Lütfen Bekleyin...
ÖĞRENMEK, ŞU ANDA OLDUĞUNUZ KİŞİ İLE OLMAK İSTEDİĞİNİZ KİŞİ ARASINDAKİ KÖPRÜDÜR. Özel Girne Koleji Anadolu Lisesi işbirliği ile Avrupa Dil Standartlarında hazırlanmış olan Almanca ve İngilizce eğitim programımız öğrencilerimizi Almanca hazırlık sınıf seviyesinden itibaren kendilerini her iki dilde yurt dışında ifade edebilecek, kültürler arası iletişim becerileri yüksek, küresel vatandaşlar olarak yetiştirmeyi hedefler. Her iki dilde de öğrencilerimizin yaratıcı ve eleştirel düşünmelerini sağlayarak, kendilerini sözlü ve yazılı olarak ifade etmelerine olanak tanır. Yenilikçi düşünme yoluyla değişime güç vermek için bireysel farklılıklarıtemel alarak hazırlanan eğitim programımız, etkileşimli, katılımcı ve yenilikçi yöntemlerle sosyal ve bilişsel becerilerin de gelişmesine ortam sağlar ve öğrencilerimizin akademik yönden güçlü olmalarının yanında kendi öğrenme sorumluluğunu alabilen, gerçekçi hedefler koyabilen ve etkili stratejiler kullanan, grupların içerisinde aktif olarak çalışabilen, yeniliklere açık, girişimlerde bulunan, uzun vadeli sonuçları öngörebilen, yanlış yapmaktan korkmayan, en iyisi için çabalayan, yaratıcı bireyler olarak yetişmelerini destekler. Yaratıcılık ve okuryazarlığın eş değerde olması adına okulumuzda eğitim sadece sınıf ortamında değil, doğada, bilim ve teknoloji laboratuvarlarında, spor alanlarında, ahşap, seramik, cam vb. atölyelerde müzik ve sanat sınıflarında da yapılır. Özel Özel Girne Koleji Anadolu Lisesi'nde öğrencilerimiz, sosyal toplum bilincini kazanacakları etkinliklere yönlendirilir ve organizasyon yeteneklerinin güçlenmesi sağlanır. İKİ YABANCI DİLDE EĞİTİM İKİ YABANCI DİL ÖĞRENMENİN ÖNEMİ İletişimin temel amacı, insanların birbirini anlamasıdır. Bu, aynı dili konuşan insanlar arasında kendiliğinden gerçekleşirken farklı dilleri konuşanlar arasındaki iletişim birbirlerinin dilini öğrenmeleriyle mümkündür. Yabancı dil öğrenmek bu durumda bir ayrıcalık değil, gerekliliktir. Gremmo ve Riley’e (1997) göre öğrenci, en iyi öğrenmeyi dil öğrenirken gerçekleştirir. Öğrencinin dilsel performansını ve öğrenme kapasitesini artırmaya yönelik çalışmalara özel bir zaman ayrılmalıdır. Öğrencilerin gelişimini hedefleyen bir yabancı dil öğretim programının amacı, öğrencilerin “iyi öğrenen” birey olmalarını sağlamaktan ziyade, dil öğretiminin etkili bir şekilde gerçekleşebilmesi için onların zayıf ve güçlü yönlerinin bilincine varmalarını sağlamaktır. Münazaralarla, MUN ve Erasmus+ gibi kültürel değişim projeleriyle öğrenciler kültürlerarası iletişim kurmayı öğrenir, sunum becerileri kazanır ve bunları asla unutmaz. Özel Girne Koleji Anadolu Lisesi'nde, Alev Okulları İşbirliği ile hazırlanmış müfredatla Almanca ve İngilizce dil öğretimi yapılmaktadır. Okul olarak her yaşa uygun aktivitelerle giderek artan bir dil birikimi sağlanması ve öğrencilerin bu birikimi yansıtacakları, seviyelerine