Özel Safir International School Lisesi, öğrencilerinin üniversitelere giriş sınavlarına hazırlık süreçlerini titizlikle yürütmektedir. Hazırlık çalışmaları 11. sınıftan itibaren başlamaktadır. Bu programlar, 12. sınıfta yoğunlaştırılmış ders ve etüt programlarıyla desteklenmektedir. Bu süreçte öğrenciler, sınavlara en iyi şekilde hazırlanmaları için gerekli bilgi ve becerileri edinmektedir.
Özellikle 12. sınıf öğrencileri için düzenlenen deneme sınavları, Türkiye genelinde uygulanan 40+40 adet deneme ile pekiştirilmektedir. Bu deneme sınavları, öğrencilerin sınavlara olan hazırlık düzeyini belirlemeye ve eksik noktalarını tespit etmeye yardımcı olmaktadır. Ayrıca, uygulanan akşam etütleri ve hafta sonu kursları ile öğrenciler, ders konularını pekiştirme ve sorular üzerinde çalışma fırsatı bulmaktadır.
Özel Safir International School Lisesi’nde öğrencilerin daha etkili bir şekilde çalışabilmesi için "Sıfır Hata Kitapçıkları" hazırlanmıştır. Bu kitapçıklar, yapay zeka destekli sistemler aracılığıyla öğrencilerin yanlış yaptığı sorulara benzer sorular içermektedir. Böylece öğrenciler, hatalarını analiz edip benzer sorular üzerinde pratik yapma imkanı bulmaktadır. Bunun yanı sıra, eğitim koçluğu uygulaması ile öğrencilerin bireysel ihtiyaçları göz önünde bulundurularak onlara rehberlik edilmektedir. Bu süreç, öğrencilere hedeflerine ulaşmaları için gerekli motivasyonu ve yönlendirmeyi sağlamaktadır.
Öğrenciler okulun son yıllarına girdiğinde, her bir öğrenciye okula bağlı bir üniversite rehberlik şirketi tarafından ücretsiz olarak üniversite rehberliği hizmeti sunulmaktadır. Bu şirket, öğrencilerin lise planlarını sağlamlaştırmalarına yardımcı olurken, burs başvuruları ve üniversite indirimleri gibi konularda da destek sağlamaktadır.
Lise programı, gelişmiş (AP) müfredat derslerini içermekte ve topluma hizmet öğrenimi gerekliliği ile sona ermektedir. Kapsamlı müfredat sayesinde, lise öğrencileri SAT ve ACT sınavlarına hazırlanmakta ve AP College Board konu sınavlarına girmeye hazır hale gelmektedir. Bu program, öğrencilerin akademik olarak güçlü bir temel kazanmalarını ve üniversiteye geçiş süreçlerinde avantaj elde etmelerini hedeflemektedir.