ALET KULLANIMI
Orman Anaokulumuz da gerekli önlemler alınarak çocuklarımızın alet kullanımına güvenlik ve sağlık ölçüleri kriterlerine uygun bir şekilde kullanım yapmalarına izin veririz.
SES FARKINDALIK(FONOLOJİK FARKINDALIK) ÇALIŞMALARI
Ses farkındalık çalışmaları yaparken amacınızın öğretmek değil, keşfetmek, keyif almak, merak duymak, sonuca ulaşmak için çaba göstermek olduğunu aklımızın ve kalbimizin bir köşesinde tutmak hem çocuğunuzun gelişim süreçlerine keyifle tanık olmanıza hem de ailecek birlikte geçirdiğiniz zamanın kalitesinin artmasına destek olacaktır.
ALET KULLANIMI
PİA Orman anaokulunda alet kullanımı; Özgüveni yükseltir. Kendine yetebilen bireyler olmasına olanak sağlar. Başarmanın gururunu yaşatır. Güvenlik önlemlerinin alınarak çocuklarımızın başarma duygusunu yanlarında olarak desteklemekteyiz.
ÖRGÜ ATÖLYESİ
El işi çalışmaları, çocuklara eşsiz bir deneyim sunarken eğitim çerçevesinde oldukça değerli bir denge sağlar. Günün ritmik akışı sırasında, el işlerine özenli bir odaklanma ‘nefes al/ nefes ver’ ritmine katkıda bulunur. Çocuklar en basit doğal hammaddeler ile çalışarak güçlü bir başarma duygusu elde ederler ve dünyayla daha derin bir ilişkiye adım atarlar.
ORMAN OKULU
ORMAN OKULU EĞİTİM PROGRAMI ÇOCUKLARIN GELİŞİMİNİ ÇOK YÖNLÜ DESTEKLEMEYİ HEDEFLEDİĞİ İÇİN BÜTÜN GELİŞİM ALANLARIYLA İLGİLİ KAZANIM VE GÖSTERGELERİN EĞİTİM PLANLARINDA DENGELİ BİR ŞEKİLDE ELE ALINMASINI SAĞLAR.
PİA'DA ÇOCUK OLMAK
BİZ ÇOCUKLARIMIZ İLE SÜREKLİ SINIFTA DEĞİLİZ, DOĞANIN KALBİNDE ORMANDA VE BAHÇEMİZDEYİZ. BIRAKALIM ÇOCUKLAR YAŞASINLAR. ÖZGÜR VE BİRİCİK ÇOCUKLARIN OKULU!
MANEVİ BAYRAMLARIMIZ
Milli ve Manevi Bayramlarımızı çocuklarımıza yaşatmak ve devam ettirmek amacıyla çeşitli alternatif metodlar ile bayramlarımızı kutlarız. Çocuklarımız dramatizasyon ve canlandırmalar ile kazandırmaya çalıştığımız özel günlerimizi keyifli ve eğlenceli bir şekilde kutluyoryz.
REGGİO EMİLİA
Reggio Emilia eğitim anlayışımız ile çocukların bir ürün yapma ve tasarlama sırasında özgür ve özgün olarak herhangi bir estetik kaygı yaşamadan çalışmalarını tamamlamalarına fırsat verilir.
BAYRAM NEŞESİ
Ramazan Bayramı ritüelleri dendiğinde ilk akla gelen şey hiç şüphesiz erken uyanmak, daha doğrusu uyandırılmaktır.“Bugün bayram, erken kalkın çocuklar. / Giyelim en güzel giysileri.” Barış Manço’nun bu şarkısı, başlı başına bir ritüeli açıklamaktadır
SERBEST OYUNLAR
Teori olarak “loose parts play” yer değiştirebilen,tasarlanabilen,tasarladıktan sonra tekrar parçalara ayrılabilen ,yaratıcılığa teşvik eden , defalarca farklı kombinasyonlarda birleşebilen çok sayıda doğal ve sentetik malzemenin bir arada kullanılarak oynandığı oyunlardır.
