Disiplin Anlayışımız
Öz disiplin, dışarıdan bir otoritenin kontrolü ve korkusu olmaksızın, kişinin içinden gelerek ve nedenlerini kavrayarak doğru davranışları seçme yeteneğidir. Bu, doğuştan sahip olunan bir özellik olmayıp yaş, deneyim ve eğitimle kazanılır.
Çocuklar, yeterince öz disiplin kazanmadıkça, büyüklerin yardımlarına muhtaçtır. Yaşamda fonksiyonel olmak isteyen bir bireyin, bağımsız düşünmek, seçimler yapmak, yaratıcı ve verimli bir varlık gösterebilmek için özgürlüğe gereksinimi vardır. Özgürlükle birlikte gelen sorumluluklar ve kararlarla sorunları alt edebilir hale gelmelerinden önce, onlara sınırsız özgürlükler ve seçenekler vermek yanlış olur. Disiplin, bir öğrenme sürecidir ve dolayısıyla zaman içinde gerçekleşir. Küçük yaşlarda dar olan özgürlük alanları, sorumluluk duygularının gelişmesine paralel olarak gittikçe genişler ve insanlar, yetişkin olduklarında yaşamlarının tüm sorumluluk ve kararlarını kendi ellerine alırlar.
Gerçek disiplin, çocuğa kayıtsız-şartsız bir sevginin ve güvenin sağladığı ortam içinde, onun her davranışının mutlaka bir sonucu olduğunun sevecen bir kesinlikle kavratılmasıdır. Amaç ,çocuğun "büyüklerin gözleri onun üzerinde değilken bile" doğru ve güzel davranışları seçen bir birey haline gelmesidir.
GÜÇLÜ AKADEMİK KADRO
Akademik kadrosunu oluştururken oldukça seçici davranan Özel Emre Koleji Anaokulu, işe alım ve değerlendirme süreçlerinde deneyimi ve aktarımı baz alır. Birçok farklı alanda çalışmalar yürüten öğretmenleri bir araya getiren Özel Emre Koleji, eğitim kadrosunu farklı akademik tecrübelere sahip araştırmacılardan oluşturur ve eğitimcileri deneyimlerini ortaklaşa yürütülen bilgiler ve çalışmalar ile öğrencilerine aktarır.
SATRANÇ VE AKIL OYUNLARI EĞİTİMİMİZ
Emre Koleji akıl oyunları çocukların eğlenirken zekasını geliştirmesi, zihnini açması ve yeni bir şeyler öğrenmesi için hazırlanmış oyunlardır. Çocuklar bu oyunlarda var olan zihinsel ve bilişsel yeteneklerini geliştirebildikleri gibi yeni yetenekler de kazanırlar.
Akıl oyunları dersi ile öğrencilerin, karşılaştıkları problemler karşısında orijinal ve yeni çözüm yolları geliştirmesi, pratik düşünmesi gibi bir dizi beceri ve yeterliliklerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Akıl oyunları'nın ana hedefi, öğrencilerin bu oyunlar sayesinde sahip oldukları zeka potansiyellerinin farkına varmalarını ve bu potansiyeli daha da geliştirmeleri sağlamaktır.
Okulumuzda bulunan akıl oyunları ;
Mangala , Becerikli yapılar , Look look , Meta- Forms , Reversi ,Q-bitz, Skippity(Zıp zıp), Dizios
Akıl ve zeka oyunlarının faydaları:
Harfler, sayılar, renkler gibi kavramları daha kolay öğrenmelerini sağlar.
Planlı hareket etmeyi öğretir.
Doğru ve çabuk düşünebilmeyi geliştirir.
Kendini ve yeteneklerini daha iyi tanımasını sağlar.
Belirli bir konuya odaklanma alışkanlığı sağlar.
Düşünen sorgulayan ve çözümleyen bireylerin yetişmesini sağlayarak yaratıcı düşüncelerin daha özgürce sunulabildiği bir ortam hazırlar.
Kuralları anlamayı, kurallara uymayı öğretir.
İNGİLİZCE EĞİTİMİMİZ
Yaratıcılık, eğlence ve oyun okul öncesi İngilizce eğitiminin olmazsa olmazıdır. Dil eğitiminde uyguladığımız yöntemler yapılandırılmış oyunları yaratıcı ve eğlenceli öğrenme zamanı ile birleştirir.
Öğrencilerimiz okul binamıza girdiği andan itibaren sınıflardan koridorlara, tuvaletlerden yemekhaneye kadar birçok alanda bulunan materyaller sayesinde İngilizceyle tüm gün yaşamış olurlar. Öğrencilerimizin maksimum oranda fayda sağlamaları adına tasarlanmış oyun odalarında da İngilizceyi doğal ortamında anlamlı bir şekilde kullanırlar.Bunun yanı sıra ingilizce öğretmenlerimiz derste ve okul binası içerisinde ingilizce konuşmaktadırlar.
PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK HİZMETLERİMİZ
Ebeveyn olarak bir evlat yetiştirmenin en zor tarafı sağlıklı, mutlu ve özgüvenli bir birey olma yolunda onun hayatı ile ilgili en doğru kararları almaya çalışmaktır. Ebeveynlik konusunda en donanımlı anne babalar bile bazı noktalarda çocuklarının gelişim süreçlerinde güvenebilecekleri uzman kişiler tarafından kendilerine rehberlik edilmesine ihtiyaç duyarlar. Çocuklarının gelişimiyle ilgili pek çok konuda alacakları uzman destek; çocuklarının sosyal, duygusal ve akademik olarak sağlıklı gelişiminde önemlidir.
