Z Kuşağı ile Tanışın
Z Kuşağı çocukları artık önceki kuşaklar gibi sokakta oyun oynamıyorlar. Akıllarındaki tek şey teknoloji hayatlarını bu doğrultuda kuruyorlar ve idealist bir yaşam onlar için pek mantıklı değil. Ancak kendileri teknolojiyle bir arada oldukları için değişen teknoloji ile karakterleri de sürekli olarak değişmektedir.
Z Kuşağınun Karakteristik Özellikleri Nelerdir?
- Alaycılar: Ekonomik zorluklar, terörizm ve yaşamın karmaşıklıkları gibi sorunlardan yorgun düşmüş, idealist olmayan daha gerçekçi olma eğilimindedirler.
- Daha fazla özel hayat istiyorlar. Kendi hayatlarında özel bir yaşam istedikleri gibi günde yaklaşık 11 saat harcadıkları sosyal medyada bile özel alan istemektedir. Ailelerinin bulunduğu Facebook’tan uzaklaşıyorlar. Kendi sosyal çevresini oluşturabildiği uygulamaları tercih ediyorlar. Facebook 2011 yılından beri Z kuşağının yüzde 25'ini kaybetti.
- Girişimcidirler. Z kuşağı kariyerinde birinin çalışanı olmak değil, işinde öncü olmayı planlıyorlar. Mevcut lise öğrencilerinin bile büyük çoğunluğu bir iş kurmak istiyor. Yaşamın ilerleyen zamanlarında bir işe ihtiyaç duyacaklarını farkındalar.
- Tek bir işten sıkılıyorlar. Tek bir işe odaklanmak onların istediği bir şey değil. Aynı anda telefona, bilgisayara, televizyona bakmayı seviyorlar. Yani onlarla iletişime geçerken göz temasını sağlamanız pek olası değil.
- Teknolojiye Bağlılar. Bu artık herkesin bildiği bir gerçek halini aldı. Z kuşağı için hava ve su gibi temel ihtiyaçların yanında teknolojiyi sayıyorlar.
- Dijitaller; kalem ve kağıt değil, öğrendiklerinin tablette veya ekranda olmasını bekliyorlar. Günümüz öğrencileri okuma yazmaya ihtiyaç duyarken, değişen dünyada da gelişmek için dijital becerilere ihtiyaç duyuyorlar.
- Görseller; Bilgi yüklü bir çağda, mesajlar gittikçe resim temelli hale geldi ve işaretler. Logolar ve markalar tercihlerini yaparken kelimeler ve cümleler yerine renk ve resimle iletişim kuruyor. Sembolleri ve resimleri iletişim kurmak tamamen yeni bir kavram değildir ancak Z kuşağı artık uzun cümlelerin yer aldığı bilgileri almak istemiyor. Bunun yerine görsel bir şekilde bilgilere ulaşmak istiyor.
- Küreseller: Bugünkü nesil öğrenciler gerçekten küresel ve birden fazla ülkede çalışmak için en olası nesildir. Tarihte en çok dünya ile bağlantılı ve etkilenmiş neslin konumlarıdır ve yerelle sınırlı değildir, adaha önce hiç olmadığı kadar küreselleşmiştir.
Beklentileri ve Şikayetleri Neler?
- Büyük bir çoğunluğu ailesinden, öğretmenlerinden, çevresinden diğer yaşıtlarına göre daha fazla baskıya maruz kaldığını düşünüyor.
- Kendilerini eğitmek için çevrimiçi ortamlara güveniyorlar.
- %65 oranında bildiklerini çevrimiçi paylaşmaktan hoşlanıyor çünkü kendi öğrendiklerini internetten aldıklarını biliyor.
- Büyük bir çoğunluğu çevrimiçi deneyimlerinin hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olacağını düşünüyor.
- Büyük bir çoğunluğu bir görüşe dahil olmasa da azımsanamayacak kadar öğrenci üniversite eğitiminin gerçek hayattaki iş becerilerine katkı sağlamadığını düşünüyor.
- %65’i ilerideki yaşamlarında ekonomik açıdan önemli derecede kazanç sağlayacağını düşünüyor.