Günümüzde okul öncesi eğitiminde etkili olan çocuk merkezli yaklaşımlar ,çocukların ilgi gereksinim ve beklentilerinin ön plana alınması ,çocuğun kendi ilgi yetenek ve yeterliliklerin farkına varması için ona olabildiğince farklı öğrenme yaşantıları sunulmasını gerektirir.
Bu yaklaşımlara göre ,tasarım ve proje bazlı çalışmaların yanı sıra doğal materyallerin kullanımı ve alternatif etkinlikler öğrenmede büyük önem arz eder.
Dokunuyoruz ,hissediyoruz ve tasarlıyoruz☺️
KAHVALTILARIMIZ
Çocuklar için en önemli öğün kahvaltıdır. Bütün gece süren açlıktan sonra, vücudumuz ve beynimiz güne başlamak için enerjiye gereksinim duymaktadır. Çocukların her sabah düzenli olarak kahvaltı yapma alışkanlığı kazanmalarına özen gösteriyoruz. Peynir, haşlanmış yumurta, taze meyve suyu, birkaç dilim ekmek veya 1 bardak süt, poğaça, mandalina çocuklar için yeterli ve dengeli bir kahvaltı örneğidir.
SOKAK HAYVANLARI GÜNÜ
Çocuklara hayvan sevgisini aşılamak için en etkili yol, kendimizden örnek olmaktır. Hayvanları seviyoruz ve onlara değer veriyoruz, çocuklarımıza da bu bilinci kazandırıyoruz. Sokak hayvanlarına yardım edİyor ve hayvanları korumaya yönelik faaliyetlere katılıyoruz.
OYUNCAKLARIMIZ
Oyuncaklar ne kadar onların mutlu olması ya da gelişimine faydalı olması gibi iyi niyetli sebeplerle alınsa da çok sayıda olması zannettiğimiz kadar amaca hizmet etmiyor.
Bilakis bir oyuncak dağı ile çocukların neyle oynayacağına karar verme sürecinde kafa karışıklığı yaşamasına ve seçimler arasında bocalamasına yol açmış oluyoruz.
Yaratıcı süreçlerini engellemiş ve sıkılma sürelerini kısaltmış oluyoruz.
Çocukların; yetişkinlerin ‘zannettiği’ kadar çeşitliliğe ihtiyacı yok aslında
AÇIK HAVA SINIFI
Nitelikli öğrenme ortamlarımızdan biri;
“AÇIK HAVA SINIFI”
Öğrenme, etrafı kapalı ortamları içermeyen dış ortamlarda da gerçekleşir. Öyleyse, dış ortamların etrafı kapalı ortamlar kadar zengin ve dikkatli bir şekilde donatılmış olması önemlidir.Çocuklar içeride ve dışarıda sorunsuz bir şekilde hareket edebilmelidir; oynama ve öğrenme süreçleri bir alanda olduğu kadar diğerinde de kolay olmalıdır. Yetişkinler sanki bir alan diğerinden daha fazla eğitselmiş gibi yaklaşmamalıdır.
EKOLOJİ ATÖLYESİ
Çocuklarımız, doğal dünyanın önemini ve doğal kaynakların korunmasının neden önemli olduğunu öğrendikleri atölyelerimizden biri de ekoloji atölyelermiz. Bu atölyelerimiz, çocukların doğayı takdir etmelerine ve doğal kaynakların sınırlı olduğunu anlamalarına yardımcı oluyor.
ORMAN HAFTASI
Her orman sabahında gökyüzünü, ağaçları, bulutları, ormandaki hayvanları selamlamayı, ormanda rahat gidebilsin diye sonbahar yapraklarını solucanın önünden çekmeyi, ağaç gövdelerine “arkadaşım” diye sarılmayı, fırtanada dalı kırılmış bir ağaca “geçmiş olsun” demeyi kısaca doğanın bize verdiklerini ondan isterken izin almayı keşfettiğimiz o muhteşem yer..Bir ağaç dalını tek başına taşıyamadıklarında birbirleri ile beraber çalışıp, dayanışma ile neler başarabileceklerini gören çocuklar.. Çocukların doğaya, doğanın çocuklara ihtiyacı olduğunu gördük
KUKLA GÜNÜ
REGGİO EMİLİA İLHAMLI ORMAN ANAOKULUMUZDA BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR KAPSAMINDA ÇORAP KUKLALAR TASARLADIK. ÇOCUKLARIMIZ KENDİ YARATICI VE HAYAL GÜÇLERİ İLE ÖZGÜN KUKLALARI İLE EĞLENDİLER.
