Lütfen Bekleyin...
Uğur Okullarında öğrencilerin analitik ve yaratıcı düşünme güçleri ile birlikte sanatsal becerilerinin gelişmesi de hedeflenir. Yaş düzeyini kapsayan bilimsel öğretiler hayatla ilişkilendirilir. Her öğrencinin akademik ve sosyal gelişimi yakından takip edilir ve sonucunda öğrencinin başarıya ulaşması sağlanır.
ASDF Nedir, Eğitimde Nasıl Uygulanır?
ASDF, öğrencilerin akademik, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimini destekleyen Uğur Okullarına özgü bir eğitim modelidir.
Akademik
Öğrencilerin yaş grubu özellikleri dikkate alınarak bilişsel gelişimleri desteklenir. Eğitim içerikleri, ölçme- değerlendirme uygulamaları, yabancı dil eğitimi, dikkat ve algı geliştirme teknikleriyle zenginleştirilmiş ve online eğitim platformları ile desteklenen eğitim olanağı sunulur.
Sosyal
Öğrencilerin sosyal alanda gelişimini destekleyen iletişim, asalet ve zarafet eğitimi, kulüp ve atölye çalışmaları, kültür ve sanat projeleri, sosyal sorumluluk faaliyetleri ve kişisel gelişim odaklı etkinlikler ile kendilerini doğru ifade eden, sorgulayan, farkındalığı yüksek, etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirilir.
Duygusal
Öğrencilere uzman psikolojik danışman ve psikologların desteği ile kendini tanıma,olumlu düşünme, duyguları yönetme, öz benlik saygısı geliştirme becerileri kazandırılır.
Fiziksel
Öğrencilerin, ilgileri ve yetenekleri doğrultusunda yaş grubuna uygun becerileri sergileyebilecekleri aktiviteler içerisinde yer almasına önem verilir. Fiziksel gelişimleri yapılan ölçümler ve analizlerle takip edilir.
Uğur Okullarında akademik gelişimin takibi büyük önem taşır.
Uğur Okulları tarafından öğrencilerin yaş grubu özelliklerine uygun olarak hafta içi ve hafta sonu standart ödevler, haftanın işlemleri ve grup etkinlikleri ile öğrencilerin akademik gelişimleri sınıf öğretmeni liderliğinde ölçme araçları ile takip edilir ve uzmanlarca değerlendirilir. Değerlendirmenin hiçbir aşamasında öğrenciler arasında kademelendirme yapılmaz.
1-2-3-4. sınıfların tamamında ‘’Biçimlendirici Değerlendirmeye Dayalı Ölçme Araçları’’ ile öğretmenler yıl boyunca akademik gelişimi takip ederek, öğrenme eksiklerinin bulunduğu noktada hızlıca müdahale eder.
Akademik Gelişim Dosyası (AGD)
Uğur Okullarında her öğrencinin okula başladığı andan itibaren akademik, sosyal ve kişisel gelişimi izlenir; değerlendirilir. Öğrencilerin bu kapsamda gerçekleştirdiği tüm çalışmalar “Akademik Gelişim Dosyası (AGD)” adı altındaki e-portfolyoda saklanır. Böylece öğrencilerin bilgi ve becerilerini kullanarak geliştirdiği tüm projeler ve elde ettiği başarıları geleceklerine yön verecek e-portfolyolarında toplanır. Bu çalışma ile öğretmenler ve veliler, öğrencinin gelişimini eğitim süreci boyunca yakından izleyebilir.
Sosyal ve Duygusal Gelişim
“Yapabiliyorum” etkinlikleri ile öğrencilerin yaş ve gelişim özelliklerine uygun günlük yaşam becerilerinin geliştirilmesi hedeflenir. Öğrenciler, düzenli verilen görevleri yaparken takip formları kullanılarak öz değerlendirme ve veli değerlendirmeleri ile sosyal hayatın içinde birey olabilme yeterliliği kazanması konusunda desteklenir.
“Davranış geliştirme” etkinlikleri ile öğrencilerin grup içinde doğru davranışları gösterme sıklığının artırılması ve toplumca kabul edilen “iyi insan olma” özelliklerinin kazandırılması hedeflenir.