Özel Emre Koleji İlkokulu olarak tüm öğrencilerimize ulaşabileceğimiz gelişimsel ve önleyici rehberlik çalışmalarımız sayesinde her öğrencimizin gelişim süreçlerine tam destek verirken yaşanabilecek olası sorunlarla ilgili önleyici rolümüzü de yerine getiriyoruz. Ayrıca okulumuzda P4C (Philosophy For Children) Çocuklar İçin Felsefe eğitim uygulamalarıyla, bu becerilerin geliştirilmesi, çocukların hem eğitim hem de gündelik yaşamlarında düşünen, sorgulayan bireyler olmaları hedeflenmektedir.
YARIŞMA VE ŞENLİKLERİMİZ
Emre Kolejin'de her sene belli hafta ve günlerde ve eğitim-öğretim yılının sonunda hazırlanmakta olan sportif faaliyetler,
konuşma, şiir, oratoryo, tiyatro, drama, dans ve şarkılar içeren milli bayramlar, öğretmenler günü programı,
mezuniyet töreni, okul bayramı benzeri farklı isimler ile anılan okul gösterilerinin amacı hem öğrencilerin bireysel
deneyim ve tecrübelerini hem de okuldaki kültürel deneyim ve tecrübelerini ve gelişimlerini yansıtmaktır.
Gösteriler ayrıca öğrencilere çevresel, kültürel ve toplumsal duyarlılık, estetik ve sanatsal bir bakış ve bedensel
dayanıklılık kazandırılması bakımından da fazlasıyla önem arz etmektedir.Okul gösterileri, dersler haricinde de onaylanan, özgüveni ve benlik saygısını
artıran, eğlenceli, arkadaş edinmeyi kolay bir hale getiren fırsat ve imkanlar sunabilmektedir. Gösterini kadar gösteriye hazırlık süreci de kişilerin gelişimlerine katkı sağlamaktadır. Öğrenciler gösterilere hazırlık süreci içerisinde, konusunda uzman olan yetişkin bireyler ile
çalıştıkları zaman yeni ilgi alanları keşfetmekte, kişisel farklılıklara saygı duymayı öğrenmekte, farklı bakış açıları
ile tanışmakta ve bedenlerini tanımaya başlamaktadırlar. Bunun haricinde, öğrenciler yaşamları boyunca
kullanabilecek oldukları öncelik ve hedeflerini belirleme, takım çalışması, liderlik, analitik düşünme, problem
çözme, kendini farklı şekillerde ifade etme, topluluk önünde konuşma, zaman yönetimi becerilerini de
kazanabilmektedirler
KULÜP ÇALIŞMALARIMIZ
Emre Koleji eğitim ve öğretim faaliyetimizin ayrılmaz bir parçası olan kulüp çalışmalarımız ile sosyal, kültürel, zihinsel, bedensel birçok alana yer vererek öğrencilerimiz için hem gelişimsel hem de keyifli ve verimli süreçlerin gerçekleşmesini hedeflemekteyiz.
Öğrencilerimizin yoğun ders temposu içinde rahatlamaları, öz güven kazanabilmeleri, bedenlerine ve kişiliklerine karşı olumlu tutum geliştirebilmeleri, yaratıcılık, üretkenlik, estetik gelişim kaydedebilmeleri etkinliklerle mümkündür. Öğrencilerimiz ilgi, istek ve ihtiyaçları doğrultusunda seçtikleri bir kulüpte çalışmalarını sürdürürler. Alanında uzman öğretmen ve öğreticilerle sürdürülen çalışmalar sonunda düzenlediğimiz geceler, törenler ve etkinliklerde görev alan öğrencilerimiz sorumluluk sahibi olmayı öğrenirler.
GEZİLERİMİZ
Emre Kolejinde geziler, her şeyin sanal ortama taşındığı bir dünyada; çocukların dokunarak, doğal ortamında duyumsayarak, eleştirerek, eğlenerek, paylaşarak, gözlemleyerek, öğrenmesine, kendisini ve çevresini keşfetmesine fırsatlar sunmaktadır. Bu fırsatlar çocukların öğrenmeyi kısıtlayıcı bir görev olarak görmelerinden ziyade keyif aldıkları bir seyahat olarak algılamalarını kolaylaştırmaktadır.
VELİ VE ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ
Aile eğitimİ sürecinin temel taşlarından biridir. Özel Emre Koleji olarak buna yürekten inanıyoruz. Eğitimden verimli sonuçlar alabilmek ve çocuklarımızı geleceğe tam donanımlı hazırlayabilmek ancak okul ile ailenin işbirliği içinde hareket etmesiyle mümkündür. Bu vizyon doğrultusunda Özel Emre Koleji okulunda öğrencilerimizin gelişimini siz velilerimiz ile iletişim halinde takip etmek, sizleri eğitim anlayışımız, eğitim uygulamalarız ve eğitimde anne babanın rolü konusunda bilgilendirmek amacıyla yıl boyunca seminerler düzenliyoruz.
Gessel Gelişim Figürleri Okula Kabul Envanteri
Bu test 3-8 yaş arasındaki gruba uygulanmaktadır. Daha çok okul öncesi ve ilkokul dönemi öğrencilerine uygulanır. Kolaydan zora doğru sıralanmış şekillerden oluşur. Çocuklarda motor becerileri, görsel algı, görsel hafıza, el ve göz koordinasyonu, küçük kas becerilerini ölçer. Kısa süreli hafızayı değerlendirir. Testten elde edilen sonuçlar değerlendirilerek gerçeğe yakın sonuçlara ulaşılır. Bu envanter, okulumuzda ücretsiz olarak uygulanmaktadır.