BAHÇEMİZDE ÇORBA ZAMANI
Sıklıkla bahçemizde gerçekleştirdiğimiz etkileşimli ve eğlenceli zamanlar ile çocuklarımızın okula uyumu, aidiyeti ve güveni artmakta olup mutlu, kendini ifade edebilen, dirençli ve özgür bireyler haline gelmektedirler.
BAHAR ŞENLİĞİ
OKULİnanıyoruz ki her çocuğun doğada olmaya hakkı vardır! Çocuklar dört duvardan uzaklaştıkça hayata yaklaşırlar.
ANKARA'NIN İLK VE TEK REGGİO EMİLİA İLHAMLI ORMAN ANAOKULU
TOPRAK DERSEM ÇIK
Provokasyon alanımız...
Reggio Emilia Felsefesi;
ORMAN OKULU
Bir çok ağacın kökü, yer altında değil; yer üstünde, geniş bir mesafede büyür. köklerin bu ilginç büyüme şekli biraz karıştırıcı olabilir. Peki, neden böyle oluyor?
PİA ORMAN ANAOKULU öğrencileri buna şahitlik ederek yakından öğreniyor.
DÜNYA SU GÜNÜ
PİA orman anaokulumuzda ormanlık alanda gerçekleştirmiş olduğumuz farkındalık çalışması ile suyun canlıların hayatındaki önemi vurgulamak yürüyüş ve çeşitli etkinlikler yaptık. “22 Mart Dünya Su Günü” kutlu olsun !
DÜNYA MUTLULUK GÜNÜ
Etkinliklerimiz çocuklarımızın görsel, duygusal, sosyal ve işitsel zekalarına olumlu yönde destek olmaktadır. Ayrıca çocukların yetenek ve ilgi alanlarını ortaya çıkararak gelişimlerine fayda sağlar. Çocukların okul öncesi etkinlik ve uygulamaları sayesinde okul çağına çok daha sağlıklı bir biçimde hazırlanmaktadır.
ORMAN OKULU
Orman okulları açık havada öğrenme fırsatı sağlayan ve yaparak-yaşayarak öğrenme fırsatı sağlayan bir yaklaşımdır . Orman okullarında destekleyici ve doğal çevre vardır. Destekleyici çevre öğrenme uyaran çeşitliliği açısından önemlidir.
loose parts play
“Loose Parts Play” bir oyun türü ve aynı zamanda bir eğitim felsefesidir.
Teori olarak “loose parts play” yer değiştirebilen,tasarlanabilen,tasarladıktan sonra tekrar parçalara ayrılabilen ,yaratıcılığa teşvik eden , defalarca farklı kombinasyonlarda birleşebilen çok sayıda doğal ve sentetik malzemenin bir arada kullanılarak oynandığı oyunlardır.
Günümüzde okul öncesi eğitiminde etkili olan çocuk merkezli yaklaşımlar ,çocukların ilgi gereksinim ve beklentilerinin ön plana alınması ,çocuğun kendi ilgi yetenek ve yeterliliklerin farkına varması için ona olabildiğince farklı öğrenme yaşantıları sunulmasını gerektirir.
Bu yaklaşımlara göre ,tasarım ve proje bazlı çalışmaların yanı sıra doğal materyallerin kullanımı ve alternatif etkinlikler öğrenmede büyük önem arz eder.
Dokunuyoruz ,hissediyoruz ve tasarlıyoruz☺️
PROVOKASYON
Reggio Emilia provokasyon nedir?
Reggio Emilia Yaklaşımında çocuklar deneyimledikleri arasında bağ kurmaya teşvik edilmekte, çevrelerini anlamlandırmaları adına sosyal ve fiziksel bağlar kurması için desteklenmektedir. Her çocuk öğretmeni, arkadaşları, sınıfı ve okulun geri kalanıyla etkileşime girmesi hedeflenir.
