Okul Öncesi Bilgisayar Eğitiminin Artıları ve Eksileri
Bilgisayar çağının başında sınıfta bilgisayarları kullanan tek eğitim kurumları üniversitelerdi. 1960'larda ve 1970'lerde, bazı lise öğrencileri onlara erişmeye başlamıştı. 1980'li yılların kişisel bilgisayar devrimi, bilgisayarları ortaokullara ve ilköğretim okullarına yerleştirmeye başladı ve günümüz bilgisayarları ve tabletleri anaokullarına girme yollarını buluyor. Bunun iyi bir şey olup olmadığı önemli bir tartışma konusu olmaya devam etmektedir.
Teknoloji ile Tanıdık Olma
Bilgisayar teknolojisini sınıfta tanıtan en önemli faydalardan biri genç yaşta çocuklara teknolojiye tanıtıyor olmasıdır. Akıllı telefonlar, araç içi navigasyon, ATM makineleri ve hatta akıllı TV'ler gibi teknolojik okur-yazarlık içeren geniş bir kategori olan cihazlar, bilgisayarlarla etkileşime geçerek harcadığımız zaman sadece bir lüks değil; bir zorunluluk. Teknolojiye alışılan çocukların bunlara alışması modern toplumda yaşamanıza yardımcı olacaktır.
Görsel Öğrenme
İnsan beyni, görsel bilgileri tüketmek üzerine gelişmiştir. Gezegendeki deneyimlerimizin çoğunda derslik, ders ya da resmi dilimiz yoktu. Çevremizde bir dünya vardı, bu dünya bize görsel ipuçları verdi. Bilgisayar teknolojisini sınıflara entegre etmek, okul öncesi yaştaki öğrencilere duvar vitrini veya kitaplara bakarak mümkün olduğunca daha fazla şey görme şansını verir. Ancak bir çocuğun bilgisayar başında uzun zaman geçirmesi kendisi için iyi olmayabilir. Bu alışkanlığı sürdürmeye devam ederse bilgisayar başında yemek yemek gibi alışkanlıklar kazanırsa. Bir koltukta uzun süre vakit geçirirse; kas gelişimini durdurur, aile bağlarını zayıflatabilir.
Etkileşim
Bir anaokulu öğrencisinin gelişmesine yardımcı olmanın en iyi yolu etkileşimle ilgilidir. Bir çocuk video izlemek için bir ekranının önüne koymak onları eğlendirmek amaçlı olabilir, doğru programlarla onlara zarar vermez ve bilişsel yeteneklerinin büyümesine yardımcı olur. İyi bilgisayar yazılımı etkileşimli olup, anaokulu öğrencilerini meşgul ederler ve eğlendirilirken öğrenirler.
Uygunsuz içerik
Bilgisayar teknolojisinin anaokullarına dahil edilmesindeki en büyük risk, çocukların uygun olmayan içeriğe maruz kalma ihtimalini arttırmasıdır. Okul öncesi yaştaki çocuklarımızın karmaşık dünyamızı işleme kabiliyeti sınırlıdır ve bir bilgisayar bu dünyayı sınıfa getirir. Bu risk, filtreleme yazılımının kullanılmasıyla veya hatta bilgisayarın ağ bağlantısını keserek hafifletilebilir, ancak bu yasal bir endişe kaynağıdır.