uygun sunumlar, verilen metinle ilgili soru yazma, boşluk doldurma, anahtar kavramları çıkarma, metindeki sözcükleri gramerde işlenen konuya göre gruplandırma, metnin yapısını karmaşıklaştırarak öğrencilerin anlamlı metinler oluşturmalarını sağlama, yaratıcı yazma çalışmaları yapma (metin tamamlama, kavramlardan metin oluşturma, bir resim üzerinden hikâye yazma, şiir yazma, tekerleme oluşturma), yazı yazmayı oyunlaştırma, öğrencilerle hayali metin oluşturarak onların kendi yazdıklarını denetleme imkânı sağlama, okuma-anlama-yazma-dinleme çalışmalarının yanında en zor başarılan konuşma çalışması içinde günlük yazma ve yazdığını anlatma gibi çalışmalarla şu anki ve gelecekteki ihtiyaçlarını karşılamak için dil tasarımının adım adım hazırlanması gerektiğine inanıyoruz. Özellikle iki dilin birlikte öğrenilmesi, çeşitli tekniklerin paralellik göstermesi açısından dil öğrenimini kolaylaştırır ve gelecekte de bize başarının kapısını açan anahtar olur. İki yabancı dil bilmek; Beynin kapasitesini arttırır. Hücrelerin yeni sinaptik bağlantılar kurmasını ve beyindeki veri akış ağının güçlenmesini sağlar. Yaratıcılığı geliştirir, yaratıcı düşünme becerilerin gelişmesinde yardımcı olur. Farklı kültürler ve mevkilerde insanlarla tanışarak global ilişkiler geliştirilir. Kültürel farkındalık sağlar. Akademik kariyere katkı sağlar, farklı dillerde yapılan araştırmalara erişim sağlar. Ürün geliştirmek, müşteri ilişkileri, tesis kurmak vs nedenlerden başka bir ülkeye seyahatte öncelik sağlar, istihdamda kalıcılık sağlar. Ana dili geliştirirken, diğer dilleri daha kolay öğrenmenin yolunu açar.
Başarı Dilimi | Başarı Bursu |
---|---|
%0.01 - %0.03 | %100 |
%0.04 - %0.2 | %100 |
%0.21 - %0.35 | %90 |
%0.36 - %0.99 | %80 |
%1 - %1.99 | %70 |
%2 - %2.99 | %60 |
%3 - %4.99 | %50 |
%5 - %6.99 | %40 |
%7 - %8 | %30 |
● Okulun benimsediği eğitim sistemi/yaklaşımı nelerdir?
- MEB Odaklı Eğitim
- Çoklu Zeka Modeli
- STEM
- Aktif Öğrenme Sistemi
- (DP) Diploma Programme - Diploma Programı
- Proje Temelli Öğrenme Eğitim Modeli
- Sınav Odaklı Eğitim Sistemi
- Yaparak Yaşayarak Öğrenme
- Öğrenci Merkezli Eğitim Modeli
- (IB) International Baccalaureate - Uluslararası Bakalorya
● Yemekler okulda mı hazırlanıyor yoksa dışardan mı getiriliyor?
- Okulda hazırlanıyor
● Dersler kaç dakika sürüyor?
- 35 dakika
● Her sınıftan kaç şube var?
- 2
● Okulda Hangi Bölümler Mevcut?
- Eşit Ağırlık
- Sözel
- Sayısal
- Dil
● Üniversiteye Hazırlık Sürecinde Kurs Desteği Sağlanıyor mu?
- Evet
● Özel gereksinim öğrencisi (kaynaştırma öğrencisi) kabul ediyor musunuz?
- Hayır
● Verilen üstün yetenek bursları nelerdir?
- Akademik Başarı Bursu
Okul Seçerken
Yardıma mı İhtiyacınız
Var?
Hemen
Arayın!
Üye Girişi
Üye Ol
Bu okul hakkındaki yorumunu çok merak ediyoruz!
Bu okul ile ilgili tecrübelerini yazarak
çocuklarını bu okula yazdırmak isteyen velilerin karar sürecine yardımcı
olabilirsin.