PARTİLER
Sosyal ve duygusal gelişim, okul öncesi evrenin önemli bir parçasıdır. Sosyal ve duygusal gelişim yoluyla, çocuklar istediklerini uygun bir şekilde ifade etme, paylaşma, arkadaş edinme, anlama ve hoşgörü gibi kavramları anlar ve böylece sosyal yaşamda gerekli olan yönleri geliştirir.
SAĞLIKLI BESLENME
Papatya çayı, doğal tadının yanı sıra vücuda çeşitli yararlar sağlaR. Papatya çiçeklerinin toplanıp kurutulmasıyla elde edilen bu çay, kafein içermemesinden dolayı yeşil veya siyah çaya alternatif olarak tüketilir. Papatya çayının faydaları, farklı türlerde antioksidanlar barındırmasından kaynaklanmaktadır. Bu antioksidanların bazıları, kalp hastalığı ve kanser de dahil olmak üzere çeşitli hastalıklara yakalanma risklerini azaltmada rol oynayabilmektedir. Papatya çayı aynı zamanda, gastrointestinal sisteme (sindirim sistemi) ve uykuya yardımcı olabilecek özelliklere sahiptir. OKULUMUZ SAĞLIKLI BESLENMEYE DAİR İÇERİKLERİ BARINDIRIR.
DENEY ETKİNLİĞİ
deney çalışmaları; çocuğun görerek, dokunarak, hissederek ve yaparak yaşayarak öğrenmesine fırsat veren, çocuğun gelişim ve öğrenme yaşantılarını bilimsel faaliyetlerle destekleyen bir yöntemdir.
TOPRAK PROJESİ
REGGİO EMİLİA İLHAMLI ORMAN ANAOKULUMUZDA ÇOCUKLARIMIZIN İLGİ VE MERAKLARI İLE FARKLI BİR PROJELERLE KARŞILAŞIYORUZ. ÇOCUKLARIMIZI HEYECANLANDIRICI SORGULAYICI MERAK ETTİRİCİ PROVAKE ALANLARIMIZ İLE EĞİTİM SÜRECİMİZİ KEYİFLE SÜRDÜRÜYORUZ.
STEM
STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) eğitimi disiplinler arası ve uygulamaya yönelik yaklaşımı içeren fen, teknoloji, mühendislik ve matematik gibi dört önemli disiplinin birbiriyle entegrasyonunu hedefleyen bir öğretim sistemidir.
PİA Orman Anaokulu STEM Etkinlikleri okul öncesi, ilkokul ve ortaokul öğrencilerine yönelik farklı içeriklerde, fen& teknoloji eğitim müfredatı ile uyumlu eğitim uygulamalarından oluşur. Etkinlikler öğrencilere problem çözebilme, yaratıcı düşünme, işbirlikçi çalışma gibi önemli beceriler kazandırmaktadır.
REGGİO EMİLİA YAKLAŞIMLI BEN KİMİM ÖĞRENME ORTAMI
Çocukların sahip oldukları duygusal, sosyal ve zihinsel ilişkilerin niteliği onların gelişim alanlarının merkezini göstermektedir. Bu nedenle fikirlerini başkalarına sergileyerek konuşma, yazma, dramatizasyon, şarkı söyleme ve hareketle yapılan etkinliklerle kendilerini ifade etmektedirler. Ayrıca öğretmenler çocuklara, düşüncelerini nasıl dile getireceklerini ve problemlerine çözüm üretme yolları konusunda onları teşvik etme amacıyla projeler geliştirmelerini sağlarlar.
ORMAN OKULU
: Orman okulu, çocukların doğal çevreyle doğrudan temas kurmalarına olanak tanır. Doğa, çocukların meraklarını ve hayal güçlerini uyandırır. Doğal ortamda bulunmak, çocukların bitkileri, hayvanları ve ekosistemi keşfetmelerini sağlar. Bu deneyim, çocukların doğa sevgisi ve doğal çevreyle sürdürülebilir bir ilişki kurmalarını teşvik eder.