Fark Yaratan Bireyler
Uğur Okullarında her çocuğun geliştirilebilecek güçlü yönleri ve yetenekleri olduğu inancı hakimdir. Öğrencilerin, bu yeteneklerini destekleyecek sorgulama, hayal etme ve keşif becerilerini kazanması sağlanır. Yetenekli, meraklı ve değerli kabul edilen çocuklar, araştırma süreçlerine aktif bir şekilde katılım gösterir. Program öğrencinin bireysel ilgi ve ihtiyaçlarına duyarlı, her çocuğun öğrenme, gelişme ve büyüme aşamalarındaki farklılıklarına cevap verecek niteliktedir.
Okuduğunu Anlama
Okuma, beraberinde anlamlandırma becerisini de getiren bilişsel bir süreçtir. Uğur Okullarında eğitim yaklaşımlarının ve öğrencilerin akademik gelişimlerinin temelini oluşturan okuduğunu anlama çalışmaları ile öğrencilerin yazılı ve görsel anlatımlardaki anlamlandırma becerilerinin geliştirilmesi sağlanır.
Düşünme Becerileri
21. yüzyılın bireyden beklentisi, bilgiye sahip olmakla birlikte bu bilgiyi en işlevsel şekilde kullanabilmektir. Uğur Okullarında bilgiyle temeli oluşturulan akademik başarının, farklı ve yaratıcı ürünlerle ortaya konularak düşünme becerilerini geliştirmesi hedeflenir. Bunu destekleyen eğitim içerikleri ile görsel algı, parça-bütün ilişkisi, analoji, matris, örüntü, analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi birçok alanda gelişim sağlanır.
Yaratıcı Yazarlık
Öğrencilerin görsel ve sembollere dayalı olarak hazırlanmış Yaratıcı Yazarlık kitapları ile öz güven, kendini ifade etme, yaratıcılık ve dilsel becerilerini geliştirmeleri hedeflenir.
Asalet ve Zarafet Dersi
Uğur Okullarında öğrencilere kazandırılması hedeflenen davranış dili, okul öncesinden itibaren Asalet ve Zarafet Dersi kapsamında öğretilir. Bu ders, öğrencilerin kibar, görgü kurallarını bilen, ortak paylaşım alanlarında ve sosyal ortamlarda başkalarını incitmeyecek, rahatsız etmeyecek şekilde davranmalarını amaçlayan bir derstir. Asalet ve Zarafet Dersi ilk dönem boyunca kişisel bakım, etkili iletişim becerileri ve sihirli sözcükler temalarında işlenir. Kişisel bakım teması, beden temizliğinden çevre temizliğine kadar temiz olmak ile ilgili bütüncül bir bakış açısı ile işlenir.
U-Deutsch (Almanca)
Öğrencilerin gelişim özellikleri ve ilgi alanları göz önünde bulundurularak seçilen ders kitapları ile hazırlanan Almanca eğitim programımız, Avrupa Ortak Dil Çerçevesi kriterlerine göre belirlenen dört dil becerisini kapsayan interaktif oyun temelli dil etkinlikleri ve projeler ile yürütülür. Programımız kapsamında tüm öğrenme etkinliklerinin günümüz yenilikçi yabancı dil öğretimi yaklaşımları temel alınarak gerçek yaşamla ilişkilendirilmesi göz önünde bulundurulur ve dilin kültürüyle birlikte öğrenilmesi esastır.
Uğur Okulları’nda Almanca sadece bir ders değil, ikinci bir dilin gerekliliğinin inancına dayalı bir öğrenme serüvenidir. Bu anlayışla öğrencilerimiz eğitim- öğretim yılı içinde sadece sınıf ortamında değil sınıf dışı farklı mekanlarda projeler yürüterek de dili öğrenme süreçlerine devam ederler.
Bu okul hakkındaki yorumunu çok merak ediyoruz!
Bu okul ile ilgili tecrübelerini yazarak
çocuklarını bu okula yazdırmak isteyen velilerin karar sürecine
yardımcı
olabilirsin.
Okul Seçerken
Yardıma mı İhtiyacınız
Var?
Hemen
Arayın!
Üye Girişi
Üye Ol
Fiziki alanları çok güzel geniş ferah bir okul oglum okulunu çok seviyor teşekkür ederim
Öğretmenimizden çok memnunuz kızımın iyi bir temelinin olacağını düşünüyorum iyi ki bu okuldayız kızım öğretmenini çok seviyor
Çok memnunuz çocuğum çok severek gidiyor öğretmenlerimizden de çok memnunuz tavsiye ederim
Bölgedeki en iyi okullardan biri diyebilirim güleryüzlü kadrosuyla ilgi alakasıyla tercih edilebilecek bir okul
3 yıldır devam ediyoruz çok memnunuz ilgi ve alaka için tavsiye ederim.