedeflediği temel becerilerin geliştirilmesi mümkündür. Çocuklar ihtiyaç belirleme, problem çözme, çözüm için tasarım yapma becerilerini geliştirebilir. Tasarladıkları çözümü hayata geçirme ve deneme yanılma ile sürekli iyileştirme deneyimi kazanabilirler. Ayrıca STEM ile çocukların diğer çocuklarla birlikte aynı amaç için beraber çözüm üretme kapasiteleri de artmaktadır. Yapılan akademik araştırmalar da bunları destekler nitelikte sonuçlar ortaya koymaktadır.
DRAMA DERSİ
Drama, okul öncesi eğitime büyük katkılar sağlayan eğitim tekniklerinden biridir. Drama, çocuklarda işbirliği becerisinin gelişimi için fırsatlar sunmaktadır (Sternberg, 1998). Çocuğun sosyal gelişimi hızlandıkça kendine güveni artmaktadır. Çocuklarda problem çözme ve iletişim becerileri gelişmektedir. Drama pasiflikten ziyade aktif katılımı, bağımsız olmayı, demokratik olmayı, kişinin kendi becerilerinin farkında olmasını sağlamaktadır.
Okul öncesi dönemde geniş bir yer tutan drama, ezberin kenara itilerek uygulamanın ön plana çıkmasında büyük rol oynamaktadır. Çocuklar, duygu ve düşüncelerini, isteklerini, tutumlarını, değerlerini, tecrübelerini, alışkanlıklarını, bilgilerini vb. göz önüne sererek, hayal güçlerini kullanarak, birbirleriyle grup içinde etkileşerek, bir şeyleri paylaşarak, gözleyerek öğrenmektedirler.
Çocukların etkin olduğu bu süreçte birbirleriyle ve grup içindeki arkadaşlarıyla etkileşime girdiklerinde kendileriyle barışık hale geldikleri, cesaretlendikleri ve kendilerine daha çok güvendikleri bilinmektedir. Aktif öğrenmenin gerçekleştirildiği drama sayesinde çocuklar, yaratıcı, eleştirel, çok boyutlu ve özgürce düşünebilmekte; bilişsel, sosyal, duygusal, psikomotor yönden gelişim göstermekte, eğlenmekte, empati kurabilmekte, bildiklerini hayata geçirebilmekte ve işbirliği yapma becerilerini geliştirebilmektedirler. r.
İNGİLİZCE DERSİ
Çocuk İngilizce anaokulu sayesinde kendi temel dilinin yanında farklı bir dilde öğrenmiş olur. İkinci bir dil ile birlikte çocuğun dünyaya ve kültürlere karşı bakış açısı gelişir. Çocuk büyüdükçe ve geliştikçe, öncesinde kazanmış olduğu dil eğitimi sayesinde diğer derslerindeki başarısı da dolaylı olarak artmaktadır.
KODLAMA DERSİ
Kodlama sayesinde analitik ve eleştirel düşünebilmeyi erken yaşta öğrenen çocuklar, ileride hangi mesleği seçerlerse seçsinler akranlarından önde olmayı başarıyorlar. Ezberci eğitime karşı bilgileri öğrenerek kullanmayı öğrenebilirler.
Çocukların yaratıcılıkları gelişerek, ellerinde olanlarla ve kafalarındaki bilgi birikimleriyle ortaya yeni şeyler çıkarırlar.
Olaylar ve durumlar arasında ilişkiyi sağlayarak çıkarım yapabilir ve pek çok şeyi bu sayede öğrenebilirler.
Kodlama, beyni geliştirerek çok yönlü düşünebilmeyi sağlar. Sayısal ve sözel yönde gelişimlerini sağlayan çocuklar, başarıyı yakalayabilirler.
Çocuklar, geleceğin mucitleri olabilirler. Büyük işler başaran insanların hayatlarını okumakla kalmayıp, o insanlardan biri olabilirler.
SATRANÇ DERSİ
Satranç; Beyin için olağanüstü bir egzersiz.
Satranç oyunu sırasında beyin çok aktiftir. Beyin bir kas gibi çalıştığından, gelişmesi ve sağlıklı kalması için düzenli egzersize ihtiyacı vardır. Satrançta beynin sağ ve sol tarafı kullanılır, bu da çocukların beyin gelişimi için faydalıdır. Araştırmalar, satrancın bunama ve Alzheimer hastalığı riskini azalttığını kanıtlamıştır.
Mekansal becerileri geliştirir
Bir satranç oyununun bir insanı on adım ilerisini hesaplamaya ve her hamlenin olası sonuçlarını denemeye ve belirlemeye zorlaması, bir uzamsal beceri geliştirme şeklidir. Çocukların belirli bir alanda nesneleri görselleştirmelerine, analiz etmelerine ve manipüle etmelerine yardımcı olur.
IQ'yu geliştirir
Yapılan bazı araştırmalar, dört ay boyunca düzenli olarak satranç oynayan çocukların IQ testlerinde önemli ölçüde daha iyi performans gösterdiğini bulmuştur.
Problem çözme becerilerini teşvik eder
Problem çözme becerileri, okula giden çocuklar için çok önemlidir. Satranç, farklı nitelikteki sorunları tanımalarına, analiz etmelerine ve çözmelerine yardımcı olduğu için matematik ve fen gibi konularda daha iyi performans göstermelerine destek olur. Bununla beraber bağımsızlık duygusuna katkıda bulunur.