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
Belirli gün ve haftalar, okulumuzda heyecan ve coşku ile karşılanır. Hazırlıklara önem verilir, veliler ile işbirliği yapılır ve her çocuğun sürece dahil olması sağlanır. Kutlamanın yanında çocukların o özel günün önemini ve ruhunu daha iyi anlayıp yansıtması adına etkinlikler, şarkılar ve projeler o konu etrafında hazırlanır. Kutlamalar bir tören eşliğinde yapılır. Törene herkesin katılımı önemsenir ve çocukların ön planda olduğu bir akış hazırlanır.
AİLEMİ TASARLIYORUM ETKİNLİĞİ
Reggio Emilia Yaklaşımının en önemli tekniklerinden biri projelerdir. Bütünleştirilmiş ve süreç içerisinde etkinliklerin yürütüldüğü projeler, çocukların ilgi ve meraklarıyla belirlenir. Sonraki aşamada ele alınır ve deneyimleme yoluyla öğrenme gerçekleşir. Projeler, bilgi ve becerinin yanında duygusal, sosyal, estetik özellikleri de barındırmaktadır. Her proje farklı ilgi alanlarından, farklı nedenlerle uygulamaya geçse de temel olarak çocukları bütün olarak geliştirmek hedeflemektedir.
REGGİO EMİLİA PROJELER
Reggio Emilia ilhamlı anaokulumuz da aylık ve haftalık proje konularımızda çocuklarımıza farklı öğrenme ortamları ile,
çocuklar deneyimledikleri arasında bağ kurmaya teşvik edilmekte, çevrelerini anlamlandırmaları adına sosyal ve fiziksel bağlar kurması için desteklenmektedir.
MATEMATİK ETKİNLİĞİ
REGGİO EMİLİA ORMAN ANAOKULUMUZ DA, ALTERNATİF EĞİTİM METODLARINA UYGUN MATEMATİK VE KAVRAM ÇALIŞMALARI YAPMAKTAYIZ.
Okulumuz alternatif eğitim metodlarının sunduğu problem çözme, mantık yürütme ya da neden sonuç ilişkisi çocukların yeteneklerinin gelişmesini en etkili şekilde desteklemektedir.
ORMAN OKULU
Orman okulu, tek seferlik bir geziden ziyade, doğal bir ortam veya ormanlık alanda gerçekleştirilen sık ve düzenli ziyaretlerden oluşan uzun vadeli bir süreçtir. Planlama, adaptasyon, gözlem ve gözden geçirme orman okulunun tamamlayıcı elemanlarıdır. Ormanda olmadığımız zaman dilimlerinde bahçemiz sık sık kullanarak öğrencilerimize açık hava deneyimini benimsetiriz.
IŞIKLI MASA
IŞIKLI MASA
Benimsemiş olduğumuz eğitim felsefelerinden olan Reggio Emilia da 3. öğretmen çevredir kavramını somut bir çevrede deneyimlemelerimizden.. Çocuğun doğrudan ve duyuları yoluyla iletişime geçtiği, duyularına kendilerini bıraktıkları anlardan kareler..
Işıklı masa çocukların odaklanma ve dikkat becerilerinin gelişmesine görsel ve estetik algı oluşturmasına olanak sağlar
DOĞAL MATERYALLER İLE SANAT ÇALIŞMASI
Alternatif Eğitim Metodları ile Sanat, çocukların kendini ifade edebilme becerisini geliştirirken aynı zamanda hayal etme ve bu hayalini somut şekilde ifade edebilme, özgüven, ince motor, el-göz koordinasyonu, odaklanma, yaratıcı düşünebilme gibi becerilerini de geliştirmesine yardımcı olur.
DUYUSAL GELİŞİM AKTİVİTELERİ
Dokunma duyusu sayesinde aldığı ılık uyaran sakinleşmeyi sağlar. Duyusal oyun sayesinde dokunma duyusunu yeterli oranda uyarabilen çocuklar daha kolay sakinleşebilen, öz kontrolü daha iyi olan çocuklar olurlar.